Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mastercard vs. Visa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mastercard vs. Visa

Ik heb geen AE, nooit echt in de knoei gezeten met mijn VISA's en MC's. Het niet hebben van een limiet vind ik redelijk onbetrouwbaar en o zo gevaarlijk.

Comment

Hier ook eigenlijk nooit problemen gehad. Er gaat wel eens wat mis maar dan bellen ze al voordat ik het zelf doorheb. Jaren geleden heeft VISA wel eens een bedrag van USD 1500 autohuur geweigerd omdat ze het 'out of the ordinary' vonden. Dan is het hebben van meerdere kaarten wel handig. In NL hebben we VISA en Mastercard, bij onze Spaanse bank BISA en Mastercar.
      Last edited by Leonidas; 11 juli 2012, 08:27. Reden: Tikfout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        .......... bij onze Spaanse bank
        oeps...!!!!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          oeps...!!!!
          Niks aan de hand, bouk, er staan daar alleen maar schulden.

Comment

Interessante discussie.

Ik heb VISA gehad, en nu MC, en nog nooit iets voorgehad. Maar ik gebruik ze natuurlijk maar met mate, en dat is meestal;
            - bij grote ketens zoals amazon.com of kalahari.net (voor boeken) of bij luchtvaartmaatschappijen.
            - voor reizen in Afrika, maar deze zijn steeds geboekt bij een bevriende firma in Cape Town
            - rechtstreeks bij lodge eigenaars die ik ken.

In restaurants, hotels-in-de-stad, of zeg maar gerust; eender welk etablissement in den vreemden waar je maar één keer passeert en waar je de mensen niet persoonlijk kent, daar betaal ik steeds cash.

Wel een waarschuwing; als je bank beslist om over te schakelen (en je bent dus gedwongen om te volgen als je een kredietkaart wil), pas dan goed op als je online al vliegtuigtickets hebt besteld (en betaald)! Want bij het afhalen van deze tickets moet je de kaart laten zien waarmee deze tickets zijn gekocht. Kan je dat niet, dan moet je je bank zien te bereiken, want die moeten een bevestiging sturen.

Mvg,

J.
            http://www.theafricabug.com

Comment

Niemand die de door zijn bank gehanteerde wisselkoers(commissies) af en toe vergelijkt met die van cash?
              Koopt u bijvoorbeeld forinten met cash, in de plaatselijke wisselkantoren? En hebt ge hun gezicht al eens bekeken als ge erbij zegt welke coupures ge wilt?

Comment

Het is nu op één dag na twee maanden geleden dat ik de fraude heb gemeld, en vandaag ontvang ik een brief dat ze mijn betwisting ontvangen hebben, en dat ik alles heb teruggekregen, gisteren.
                Ik heb geen franchise betaalt, maar de bank heeft me wel 4,89 eur intresten aangerekend.
                Er staan geen verontschuldigingen bij dat het zo lang geduurd heeft.
                Atos dreigt er in die brief zelfs vooral (onderlijnd) mee dat indien... blablabla , ze mij dan 125,- euro zullen aanrekenen en dat ze dan de transacties opnieuw zullen aanrekenen.
                DAT ZULLEN WE NOG WEL EENS ZIEN ... Dan daag ik u voor de rechtbank.
                Ze durven me bovendien vragen nauwkeurig te zijn in mijn betwisting: ALS ER HIER IEMAND NIET NAUWKEURIG WAS, WAREN ZIJ HET!

Comment

Ik heb een Visa kaart (met chip) en AmEx kaart (binnenkort ook met chip) , nog nooit problemen mee gehad tenzij 1x met de Visa, dat ze me een aankoop van een halsketting op een vliegtuig 2x wilden aanrekenen.
                  Als ik alles hier zo een beetje volg..... best om gewoon alle 3 de types kaarten te hebben, gewoon ingeval dat.....

Comment

Working...
                  X