Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sparen op voeding?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Sparen op voeding?

    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Naar het schijnt kan brood een week of langer goed blijven mits toevoeging van één of ander natuurlijk produkt, maar wordt het niet gedaan omdat de mensen anders zouden denken dat er chemische stoffen aan te pas komen. Vroeger was ik fan van wit brood, nu helemaal niet meer.
    Niks chemisch.
    Ik bak mijn brood zelf en dat blijft een week lang goed. En is nog even smakelijk als de eerste dag.
    Bloem, water, gist, boter en een beetje zout en das alles.
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #62
      Re: Sparen op voeding?

      Ik eet geen dode dieren, dus ik bespaar al veel. Dat geld geef ik uit aan biologische groenten en andere bioprodukten (broodbeleg, linzen etc).

      Ik vind het niet normaal dat een levend wezen (kip) evenveel kost als n brood.

      Een boer zal nog liever de kop van zijn schaap inslaan met een hamer dan een dierenarts te laten komen, want die kost meer als het schaap.

      Terug on topic :

      Ik moet niet echt besparen, maar als je op voeding moet besparen, dat is wel heel erg.

      Maar ja, dat zien de buren en collega's niet, wat je eet. Dat je met n 4x4 rijdt, zien ze wel.

      Maar eten mag niks kosten.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #63
        Re: Sparen op voeding?

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Ik eet geen dode dieren, dus ik bespaar al veel. Dat geld geef ik uit aan biologische groenten en andere bioprodukten (broodbeleg, linzen etc).

        Ik vind het niet normaal dat een levend wezen (kip) evenveel kost als n brood.

        Een boer zal nog liever de kop van zijn schaap inslaan met een hamer dan een dierenarts te laten komen, want die kost meer als het schaap.

        Terug on topic :

        Ik moet niet echt besparen, maar als je op voeding moet besparen, dat is wel heel erg.

        Maar ja, dat zien de buren en collega's niet, wat je eet. Dat je met n 4x4 rijdt, zien ze wel.

        Maar eten mag niks kosten.
        Levende wel...?

        Wat zit je eigenlijk te lullen over iets waar je totaal niets van af weet.
        Een boer zal zijn dieren altijd goed verzorgen én gezond houden, want een gestresseerd of ziek dier groeit niet goed en is dus per definitie niet rendabel.
        En kom nu niet af met de uitzonderingen, want die bevestigen alleen maar de regel.

        Een kip kost evenveel als een brood....? Op welke planeet leef jij?
        D90 - D70 - F80 + glas

        Comment


        • #64
          Re: Sparen op voeding?

          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          Levende wel...?

          Wat zit je eigenlijk te lullen over iets waar je totaal niets van af weet.
          Een boer zal zijn dieren altijd goed verzorgen én gezond houden, want een gestresseerd of ziek dier groeit niet goed en is dus per definitie niet rendabel.
          En kom nu niet af met de uitzonderingen, want die bevestigen alleen maar de regel.

          Een kip kost evenveel als een brood....? Op welke planeet leef jij?
          En hop, de Mil is weer zijn beleefde zelf.

          Los van de argumenten; kan jij dan nooit op een normale manier converseren?
          Denk je dat dit taalgebruik je mening kracht bijzet?
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #65
            Re: Sparen op voeding?

            In een wereld die op geldgewin draait is gezonde voeding een illusie... helaas!
            Jean Pierre.

            Comment


            • #66
              Re: Sparen op voeding?

              Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
              In een wereld die op geldgewin draait is gezonde voeding een illusie... helaas!
              alhoewel.
              rechtsreeks van de bioboer is toch gezond?

              Comment


              • #67
                Re: Sparen op voeding?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Mijn schoonbroer is een paar jaar terug ergens in azië in een scampi kwekerij geweest, grote stinkende putten met water, waar een kooi bovenhangt,
                vol ganzen op een net, de str*nt van die ganzen is het voer van die scampi's, wat is er nu gezonder, dat of chemische voeding ??? Ik zou het nog niet weten,
                Ik heb zo eens een reportage gezien over het kweken van scampi's. Ze begonnen met alle ander leven in een lagune uit te roeien om geen concurrenten te hebben voor de scampi's.
                Sedertdien, als ze mij scampi's voorzetten dan ga ik ze eten maar ze kunnen me er geen plezier meer mee doen.

                Comment


                • #68
                  Re: Sparen op voeding?

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Wij focussen ons nog steeds op kwaliteit want als dat niet goed is moet het toch gedumpt worden ..
                  Wat is kwaliteit...noem je merkproducten kwaliteit?
                  Kromme slangkomkommers zul je niet in de winkels tegen komen, is dit dan een slechte kwaliteit....misschien wel om mooi te pronken in de winkel maar wat smaak etc. betreft precies hetzelfde als die rechte slangkomkommers, alleen die kromme kom je nergens meer tegen, behalve op de stort.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Sparen op voeding?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    alhoewel.
                    rechtsreeks van de bioboer is toch gezond?
                    Als je er zeker kan van zijn dat het een eerlijke bioboer is... ik ging wekelijks eieren leveren bij een bioboer die ze dan verkocht als bio-eieren. Ik moest wel met een neutrale wagen komen en de eieren mochten niet gestempeld zijn. De reden? Hij had niet voldoende eieren om zijn klanten te voorzien en wou geen klanten verliezen! Ook zijn fruit was vaak meer niet bio dan wel...

                    Als je 13 jaar in de voedingsindustrie vertoeft hebt dan weet je dat gezonde voeding eerder uitzondering dan regel is.
                    Jean Pierre.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Sparen op voeding?

                      Ik kan niet geloven dat fabrieken (en dan zeker grote multinationals) het zich kunnen permitteren om echt gevaarlijk en ongezond eten te verkopen.

                      Anderzijds, niet willen besparen op eten is een mooi principe, zolang je centen hebt.
                      Velen worden gedwongen, en dan moet je keuzes maken.
                      Ik verdien niet slecht, maar met een paar kotstudenten is de rekening soms sneller leeg dan verwacht, dus wij kijken ook naar de prijzen.
                      Naar Aldi en Lidl gaan we niet, omdat het aandeel produkten die ons aanstaan gewoon te klein is.
                      Meeste boodschappen gebeuren bij Colruyt, en regelmatig staat een biefstukste of een lamskroontje op het menu, maar niet elke dag.
                      We vermijden om blikvoer te eten, maar diepvries staat regelmatig op het menu, zeker voor groeten. Zeer praktisch, dan heb je altijd iets in huis.
                      Uit gezondheidsredenen probeer ik gewoon wat minder vlees te eten. Het geld dat je er mee bespaart is meegenomen, maar dat is niet het hoofddoel.

                      Eerlijk gezegd, ik kan me moeilijk voorstellen dat ik echt moet gaan besparen op voeding. Ik vraag me af hoe sommigen hun GEZIN kunnen voeden van 50€ per week. Ik denk dat wij hier eerder aan 50€ per dag geraken.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Sparen op voeding?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Niks chemisch.
                        Ik bak mijn brood zelf en dat blijft een week lang goed. En is nog even smakelijk als de eerste dag.
                        Bloem, water, gist, boter en een beetje zout en das alles.

                        Toch geen kraantjeswater neem ik aan ??
                        Een aantal (vele) jaren geleden zag ik een interview met Frans Vandevelde, een pater-oblaat die na 40 jaar tussen de eskimo's te hebben gewerkt terug was in België voor zijn pensioen.
                        Eén van de dingen die ze hem vroegen was waarmee hij de meeste aanpassingsproblemen had.
                        Het antwoord verbaasde me : "de smaak van uw water"

                        Later begreep ik hem, op reis drinken wij altijd water uit rivieren, meren, soms moesten we ijs of sneeuw smelten. Er is idd een groot verschil in water.
                        Ik heb in 25 jaar Noorderse landen ook nooit water gekookt om het te kunnen drinken.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Sparen op voeding?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Ik kan niet geloven dat fabrieken (en dan zeker grote multinationals) het zich kunnen permitteren om echt gevaarlijk en ongezond eten te verkopen.
                          Ik denk dat je het moet zien om te geloven...
                          Jean Pierre.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Sparen op voeding?

                            Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                            Als je er zeker kan van zijn dat het een eerlijke bioboer is... ik ging wekelijks eieren leveren bij een bioboer die ze dan verkocht als bio-eieren. Ik moest wel met een neutrale wagen komen en de eieren mochten niet gestempeld zijn. De reden? Hij had niet voldoende eieren om zijn klanten te voorzien en wou geen klanten verliezen! Ook zijn fruit was vaak meer niet bio dan wel...

                            Als je 13 jaar in de voedingsindustrie vertoeft hebt dan weet je dat gezonde voeding eerder uitzondering dan regel is.
                            Eén van mijn kennissen is eierboer (één van de grootste in België) en die beweert dat batterij-eieren gezonder zijn dan die van mijn vrij lopende kippen.
                            Ik ga één ding zeggen : je herkent ze onmiddellijk aan de dooier, af en toe komt er hier iemand eieren ruilen, 2 winkeleieren tegen één van ons.

                            En sedert ik de draak heb gestoken met het feit dat ze van die legbatterijen af moeten (België is weer een van de laatsten - ze hebben afgelopen jaar fortuinen verdiend) krijg ik nog wel beeld maar geen klank meer
                            Ik wist niet dat het zo gevoelig lag, pffff

                            Ik ben zo ooit eens gaan kijken als de kuikentjes (hij heeft ook een broeierij) geselecteerd werden. De haantjes gaan apart op een tafel met opstaande rand, op het einde hangt een zak. De beestjes hebben steeds minder en minder plaats en schuiven langzaam maar zeker naar de rand hup de zak in. Vervolgens worden ze vergast (iag deze die nog leven). Raar gevoel.
                            Een aantal jaren kweekten wij samen met nog drie andere een paar koeien, ze liepen hier in de wei aan de rand van Bulskampveld en aten nog gras. Eén keer ben ik moeten meegaan naar het slachthuis in Torhout om zeker te zijn dat we onze eigen beesten kregen. Je komt daar toe met een gezond dier, je ziet de schrik toeslaan en 5 minuten later hangt er daar een hoop dampend, dood vlees.
                            Ik was er toch even niet goed van.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Sparen op voeding?

                              Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                              Ik denk dat je het moet zien om te geloven...
                              Ik heb al wat fabrieken aan de binnenkant gezien.
                              Wat bedoel jij dan?

                              Ik denk dat het in vele voedingsfabrieken een stuk properder is dan in de gemiddelde vlaamse koelkast.
                              En dat is pas gevaarlijk!

                              Comment


                              • #75
                                Re: Sparen op voeding?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Ik heb al wat fabrieken aan de binnenkant gezien.
                                Wat bedoel jij dan?

                                Ik denk dat het in vele voedingsfabrieken een stuk properder is dan in de gemiddelde vlaamse koelkast.
                                En dat is pas gevaarlijk!
                                Hier bij ons in Wingene kom ik regelmatig eens in een uitsnijderij. Die mensen werken waanzinnig proper.
                                En van heel vroeger toen we nog een broodronde hadden en overal langs de achterdeur binnenkwamen was er een boerengezin dat puur in de vuiligheid leefde. Tot je in de koelruimte van de melk kwam, je kon er van de grond eten. Nog nooit zo'n tegenstelling meegemaakt.
                                Ik denk dat we toch beter niet veralgemenen, niet naar de ene en niet naar de andere kant.

                                Comment

                                Working...
                                X