Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ARdennen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: ARdennen

....en toen bleef het stil...
    Er zijn er ook die geld geven aan organisaties om het vervuilende te 'vergroenen' van hun vliegreizen.
    Het principe dat geld recht maakt wat krom is, zit er blijkbaar nog altijd in ....
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

dieren afschieten voor de lol is het juiste dan?
      en neen ben het ook niet altijd eens wat natuurpunt doet, het is daarom dat de mens met dat moeien van de natuur in fout gaat.

grts
      Last edited by korandoke; 15 juli 2012, 16:54.
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
        een citaat uit natuurpunt.

(...)

Eén Wolf in de Ardennen haalt de verzamelde Belgische pers.
        Een rotte Everzwijnen duikt op in een nieuw leefgebied en de burgemeester schoudert het geweer.
        Wolf en everzwijnen met een hoofdletter? Een everzwijnen? Zelfs landelijke instellingen zijn blijkbaar niet meer in staat fatsoenlijk Nederlands te schrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Wolf en everzwijnen met een hoofdletter? Een everzwijnen? Zelfs landelijke instellingen zijn blijkbaar niet meer in staat fatsoenlijk Nederlands te schrijven.
          Komt misschien omdat ze de natuur overdreven als koninklijk en goddelijk willen beschouwen.

Comment

als het ene niet lukt, zoeken we wel iets anders he.
            zo bekrompen zijn jullie wel.

grts
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Tja
              Hij 'moet' ook geen vlees eten, geen eieren geen zuivelproducten en als het effe kan ook geen groenten meer.
              Dan is de cirkel rond.
              Ga jij alles wat niet noodzakelijk is uit jouw voeding bannen?
              Ik dacht het niet hé, of hebben we er een vegetariër bij, misschien.
              Je antwoord is totaal naast de kwestie.

De mens is vrij om te kiezen wat hij eet, maar niets van zijn voeding hoeft van de jacht te komen. Daar gaat het om.
              http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                als het ene niet lukt, zoeken we wel iets anders he.
                zo bekrompen zijn jullie wel.

grts
                Valt toch wel mee?

Mogen we al weten in hoeverre jij gebruik maakt van de 'geneugten' van een moderne onnatuurlijke samenleving?
                Woon je op een flat om ruimte te maken voor de natuur of heb je een huisje op de grond met misschien een tuintje erbij?
                Kinderen, kinderwens? Auto?
                Wat doe je echt om ruimte te maken voor de natuur?
                Waarin verschil jij van 'de mens' als natuurzondaar?

Comment

Denigrerend toontje...iets verder zeg je zelf dat mensen intelligenter zijn dan dieren.
                  En die opmerking van mij daar is niets denigrerends aan. En je punt was?

'geen sociale structuren' : de wet van de sterkste? Het recht op paren? heb je de bonobo's al eens bezig gezien? Dat is een regelrechte orgie..
                  'Werktuigen': Omdat er een paar chimps met een stokje in een termietenheuvel roeren, of noten stuk slaan met een steen...de Neanderthalers stonden al verder zenne...
                  'Zelfbewustzijn': me, myself and I... veel meer zit er niet in mijn gedacht...
                  Ik merk hier weeral: nog meer neerkijken op de dieren. Je zwakke voorbeelden zijn trouwens zorgvuldig gekozen, temeer omdat ze het meest in het oog springen als je ze vergelijkt met onze normen en waarden. Not done trouwens, deze vergelijking. En je weet wel beter.

Tot mijn grote blijdschap zal de gereglementeerde jacht nog lang bestaan. Maak je geen illusies. Gelukkig, ik zou mijn stuk wild niet willen missen hoor!
                  We zullen zien.

Waarom zou een mens om een andere reden jagen dan een dier? Al het geschotene wordt opgegeten. Ik zie daar geen andere reden in!
                  Voor de sport hee Mil, voor de sport. Je gaf eerder al toe dat dat ook bestaat.
                  Maar da's naast de kwestie. Puntwas dat jacht niet nodig is om te kunnen eten.
                  http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Komt misschien omdat ze de natuur overdreven als koninklijk en goddelijk willen beschouwen.
                    Ah, ja, je hebt gelijk, zoiets als: Wij Beatrix, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht

De mens is vrij om te kiezen wat hij eet, maar niets van zijn voeding hoeft van de jacht te komen. Daar gaat het om.
                      Als dat niet naast de kwestie is...
                      Hoeft het überhaupt van vlees te komen misschien....
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Zeg dat een tegen een Eskimo!
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

En die opmerking van mij daar is niets denigrerends aan. En je punt was?

Ik merk hier weeral: nog meer neerkijken op de dieren. Je zwakke voorbeelden zijn trouwens zorgvuldig gekozen, temeer omdat ze het meest in het oog springen als je ze vergelijkt met onze normen en waarden. Not done trouwens, deze vergelijking. En je weet wel beter.

We zullen zien.

Voor de sport hee Mil, voor de sport. Je gaf eerder al toe dat dat ook bestaat.
                          Maar da's naast de kwestie. Puntwas dat jacht niet nodig is om te kunnen eten.
                          Mijn punt was dat jij mag zeggen dat de mens intelligenter is dan een dier. Als ik zeg dat je de mens niet op gelijke hoogte kan zetten met de dieren zit het er vierkant tegen...

Ik kijk niet neer op de dieren, ik hou zelf bijen...

Apart van het luchtige, de sociale structuren bij de dieren waar jij zo hoog mee oploopt komt neer op rule number one: de wet van de sterkste. En alle 'sociale structuren' zijn daaraan ondergeschikt. En neen, ik weet niet beter. Weerleg dat maar eens.

Voor de sport bestaat ook, ja. Excessen bestaan er overal zelfs in de dierenwereld. Vb de vos.
                          Koeien doden is ook niet nodig om te eten...so what 's your point?
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Zeg dat een tegen een Eskimo!
                            Tot beter inzicht gekomen Hasseltenaar
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Tot beter inzicht gekomen Hasseltenaar
                              Nee nee, andere azijn geprobeerd!
                              Je weet goed dat ik niet echt tegen jacht ben, maar een jager die zich natuurbeheerder noemt gaat net iets te ver. Voor de rest, schieten maar. Vooral indische, nijl en canadese ganzen. En ook de halsbandparkieten niet vergeten.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Nee nee, andere azijn geprobeerd!
                                Je weet goed dat ik niet echt tegen jacht ben, maar een jager die zich natuurbeheerder noemt gaat net iets te ver. Voor de rest, schieten maar. Vooral indische, nijl en canadese ganzen. En ook de halsbandparkieten niet vergeten.
                                Je vergeet de brandgans nog.
                                Een jager is soms natuurbeheerder, zie maar het te veel aan herten en evers. Dan kan door zijn toedoen de populatie tot aanvaardbare normen terug gebracht worden.
                                Hij oogst ook van de natuur maar zal er steeds voor zorgen dat het wildbestand niet in gevaar komt.
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X