Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mastercard vs. Visa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mastercard vs. Visa

Mijn vrouwke heeft het ene en ik het andere. Nu zijn beide kaarten tegelijkertijd gefraudeerd -bij mijn vrouwke al voor de tweede keer-: waarschijnlijk gekopieerd bij dezelfde ATM in Gambia of Costa Rica.
    Daniela kreeg daarover een brief van Mastercard, nog voor ze er zelf iets van had gemerkt, en een paar dagen later zat haar nieuwe kaart in de bus,... gratis.
    Ik doorzoek daarop mijn uitgavenstaten online, en stel vast dat Visa mij onterecht 1700,-euro wil aanrekenen. Slechts één van een reeks dubieuze transacties was reeds ongedaan gemaakt. Ik laat mijn bank met Visa bellen, maar die weigeren een klacht in ontvangst te nemen zolang ik mijn uitgavenstaten nog niet schriftelijk ontvangen heb. Mijn kaart werd ondertussen wel geblokkeerd door Cardstop. Mijn bank kon ook geen nieuwe kaart leveren (in Boedapest of zo) tot ik helemaal terug uit vakantie was, want ik zou een paar dagen later vertrekken. Een maand later stel ik thuis vast dat ze mijn rekening voor het volledige bedrag hebben afgeschuimd, en dat ik bovendien 20 euro moet betalen voor een nieuwe Visa Classic, die ik bij mijn bank moet afhalen (met een oud logo van een bank erop).

Welke kaart heeft u gekozen, en waarom?

Re: Mastercard vs. Visa

Ik heb VISA en Mastercard. Mastercard gratis gekregen bij mijn bank, maar ik gebruik ze niet.
    Ervaring met VISA :1 keer 175000 van mijn rekening gehaald in plaats van 1750,00. Ik stond op 11 november in Duitsland in een winkel en mijn saldo was onvoldoende. Winkelier belde naar Visa in België, maar deze antwoordden niet omdat het een feestdag was. Op 12 november vertelde mijn bankdirecteur dat ze die 175000 nogal vreemd vonden en daarom mijn bankrekening hadden geblokkeerd, NA de betaling. Ik heb 14 dagen voor 150000 in het rood gestaan, maar heb gelukkig geen intrest moeten betalen. Waarom ze mij eerst niet vroegen of die 175000 normaal was, snap ik nog niet.
    Tweede slechte ervaring was in de USA. Een hotel had 2 keer een overnachting aangerekend. Via mijn rekeningafschrift kon ik bewijzen dat ik de tweede nacht in een hotel op 300km daar vandaan had overnacht. Visa heeft die verkeerd aangerekende overnachting binnen de week terugbetaald.
    Let wel : van het ogenblik dat iemand je Visa kaartnummer, veiligheidscode en vervaldatum kent kan hij steeds geld van je rekening halen. En laat die gegevens nu juist zijn wat je moet doorgeven om een hotel te reserveren, of om iets online te bestellen ....

Mastercard gebruik ik niet, alhoewel ik ze gratis heb gekregen. Zowel VISA als Mastercard vragen te veel commissie om geld af te halen uit een bankautomaat.

Comment

Ik heb 2 MC's en 2 Visa kaarten. Eenmaal is er een kaart geblokkeerd geweest toen ik in Rusland was maar anders nooit vodden mee gehad.
      Een collega (Spanjaard) krijgt bij iedere transactie die er gebeurt met zijn KK een SMS toegestuurd met de plaats van betaling en het bedrag. Dit zou ik ook wel heel graag zien gebeuren bij mij.

1 MC en 1 visa staan op mijn BVBA en de andere in persoonlijke naam. De MC van KBC is een MC for Business, die heeft een hogere maandelijkse limiet maar ook een betere bescherming tegen frauduleuze betalingen. De andere kaarten (ook KBC en Record) hebben dit blijkbaar niet.
      Wel raar genoeg heeft mijn MC me de nodige problemen in sommige hotels in Indonesië, de luchthavens in Indonesië en Saudi en zoals nu ook terug in Egypte in het hotel. Nog geen reden gevonden waarom dit zo zou zijn. Geef ik dan een VISA kaart is er geen probleem

Comment

Vroeger een Visa kaart nu al jaren een Masterkaart Platinum wegens de verzekering die er inbegrepen is. (Geen wegenhulp, reisverzekeringen e.d. meer apart te betalen).
        Twee keer is er op al die jaren iets misgelopen. Eerste keer een restaurantbezoek dat dubbel aangerekend was, na een telefoontje werd dit direct gecorrigeerd. De tweede keer was erger. We zaten in Hawaii en gingen "in the middle of nowhere" opgehaald worden door een busje. Toen die aankwamen was er een probleem gerezen met de betaling, kaart geweigerd. Na telefoontjes met hun kantoor bleef de kaart geweigerd. Gelukkig konden we nog met traveller's cheques betalen. Op de terugweg gaan tanken.. weer kaart geweigerd.... 's nachts om 2 uur (12 uur verschil) een uur aan de lijn gehangen met Mastercard die eerst beweerden dat we aan onze limiet zaten en bij onze bank die limiet moesten laten verhogen tot ze zagen dat ALLE bedragen dubbel aangerekend stonden en we dus zo inderdaad onze limiet overschreden. 's morgens eerst gaan tanken om te zien of onze kaart terug werkte... oef....
        Voor de rest nog nooit geweigerde of niet werkende kaart gehad.
        Ik kreeg ook al eens een nieuwe kaart omdat ze vermoedens hadden dat onze kaartgegevens bij het hacken van een grote database gestolen waren.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Ik heb mijn VISA kaart 12 jaar geleden vrijwillig ingeleverd bij mijn bankkantoor.
          De enige kaart die ik nu heb is een doodgewone MisterCash/Maestro kaart die uitsluitend gebruikt wordt voor kleinere uitgaven,
          al de rest betaal ik gewoon cash.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Ik heb mijn VISA kaart 12 jaar geleden vrijwillig ingeleverd bij mijn bankkantoor.
            De enige kaart die ik nu heb is een doodgewone MisterCash/Maestro kaart die uitsluitend gebruikt wordt voor kleinere uitgaven,
            al de rest betaal ik gewoon cash.
            Me to.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              ..........
              Ervaring met VISA :1 keer 175000 van mijn rekening gehaald in plaats van 1750,00.
              kan dat als het saldo niet toereikend is ...?
              grt,bouk.

Comment

Eén keer een dubbele facturering gekregen met MC voor aankopen in de Auchan in Noord-Frankrijk.
                Na het indienen van de klacht werd het bedrag teruggestort.
                Ik probeer het gebruik van kredietkaarten tot het minimum te beperken en heb vreemd genoeg nog altijd het meest vertrouwen in cash...
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  kan dat als het saldo niet toereikend is ...?
                  grt,bouk.
                  Inderdaad Bouk. Ik vond het dan ook uiterst bizar dat mijn bank eerst de 175000 van mijn rekening heeft gehaald, en dan mijn bankrekening heeft geblokkeerd omdat ze zulk bedrag niet gewoon waren van mij.
                  Normalerwijze vraag je dan toch als bank éérst aan je klant of dat bedrag wel juist is.
                  Als je in het rood staat brengt dat een aardige intrest op voor de bank. Die heb ik niet moeten betalen omdat de fout door de bank was gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Inderdaad Bouk. Ik vond het dan ook uiterst bizar dat mijn bank eerst de 175000 van mijn rekening heeft gehaald, en dan mijn bankrekening heeft geblokkeerd omdat ze zulk bedrag niet gewoon waren van mij.
                    en wat was er bijgeschreven op de rekening van die winkel in Duitsland..?
                    grt,bouk.

Comment

Er is toch een uitgavelimiet op de meeste kredietkaarten ? Bij de meeste banken bedraagt dit 2500 of 5000 euro voor VISA.
                      Die 175.000 euro lijkt mij dan zo onwaarschijnlijk; ik ken geen enkele bank die dergelijke verrichting zou laten doorgaan zonder voorafgaande toestemming.
                      Last edited by Leopard; 9 juli 2012, 15:27.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        en wat was er bijgeschreven op de rekening van die winkel in Duitsland..?
                        grt,bouk.
                        Degene die op een reeds ontoereikend saldo stoot, krijgt meestal niks.
                        Die staan dan ook niet op je uitgavenstaat vermeld.

Toen we in India weer eens niet met de kaart konden betalen omdat er tegelijkertijd met dezelfde kaart in Australië werd afgehaald -zo bleek bij thuiskomst-, kreeg ik een half jaar later de bevestiging van mijn bank dat degene die het vliegtuigticket in India had voorgeschoten, zijn geld teruggekregen had. Hij had me dat zelf al veertien dagen eerder laten weten. Bij het traceren van de internationale overschrijving was gebleken dat de bankbediende een verkeerde stad had ingegeven. Al die tijd was het geld wel van mijn rekening verdwenen.
                        Ge moet dus geen kaart hebben om uw geld de mist in zien te gaan.
                        --
                        En die 175.000, dat zijn waarschijnlijk franken, Leopard. Dat is net geen 5000 EUR
                        Last edited by Poza; 9 juli 2012, 15:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                          Me to.
                          grt,bouk.
                          Me 3
                          Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                            Hier één keer problemen gehad met Visa, 3.400 € is dan onterecht opgenomen rond johannesburg Zuid Afrika, nadien bleek dat er een copie moet zijn gemaakt in Kaapstad, alles is netjes geregeld geweest door onze bank, maar er is ons dan ook aangeraden geweest over te schakelen naar Mastercard, omdat daar volgens hen geen franchise opzit, die er op Visa blijkbaar soms wel zit, maar omdat de fraude pas werd gepleegd nadat wij terug in België waren, (gewoon te bewezen met onze terugvlucht), heeft het ons geen euro gekost, het volledige bedrag is de dag nadien netjes teruggestort, en er is ons gratis een nieuwe Mastercard bezorgd.

Comment

Wij hebben een visa kaart, zoals voorgaand al eens vermeld krijgen wij ook elke keer een sms als wij iets betalen met visa. Is het bedrag boven de 2500 euro krijgen wij een persoonlijke telefoon van de bank om bevestiging dat het wel een verrichting van ons is.

Comment

Working...
                              X