Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mastercard vs. Visa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mastercard vs. Visa

franchise op een kredietkaart? die snap ik niet goed. kan iemand mij dat uitleggen?

ik gebruik MC die ik gratis heb bij de deutsche bank

Comment

Ik snap ook niet goed hoe iemand die net voor 400 usd naar de cinema is gegaan slechts voor 200 USD Italiaans kan gaan eten. Dat zal toch maar een klein pizzake zijn geweest, elk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Ik heb mijn VISA kaart 12 jaar geleden vrijwillig ingeleverd bij mijn bankkantoor.
        De enige kaart die ik nu heb is een doodgewone MisterCash/Maestro kaart die uitsluitend gebruikt wordt voor kleinere uitgaven,
        al de rest betaal ik gewoon cash.
        Allemaal goed en wel zolang je niet te ver van huis bent. De "gewone" bankkaart marcheert al niet meer zodra je buiten de EU gaat na een recente wijziging (tenzij je aangeeft dat je afstand doet van de fraude verzekering)
        In het buitenland met een hoop cash rondlopen is nu ook niet bepaald handig.
        Ik heb een keer een probleem gehad met m'n bankkaart in Italie waar een bankautomaat geen geld kon geven, maar ondertussen was het wel van m'n rekening. Achteraf klacht ingediend, heeft maaaanden geduurd vooraleer daar een oplossing voor was. Ondertussen was ik het geld gewoon kwijt.

Ik heb een VISA kaart en tot nu toe gelukkig nog nooit problemen mee gehad, en ik gebruik ze vrij intensief.

Comment

je kan toch met je kaart in de bank cash geld gaan halen.
          haal je gewoon wat je denk nodig te hebben voor een paar dagen of een aankoop.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            franchise op een kredietkaart? die snap ik niet goed. kan iemand mij dat uitleggen?

ik gebruik MC die ik gratis heb bij de deutsche bank
            Inderdaad, op een gewone VISA kaart kan bij misbruik een bepaald bedrag aangerekend worden aan de kaarthouder, ik denk dat dat vier jaar geleden
            in ons geval iets van 125 € was, bij MC was dat niet zo, vier jaar geleden toen ze bij ons fraude hebben gepleegt was het in ieder geval zo, of dan nu nog zo is, zou TS eens moeten navragen bij de bank.

De vraag van TS is toch
            Welke kaart heeft u gekozen, en waarom?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              grt,bouk.
              Inderdaad Bouk,

Toevallig zijn wij sinds verleden week terug uit Frankrijk (Ardeche), wij verbleven op een Chambres d'hotes,
              die mensen hebben over het algemeen geen electronisch betaalsysteem,
              wij hadden genoeg cash bij, dus geen probleem, maar andere mensen werden door de eigenares verwittigd
              dat je er op de streek max 350€ per dag uit de muur kon halen, wie dus de dag voor zijn vertrek nog snel eens
              1.000€ uit de muur wilde halen was er blijkbaar aan voor de moeite, zij wist zelfs een trucje te verhalen van een plaats waar twee
              automaten zeer dicht bij elkaar stonden, en als je vlug was, (binnen de 5 minuten of zoiets) kon je dat twee keer, omdat de gegevens
              tussen banken trager uitgewisseld werden dan die 5 minuten.

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar andere mensen hadden het wel voor, en de eigenares van het huis wist duidelijk dat er een limiet
              op de automaten stond, of dat nu te maken had met de streek, of wat en hoe dat weet ik niet.
              In ieder geval weet ik wel dat zonder wijziging en bij onze bank de limiet in België 1.000€ per dag bedraagd.

Comment

grt,bouk.
                Met Visa? Ja, en dat doe ik ook als die niet gesloten is, of de ATM geeft maar een beperkt bedrag. In Kerala was dat wel lang wachten, en het bedrag was niet veel hoger. Ik heb ook ooit onmiddellijk bij aankomst, in één keer de volledige kaart afgehaald, op ongeveer een half uur. De kaart ging op die bank door drie handen. Ik betaal nooit met de kaart in een winkel of restaurant, en kreeg in de loop van de geschiedenis vrijwel altijd een betere koers met de kaart dan dat ik Cash zou gewisseld hebben.
                1000 EUR cash omwisselen in RON, was laatst bijvoorbeeld 50 EUR duurder dan met de Mastercard. Ik had toen nog geen nieuwe Visa, maar dat kost gewoonlijk iets meer.
                Voor contanten aan de machine of aan het loket rekent mijn bank bij beide kaarten 5 EUR per keer. De bank van Daniela,... niets.
                Bij de beheerkosten van mijn rekening zijn twee kaarten naar keuze inbegrepen: 4 EUR en iets per maand.

Je kan bepaalde valuta ook van hieruit meenemen, maar die hebben ze op mijn bank meestal niet liggen, en moet je dus eerst bestellen.
                Ik ben zo eens met biljetten van 100 vertrokken, die ter plaatse vrijwel overal werden geweigerd omdat die het meest vervalst werden.
                zou TS eens moeten navragen bij de bank.
                Ik heb twee keer met dezelfde bediende meer dan een half uur aan tafel gezeten, want ze had dat nog nooit meegemaakt, en wist van niks. De telefonnist van Visa deed heel moeilijk tegen haar, en gaf vrijwel geen informatie.
                Ze wist me wel te vertellen wat ik zou moeten betalen door al die tijd in rood te gaan. Dat was 0,60 EUR, of zoiets. Omdat ze zo haar best deed heb ik die centjes maar gelaten voor wat ze waren.
                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Ik vond het dan ook uiterst bizar dat mijn bank eerst de 175000 van mijn rekening heeft gehaald, en dan mijn bankrekening heeft geblokkeerd omdat ze zulk bedrag niet gewoon waren van mij.
                Normalerwijze vraag je dan toch als bank éérst aan je klant of dat bedrag wel juist is.
                Je had Visa de machtiging gegeven om geld van je rekening te halen. Mijn bank heeft ooit Testaankoop het bedrag van een abonnement van mijn rekening laten halen, zelfs zonder dat ik daar de machting voor had gegeven. Testaankoop kende mijn bankrekeningnummer nog van toen ik twintig jaar geleden lid was. Ik had hun nooit gesproken over een nieuw abonnement, maar heb dat geld toch nooit teruggezien.
                Denk je dat als je zou gezegd hebben dat het bedrag niet juist is, dat de bank de overschrijving naar Visa zou geblokkeerd hebben? In mijn geval kreeg de bankbediende flink naar haar voeten van Visa omdat ze aan hun rekening had durven twijfelen. Het was duidelijk dat de bank zich daar volgens Visa niet mee te moeien had.
                In ieder geval weet ik wel dat zonder wijziging en bij onze bank de limiet in België 1.000€ per dag bedraagd.
                Mijn limiet varieert naargelang ik al dan niet op vakantie ben.
                Last edited by Poza; 10 juli 2012, 17:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                  Allemaal goed en wel zolang je niet te ver van huis bent. De "gewone" bankkaart marcheert al niet meer zodra je buiten de EU gaat na een recente wijziging (tenzij je aangeeft dat je afstand doet van de fraude verzekering)
                  In het buitenland met een hoop cash rondlopen is nu ook niet bepaald handig.
                  Ik heb een keer een probleem gehad met m'n bankkaart in Italie waar een bankautomaat geen geld kon geven, maar ondertussen was het wel van m'n rekening. Achteraf klacht ingediend, heeft maaaanden geduurd vooraleer daar een oplossing voor was. Ondertussen was ik het geld gewoon kwijt.

Ik heb een VISA kaart en tot nu toe gelukkig nog nooit problemen mee gehad, en ik gebruik ze vrij intensief.
                  Veel verder dan buiten Europa ga ik toch niet vaak op vakantie dus is betalen met mijn doodgewone bankkaart geen enkel probleem.
                  En mocht ik toch buiten Europa gaan dan is voor alles een oplossing hoor en hoef ik mij daarvoor geen kredietkaart aan te schaffen,
                  want zoals eerder gezegd betaal ik liever cash, dus het geld meteen van de rekening, dan kopen op krediet.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

En mocht ik toch buiten Europa gaan dan is voor alles een oplossing hoor en hoef ik mij daarvoor geen kredietkaart aan te schaffen,
                    want zoals eerder gezegd betaal ik liever cash, dus het geld meteen van de rekening, dan kopen op krediet.
                    Redelijk kort door de bocht.
                    Wat mij betreft gaat het bij de CC niet om het "krediet" maar om het gemak. Betalen op internet? no problem. buitenland (meestal buiten EU)? No problem. Toen we de eerste keren naar de US gingen hadden wij geen CC en hadden we een schatting van de kosten gemaakt en voor dat bedrag travelllers cheques en cash bij. In het begin van je vakantie ben je dan toch niet op je gemak. Wij hadden buiten de vlucht en auto nog niets betaald dus de volledige som van hotels, eten en uitstappen droegen we bij ons.
                    De kaart die we nu hebben laat ons toe om geen extra verzekeringen te moeten nemen bij autohuur, vliegtuigtickets enz. Bij pech met de auto hebben we bijstand. Wij zorgen er ook voor dat aankopen niet "op krediet" zijn, ik bedoel iets kopen voor het bedrag op de rekening beschikbaar is.

Enig nadeel, de dekking die op onze kaart zit is, voor zo ver we hebben kunnen vinden, maar bij 1 bank aanwezig en dus hangen we vast aan deze bank. Anderen bieden iets soortgelijks maar met veel minder gedekte risico's.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Veel verder dan buiten Europa ga ik toch niet vaak op vakantie dus is betalen met mijn doodgewone bankkaart geen enkel probleem.
                      Soms gaat het niet anders, iedere keer dat wij in Zuid-Afrika een auto hebben gehuurd, moest dat met borg van een krediet kaart, nogthans hebben wij er nooit mee betaald, je kan moeilijk bv. 3.000€ cash extra meenemen (in vreemde valuta) als borgsom voor de huur van een auto.

Comment

Ik heb al vele jaren kredietkaarten, eerst vooral VISA, omdat de bank die ik koos (Argenta), toen de ASLK met kosten begon, me de kaart gratis verstrekte, (nu nog steeds !). Intussen zij ze overgeschakeld naar MC.
                        Nu gebruik ik voornamelijk een recent aangevraagde Belgacom MC van Citibank. Kost 5 euro per jaar, maar je krijgt 5% van je Belgacom aankopen terugbetaald en 1% van je andere uitgaven.
                        Mijn Citi Visa wordt nog enkel in reserve gehouden voor de zeldzame keer dat men MC niet aanvaardt.
                        In de loop der tijden al een paar keer een geblokkeerde kaart wegens fraude vermoeden, maar nog nooit onterechte bedragen van mijn rekening.
                        Last edited by nete; 11 juli 2012, 00:07.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

en wat was er bijgeschreven op de rekening van die winkel in Duitsland..?
                          grt,bouk.
                          niets, want mijn VISA kaart was geblokkeerd. Had gelukkig nog net genoeg cash bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Er is toch een uitgavelimiet op de meeste kredietkaarten ? Bij de meeste banken bedraagt dit 2500 of 5000 euro voor VISA.
                            Die 175.000 euro lijkt mij dan zo onwaarschijnlijk; ik ken geen enkele bank die dergelijke verrichting zou laten doorgaan zonder voorafgaande toestemming.
                            Het was inderdaad nog in BFR, maar mijn kaart had een limiet op -25000BFR. Sedertdien heb ik de kredietlimiet op nul gezet.

Comment

En dan is er Amercian Express. Maandelijkse limiet: geen
                              Last edited by Sultana; 11 juli 2012, 07:59. Reden: liimiet --> limiet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                En dan is er Amercian Express. Maandelijkse liimiet: geen
                                Wij hebben vroeger op de firma American Express gehad. Regelmatig in de USA dat men de kaart niet wou accepteren. Ik moest dan telkens mijn privé VISA gebruiken. Bij Microsoft aanvaarden ze zelfs de American Express niet als je backup nodig hebt van de business helpdesk.

Comment

Working...
                                X