Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Waarom moet er dan nog een contract zijn, indien je het tekent en het toch geen waarde heeft. Volgens mij klopt dit niet helemaal. Het huis hangt vol gordijnen en van ons, en ik wil niet dat die poezen daar gaan inhangen, en evenmin de deuren beschadigen met hun gekrab.
Je kunt ze gewoon aansprakelijk stellen voor de schade die ze aanrichten aan jouw eigendommen, daar heb je geen clausule v.w.b. verbod op huisdieren voor nodig.
Je bezit dus een vergunning voor iets dat mogelijks andermans materiaal kapot maakt, en je vind dus ook dat je daardoor het recht hebt dat te doen, bovendien zet je hier anderen aan tot het plegen van vernieling van andermans eigendom...... triestig manneke ben jij.
Ik heb ook een auto en een rijbewijs (vergunning tot rijden), maar dat heeft mij nog niet het recht tot het overhoop rijden van mijn buurman zijn hond.
En nog minder om een ander daartoe aan te sporen.
Daarom dat ik eens wat meer info wil over zijn toestel. Met 3kW HF vermogen zie ik niet direct een probleem voor mijn zonnepanelen.
Je bezit dus een vergunning voor iets dat mogelijks andermans materiaal kapot maakt, en je vind dus ook dat je daardoor het recht hebt dat te doen, bovendien zet je hier anderen aan tot het plegen van vernieling van andermans eigendom...... triestig manneke ben jij.
Ik heb ook een auto en een rijbewijs (vergunning tot rijden), maar dat heeft mij nog niet het recht tot het overhoop rijden van mijn buurman zijn hond.
En nog minder om een ander daartoe aan te sporen.
Je wordt een beetje te laat wakker. Bouk heeft dit gisteren al gezegd.
Doe eens normaal. Denk je nu echt dat ik er plezier in vind om iemand zijn zonnepanelen te vernietigen. Ik wou de TS er op wijzen dat zijn ontevreden huurder, zonder sporen na te laten, de zonnepanelen kan saboteren.
Ik heb een vergunning voor dat apparaat, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om er mee te gaan saboteren, alhoewel het perfect mogelijk is.
Een jager met een wapenvergunning gaat normalerwijze toch ook niet op mensen schieten.
En wat betreft de hond van je buurman : Als hij op de openbare weg voor mijn wielen loopt, heeft hij mogelijk pech. Ik zal hem niet opzettelijk overhoop rijden, maar als hij losloopt en ik moet uitwijken en kiezen tussen de hond, een mens of een boom, dan wordt de hond de eerste keuze.
Mij gaat het om de verdraagzaamheid. Het zijn dan ook maar 4 panelen. Volgens contract geen huisdieren, wij laten het toe. Aan de straatkant is een grasstrook dat ik wekelijks onderhoud, en eigendom is van de gemeente. Als ik bezoek krijg en die mensen parkeren zich daar, dan staat hij direct buiten omdat ze hun auto moeten verplaatsen. Als hij een feestje geeft staat heel de strook vol auto's en mag je niks zeggen. Hij denkt dat alles van hem is en dat hij alles mag. Vorige week tijdens een feestje bij hem liet hij zijn bezoek langs mijn oprit binnenkomen. Ik heb daar allemaal geen problemen mee, maar verdraagzaamheid moet van 2 kanten komen. Ik werk heel hard om te staan waar ik nu sta, en vind het erg dat ik niks meer te zeggen heb over mijn eigen eigendom. Had ik het geweten......
Staan die panelen voor of achterkant van het huis?
Ik zou graag eens 'n foto willen zien van de ligging van de 2 woonst.(of geef je adres via PM, kan ik op google kijken)
Ik woon hier in 'n redelijk rustige buurt met allemaal open bebouwde woningen. Bijna overal liggen zonnepanelen en er zijn zeer dure woningen bij.
Daar staan ook zeer dure wagens Porsche, BMW cabrio's, zware SUV's van BMW en Mercedes. En dit zijn eigenaars. Zijn die dan allemaal zo dom om het uitzicht te verknoeien?
Als huurder onderteken je 'n boedelbeschrijving van de binnenkant. De buitenkant en onderhoud/schade is ten uwe laste. Waaien er pannen van het dak, zal jij (uw verzekering) daar voor opdraaien en niet de huurder.
De huurder moet zijn grondstuk onderhouden, gras maaien, onkruid verwijderen etc...Het pand als goede huisvader onderhouden.
Staat er 'n tuinhuisje op is dat onderhoud/vernissen voor de verhuurder.
Er zou zich wel 1 probleem kunnen voordoen.
Als je de zonnepanelen aangeeft aan de VREG wordt er je gevraagd of het dak geïsoleerd is. Wanneer er zich 4 panelen bij de huurder liggen en dit niet geïsoleerd, moet je dat allemaal naar zijn goodwill laten plaatsen.
Want als de VREG komt kijken heb je niet ter goeder trouw je aanvraag doorgegeven. De gevolgen zijn dat je geen GSC zult krijgen.
Je wordt een beetje te laat wakker. Bouk heeft dit gisteren al gezegd.
Doe eens normaal. Denk je nu echt dat ik er plezier in vind om iemand zijn zonnepanelen te vernietigen. Ik wou de TS er op wijzen dat zijn ontevreden huurder, zonder sporen na te laten, de zonnepanelen kan saboteren.
Ik heb een vergunning voor dat apparaat, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om er mee te gaan saboteren, alhoewel het perfect mogelijk is.
Een jager met een wapenvergunning gaat normalerwijze toch ook niet op mensen schieten.
En wat betreft de hond van je buurman : Als hij op de openbare weg voor mijn wielen loopt, heeft hij mogelijk pech. Ik zal hem niet opzettelijk overhoop rijden, maar als hij losloopt en ik moet uitwijken en kiezen tussen de hond, een mens of een boom, dan wordt de hond de eerste keuze.
Weet je wat jong, ik ken verschillende mensen met een vergunning bij het BIPT, mischien wordt je ook nog eens wakker, je collega's zullen het graag lezen.
Daarom dat ik eens wat meer info wil over zijn toestel. Met 3kW HF vermogen zie ik niet direct een probleem voor mijn zonnepanelen.
mir
Heb ik ook mijn twijfels over Mir, maar het staan zwaaien alsof hij met een zendvergunning en een zendertje de halve wereld aankan, en bovendien anderen aansporen tot vernieling van andermans bezit vind ik gewoon zielig pfff.
Er zou zich wel 1 probleem kunnen voordoen.
Als je de zonnepanelen aangeeft aan de VREG wordt er je gevraagd of het dak geïsoleerd is. Wanneer er zich 4 panelen bij de huurder liggen en dit niet geïsoleerd, moet je dat allemaal naar zijn goodwill laten plaatsen.
Want als de VREG komt kijken heb je niet ter goeder trouw je aanvraag doorgegeven. De gevolgen zijn dat je geen GSC zult krijgen.
Net wat ik zei in #44 w00ha, extra isolatie kan de huurder bovendien extra comfort bezorgen, dus beiden tevreden zou je denken.
Net wat ik zei in #44 w00ha, extra isolatie kan de huurder bovendien extra comfort bezorgen, dus beiden tevreden zou je denken.
Klopt, maar misschien is het dak al geïsoleerd. Indien niet, heeft de huurder daar inderdaad direct ook voordelen bij.
Maar al ik de TS zijn ervaringen met z'n huurder lees, zou dat wel 'n probleem kunnen zijn moest de Vreg komen kijken. Eerlijk gezegd zie ik dat niet direct gebeuren, maar de mogelijkheid bestaat.
Mijn buurman heeft onlangs 2X5KWP laten leggen omdat die dwars naar het zuiden ligt. Zijn dak is niet geïsoleerd, maar je vindt zomaar niet iemand die dat ff komt doen.
Hij heeft al GSC's, maar hij wacht om die aan te geven tot z'n dak is geïsoleerd.
Klopt, maar misschien is het dak al geïsoleerd. Indien niet, heeft de huurder daar inderdaad direct ook voordelen bij.
Maar al ik de TS zijn ervaringen met z'n huurder lees, zou dat wel 'n probleem kunnen zijn moest de Vreg komen kijken. Eerlijk gezegd zie ik dat niet direct gebeuren, maar de mogelijkheid bestaat.
Mijn buurman heeft onlangs 2X5KWP laten leggen omdat die dwars naar het zuiden ligt. Zijn dak is niet geïsoleerd, maar je vindt zomaar niet iemand die dat ff komt doen.
Hij heeft al GSC's, maar hij wacht om die aan te geven tot z'n dak is geïsoleerd.
Speelt geen rol zeker, van het moment van aanvraag bij de VREG moet je in orde zijn, hier is de plaatser alles komen inspecteren vóór hij wilde installeren.
Ik weet niet of er velen zijn die daar op controle hebben gekregen door de VREG zelf, maar als je buurman zijn isolatie op zolder klaarlegt zouden ze er ook niet veel op zeggen zeker? Moest ik in zijn plaats zijn, zou ik de GSC aanvraag toch laten doorgaan.
Ik vraag me af of het kan dat je zonnepanelen plaatst op het dak van huis A tvv huis B. Al ben je de eigenaar van beide, het zijn tenslotte 2 huizen met hun eigen adres, kadastraal nummer, etc.
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Ik vraag me af of het kan dat je zonnepanelen plaatst op het dak van huis A tvv huis B. Al ben je de eigenaar van beide, het zijn tenslotte 2 huizen met hun eigen adres, kadastraal nummer, etc.
Denk ik wel, ik ken mensen die er hebben gelegd op het dak van een appartementsblok waar ze slechts één eigendom hebben, en dat voor eigen gebruik,
uiteraard met goedkeuring van de medeeigenaars, daar hebben ze een schrijven van. PS de verstandhouding is er prima tussen deze mensen.
Comment