Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sparen op voeding?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sparen op voeding?

    Iedereen reageert naar zijn eigen inzicht, daar is niets mis mee.
    Er zijn mensen die zelfs weinig tot geen voeding kunnen kopen.

    Cijfers voor België.

    De voedselbanken in België hebben vastgesteld dat in België de hoeveelheid ingezameld voedsel is afgenomen.
    Van in 2008 12,2 miljoen kilogram naar 12,5 miljoen kilogram in 2009 naar een daling in 2010 tot 10,7 miljoen kilogram.

    Het aantal begunstigden steeg in deze periode duidelijk van 114.900 in 2009 naar 115.800 in 2010 en tenslotte naar 117.440 in 2011.


    Cijfers voor Limburg

    Meer dan 100.000 Limburgers hebben in 2011 minstens één maal beroep gedaan op de steun van hulporganisatie Sint-Vincentius.
    Dat is een toename van bijna 13 procent ten opzichte van 2010. Het aanbod aan voedselpakketten nam slechts toe met 5 procent.

    In Genk alleen al bereikte de voedselbedeling 687 kinderen onder de 18jaar in 2010.

    In Sint-Truiden voorziet hulporganisatie Sint-Vincentius maandelijks 460 gezinnen van voedsel.
    Dit zijn in totaal 1.422 personen waarvan 874 volwassenen, en maar liefst 548 kinderen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Sparen op voeding?

      Mja, hier toch ook wel een aanzienlijk budget wat naar voeding gaat. Hebben ook wel 6 mondjes te vullen, maar toch.
      Ik erger me vooral aan wat er soms wel nog weggegooid wordt. In mijn geval heb ik nog nergens DE ideale koelkast gevonden. Er gaan altijd wel voedingszaken verstopt verloren in die van ons

      Vroeger kocht ik veel bio, maar ondertussen ben ik daar toch deels van afgestapt wegens te duur.
      Ik blijf ook van mening dat je niet langer gaat leven omdat je alles bio eet bv. Er zijn zoveel factoren die op onze gezondheid inspelen. Het is misschien beter om alle draadloze toestanden en GSM's buiten te zwieren dan alle 'niet-bio' of 'witte product' voeding.

      Wat is 'sparen' op voeding trouwens?
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Sparen op voeding?

        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht

        Wat is 'sparen' op voeding trouwens?
        Minder vlees eten Nena?

        Men spreekt hier over kwaliteit.
        Hoe controleer je dat?
        Wat vlees betreft kan dat enkel als je een lokale boer kent die zijn vee (pluimvee)
        fatsoenlijk verzorgt.

        Bij fruit is idem.
        Last edited by theokus; 11 juli 2012, 14:44.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Sparen op voeding?

          Vlees is al niet nodig, dus ...

          Als je moet besparen op voeding, word je alleen maar ongelukkig.

          Je kan beter eens wat meer met de fiets, bus of trein doen ipv met de auto.

          En heb je wel n nieuwe 4x4 nodig als je maar 10000 km per jaar doet ?

          Of vrijwilligerswerk ipv dure hobby's.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #20
            Re: Sparen op voeding?

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Vlees is al niet nodig, dus ...

            Als je moet besparen op voeding, word je alleen maar ongelukkig.

            Je kan beter eens wat meer met de fiets, bus of trein doen ipv met de auto.

            En heb je wel n nieuwe 4x4 nodig als je maar 10000 km per jaar doet ?

            Of vrijwilligerswerk ipv dure hobby's.
            Heb ik al gedaan Johan maarrrrr ik heb toen ook een pak foto's (hobby) gemaakt.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Sparen op voeding?

              Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Zalmeieren vergelijken met kaviaar...
              Als je ooit het geluk hebt van een sevruga, beluga of zelfs een osceitra te proeven, en dan spreken we nog niet over de witte kaviaar, zal je zelf een conclusie kunnen maken over hetgeen je beweert
              Mocht kaviaar niet zo duur zijn, zou ik het niet zo lekker vinden.

              Comment


              • #22
                Re: Sparen op voeding?

                Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                Mocht kaviaar niet zo duur zijn, zou ik het niet zo lekker vinden.
                Precies.
                In Horeca Total Brugge : doosjes met dat spul van Mil achter slot en grendel voor iets in de grootteorde van 750 €
                Ik koop dan liever 20 kreeften en ik heb nog geld over.
                Weet je nog de komst van de slakkenkaviaar ? Eitjes van de Helix Aspersa. 1000 € de kilogram.
                Gewoon mode zeg ik.

                Comment


                • #23
                  Re: Sparen op voeding?

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Heb ik al gedaan Johan maarrrrr ik heb toen ook een pak foto's (hobby) gemaakt.
                  Ik ga ongeveer 2x per week naar n concert, maar nu ik voor n site 'werk' kan ik ongeveer de helft van de concerten gratis doen. En meestal ga ik dan ook nog met de trein (ook gratis aangezien in bij de Nmbs werk).

                  Iets anders : als je bv vrijwilligerswerk doet bij Gaia, Natuurpunt, het hondenasiel, kringloopwinkel, Oxfam, Greenpeace etc ... dat kost je ook niks en ondertussen moet je je huis niet verwarmen. En je komt in contact met mensen met dezelfde opvattingen en maakt er vrienden. En de vervoersonkosten worden ook betaald en je krijgt soms ook nog gratis eten. Ik doe het daarvoor niet, maar dat is wel n leuke bijkomstigheid.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sparen op voeding?

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Ik ga ongeveer 2x per week naar n concert, maar nu ik voor n site 'werk' kan ik ongeveer de helft van de concerten gratis doen. En meestal ga ik dan ook nog met de trein (ook gratis aangezien in bij de Nmbs werk).

                    Iets anders : als je bv vrijwilligerswerk doet bij Gaia, Natuurpunt, het hondenasiel, kringloopwinkel, Oxfam, Greenpeace etc ... dat kost je ook niks en ondertussen moet je je huis niet verwarmen. En je komt in contact met mensen met dezelfde opvattingen en maakt er vrienden. En de vervoersonkosten worden ook betaald en je krijgt soms ook nog gratis eten. Ik doe het daarvoor niet, maar dat is wel n leuke bijkomstigheid.
                    Gewoon uit nieuwsgierigheid, eet je dan mee met de honden ?

                    greetz
                    Cheeta
                    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                    flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sparen op voeding?

                      Nee, ik bedoel dat je soms eten krijgt bij bepaalde akties of verenigingen. Niet in t asiel haha.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sparen op voeding?

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Nee, ik bedoel dat je soms eten krijgt bij bepaalde akties of verenigingen. Niet in t asiel haha.
                        Dacht ik ook wel, Johan


                        greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sparen op voeding?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                          Zalmeieren vergelijken met kaviaar...
                          Als je ooit het geluk hebt van een sevruga, beluga of zelfs een osceitra te proeven, en dan spreken we nog niet over de witte kaviaar, zal je zelf een conclusie kunnen maken over hetgeen je beweert
                          Al Belgische kaviaar mogen smaken?
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sparen op voeding?

                            Tot hiertoe bespaar ik geen cent op voeding en drank d.w.z. twee keer per week kreeft, kaviaar en nen malse biefstuk met bubbels en een dure fles wijn erbij...

                            Jammer dat het aspergeseizoen weeral achter de rug is...
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sparen op voeding?

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Tot hiertoe bespaar ik geen cent op voeding en drank d.w.z. twee keer per week kreeft, kaviaar en nen malse biefstuk met bubbels en een dure fles wijn erbij...

                              Jammer dat het aspergeseizoen weeral achter de rug is...
                              Da's eens iets anders. Gelukkig dat de crisis niet iedereen treft. Zo hebben de handelaars van luxevoeding ook nog een inkomen.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sparen op voeding?

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Precies.
                                In Horeca Total Brugge : doosjes met dat spul van Mil achter slot en grendel voor iets in de grootteorde van 750 €
                                Ik koop dan liever 20 kreeften en ik heb nog geld over.
                                Weet je nog de komst van de slakkenkaviaar ? Eitjes van de Helix Aspersa. 1000 € de kilogram.
                                Gewoon mode zeg ik.
                                Of snobisme!?
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X