Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeiekoper..da kan nie !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goeiekoper..da kan nie !

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    ubuntu als voorbeeld:
    installatie cd'tje erin proppen
    opstarten, en de grafische interface volgen...
    Ge moet geen rocketscience gestudeerd hebben
    Maar wat het wezenlijke verschil is tussen Ubuntu en Windows is me niet duidelijk.
    Een groot verschil tussen Windows en Linux is dat je met een oud bakkie nog vlotjes kan werken omdat Linux niet zoveel van de hardware eist.
    Maar dat verschil is met Ubuntu specifiek toch veel kleiner of is er misschien zelfs niet.
    Vroeger moest je Windows voor elk wissewasje opnieuw opstarten, nu niet meer zo vaak, daar hoef je ook geen Ubuntu meer voor te nemen.

Het verschil tussen Windows en Ubuntu is denk ik erg klein.

Het prijsverschil is misschien het belangrijkste verschil.
    Mij een raadsel waarom iemand voor Ubuntu kiest.
    Voor een aantal andere Linux-distro's kan ik me de keuze wel voorstellen.

(En misschien kun je nog uit principe voor vrije software kiezen hoewel ik niet weet of Ubuntu volledig uit vrije software bestaat, ik denk zelfs van niet)

@Koeno
    Ik dach dat je het aangaf als alternatief voor Windows 98.
    Last edited by heaucheneaudt; 25 juni 2012, 15:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
      is linux al niet heel stuk toegankelijker geworden dan vroeger?
      ik weet nog toen ik voor het eerst 10jaar geleden dacht ik Linux Mandrake installeerde, man man wat heb ik gevloekt.

maar dacht dat linux al een heel stuk gemakkelijker as geworden nu, of is dit niet zo?
      En heel stuk.
      Ben gedurende bijna een jaar door een hel gegaan MAAR ik wilde en het moest
      om zodoende ZELF alles te ondervinden.
      Netwerkprinters waren een miserie, draadloos werken was een miserie.
      Ik was toen vaste klant op het Nederlandse forum van Ubuntu.
      Van "wine" had ik mijn buik vol als ik mijn software wilde gebruiken enz. enz.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Maar wat het wezenlijke verschil is tussen Ubuntu en Windows is me niet duidelijk.
        Een groot verschil tussen Windows en Linux is dat je met een oud bakkie nog vlotjes kan werken omdat Linux niet zoveel van de hardware eist.
        Maar dat verschil is met Ubuntu specifiek toch veel kleiner of is er misschien zelfs niet.
        Vroeger moest je Windows voor elk wissewasje opnieuw opstarten, nu niet meer zo vaak, daar hoef je ook geen Ubuntu meer voor te nemen.

Het verschil tussen Windows en Ubuntu is denk ik erg klein.

Het prijsverschil is misschien het belangrijkste verschil.
        Mij een raadsel waarom iemand voor Ubuntu kiest.
        Voor een aantal andere Linux-distro's kan ik me de keuze wel voorstellen.

(En misschien kun je nog uit principe voor vrije software kiezen hoewel ik niet weet of Ubuntu volledig uit vrije software bestaat, ik denk zelfs van niet)

@Koeno
        Probeer maar eens om normale software te installeren op Ubuntu.
        Onder Windows draait ALLES en DAT is het verschil.
        En van de kosten lig ik niet wakker
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Probeer maar eens om normale software te installeren op Ubuntu.
          Onder Windows draait ALLES en DAT is het verschil.
          En van de kosten lig ik niet wakker
          Na 10 a 12 jaar Debian Linux was het voor mij vorige week 'su' en 'apt-get out of here'.
          Ik vond het puzzelen eerder wel leuk en leerzaam en de pc ansich was een hobby.
          Nu is de pc voor mij een tool en ik heb geen zin meer om door 50 manpages te worstelen om de pc een usb-stick te laten herkennen (bij wijze van spreken)

Ook jammer dat Open Office en/of Libre Office nog altijd niet helemaal compatibel zijn met Microsoft Office. Dat heeft me ook richting Windows geduwd.

Comment

Na 10 a 12 jaar Debian Linux was het voor mij vorige week 'su' en 'apt-get out of here'.
            Ik vond het puzzelen eerder wel leuk en leerzaam en de pc ansich was een hobby.
            Nu is de pc voor mij een tool en ik heb geen zin meer om door 50 manpages te worstelen om de pc een usb-stick te laten herkennen (bij wijze van spreken)

Ook jammer dat Open Office en/of Libre Office nog altijd niet helemaal compatibel zijn met Microsoft Office. Dat heeft me ook richting Windows geduwd.
            Open Office is niet slecht hoor.
            Maar die heeft geen goede database he.
            Ik wilde wel maar ik kreeg het niet klaar.
            Probleem was dat ik met een boel data in Access zat en import die maar eens in OO.
            (ook formulieren, berekeningen en functies)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Open Office is niet slecht hoor.
              Maar die heeft geen goede database he.
              Ik wilde wel maar ik kreeg het niet klaar.
              Probleem was dat ik met een boel data in Access zat en import die maar eens in OO.
              (ook formulieren, berekeningen en functies)
              Klopt!
              Geen probleem met een word of een excel bestand.
              Het grootste probleem is de databases.
              Een access database open je niet direct in openoffice.

Ivm discussie windows/mac/linux
              Voor mij persoonlijk:
              Thuis: Apple
              Professioneel: Windows
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

@Koeno
                Mjah, khad het ook niet al te duidelijk uitgelegd (als ik even herlees wat ik hier plaatste).

qua os- discussie:

thuis: mac / ubuntu (alhoewel ubuntu, sinds de komst van mac weinig werk heeft).
                prof: windows xp (verplicht opgelegd, kzou liever mac werken,)
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Euh..., 800 euro neertellen om op die spuuglelijke Metro interface te moeten zitten kijken.
                  Ik zie dat je je weer goed op de hoogte gesteld hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Ik zie dat je je weer goed op de hoogte gesteld hebt.
                    Mag het misschien dat ik die Metro interface lelijk vind ?

Windows 8 zal voor de rest hoogstwaarschijnlijk een prima OS zijn. RC draait in elk geval vlot op een laptop die hier een tijdje in huis geweest is.

Ik heb je al eens gevraagd om NIET meer op je geijkte dwaze manier te reageren op mijn posts, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd...
                    Last edited by nete; 26 juni 2012, 23:21.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Mag het misschien dat ik die Metro interface lelijk vind ?
                      Ja hoor, daar heb ik geen enkel probleem mee.

Ik heb je al eens gevraagd om NIET meer op je geijkte dwaze manier te reageren op mijn posts, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd...
                      Ja, dat heb je inderdaad gevraagd maar ik heb m.i. nooit beloofd daar aan tegemoet te komen. Aangezien dit een forum is, reageer ik als ik daar zin in heb en als je geen dwaze reacties van mij wilt moet je geen dwaze dingen schrijven.

Comment

[QUOTE=nete;3587716]Mag het misschien dat ik die Metro interface lelijk vind ?
                        QUOTE]

Die metro interface vindt ik wel tof, tenminste beter dan die ios interface...
                        En als je die niet wil, kan je hem instellen dat hij onmiddelijk op het windows 7 achtige scherm komt, metro kan je zelfs volledig uitschakelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                          Klopt!
                          Geen probleem met een word of een excel bestand.
                          Het grootste probleem is de databases.
                          Een access database open je niet direct in openoffice.

Ivm discussie windows/mac/linux
                          Voor mij persoonlijk:
                          Thuis: Apple
                          Professioneel: Windows
                          Apple is inderdaad het irritantste wat er bestaat voor iets professioneel te doen, geen enkel geautomatiseerd stocking/boekhoudingsprogramma werkt erop...
                          Die mac vloog de 1e dag al de deur uit, heb dan maar een prachtig 27" Dell scherm gekocht. En een dell'etje met een xeon processor. Was nog altijd veel goedkoper dan die 27" imac en natuurlijk veel sneller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                            Apple is inderdaad het irritantste wat er bestaat voor iets professioneel te doen, geen enkel geautomatiseerd stocking/boekhoudingsprogramma werkt erop...
                            Die mac vloog de 1e dag al de deur uit, heb dan maar een prachtig 27" Dell scherm gekocht. En een dell'etje met een xeon processor. Was nog altijd veel goedkoper dan die 27" imac en natuurlijk veel sneller.
                            Mijn vrouw gebruikt een webbased boekhoudprogramma. Werkt op alles, je data zijn altijd veilig, en je kan zelfs aan je boekhouding vanop het strand...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Mijn vrouw gebruikt een webbased boekhoudprogramma. Werkt op alles, je data zijn altijd veilig, en je kan zelfs aan je boekhouding vanop het strand...
                              Voor kleinere bedrijven is dat wel een optie, maar als je constant mensen fulltime moet laten boekhouden, dan is dat wel onmogelijk. En er bestaat geen enkel online programma dat kan rekening houden met je verkopen en zo automatisch de boekhouding doet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                                Voor kleinere bedrijven is dat wel een optie, maar als je constant mensen fulltime moet laten boekhouden, dan is dat wel onmogelijk. En er bestaat geen enkel online programma dat kan rekening houden met je verkopen en zo automatisch de boekhouding doet.
                                Buiten dat, ik ken weinig bedrijven die willen dat hun gegevens extern opgeslagen zijn. Wat doe je bij storing bij of faillisement van je boekhoudprovider? Wie kijkt er allemaal mee en wat doen ze met je gegevens?

Comment

Working...
                                X