Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het begin van vele nieuwe theoriën ????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het begin van vele nieuwe theoriën ????

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Het is niet deze.
    Perelman heeft meer populaire boeken geschreven over Fysica (oa : fysics can be fun)
    Het boekje waar ik het over had is in samenwerking met Lev Landau geschreven en het is veel eenvoudiger.

Intussen even gezocht, dit is het :

The theory of relativity was first published in 1961 by Mir Publishers. It has been Translated from the Russian by a. Zdornykh. It is now in its Tenth printing.

In het begin doet het ridicuul aan maar vergis je niet. Echt beginnen lezen van in het begin.
    Ik versta nog altijd hoe een genie als Landau zo simpel kan praten.
    Last edited by Guest2; 13 juli 2012, 10:57. Reden: actualisering

Comment

Re: Het begin van vele nieuwe theoriën ????

Nu ik toch bezig ben, deze boeken (3 ?) zullen velen hier interessant vinden : "de natuurkunde van het vrije veld" van Prof Dr Minnaert.
      Een van de delen gaat over licht, op een fotografieforum moet dat toch interesse opwekken.
      Minnaert heeft het over lichtbreking, regenbogen, halo's en nog veel veel meer. Alle voorbeelden doen zich voor in de natuur.

De boeken zijn in herdruk maar wel nogal duur. Maar ergens op het net zijn ze ook te vinden, de link staat op mijn PC, ik zal straks eens kijken.

Ook even gezocht naar "fysics can be fun" van Yakov Perelman, helaas echter....

Comment

Working...
      X