Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niercrisis... drink een soepje van preiworteltjes.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Niercrisis... drink een soepje van preiworteltjes.

Wie ze al heeft gehad weet het wel: een Niercrisis is een heel pijnlijke bedoening.
    Ik kan er sedert zaterdag ll. al voor de 4de keer van meespreken. Ik ben wat je noemt: een "ervaringsdeskundige"

Tot de vorige keer, nu zo'n 5 jaar geleden, zat er voor mij elke keer niks anders op dan binnen te gaan op spoed en aan het infuus met pijnstillers.
    En daarna "onder het mes".
    Vorige keer lukte dàt zelfs niet en kreeg ik een stent geplaatst om de nierkelk open te houden, in de hoop dat zo het steentje vrijkwam en op natuurlijke wijze naar buiten kwam.
    Bij mij stootte de stent na een week af en werd ik dus nog een keer op de operatietafel gelegd om de steentjes "af te halen"...

Dus zoals gezegd, zaterdagavond ll. begonnen de "weeën" opnieuw en werd ik zoals gewoonlijk naar de spoed gebracht door mijn vrouw.
    Na het stillen van de pijn leek het ergste achter de rug en werd ik naar huis gestuurd.
    's anderendaags viel het al bij al goed mee, ik had geen last meer.
    Maandagavond ging ik naar de bloedgift van het RK. Toen de dokter mijn invulblad doornam merkte hij op dat ik een middeltje nam om het uitplassen van nierstenen te bevorderen.
    Mag ik je es een goeie raad geven die ik van een oud buurvrouwtje heb gehoord vroeg ie??
    Ja hoor, dat mocht hij zeker. Baatte het niet, het schaadde niet, dacht ik zo.
    Wel zei ie: laat het vrouwtje een soepje maken van de draadworteltjes van preistengels (ja hoor: dat wat je normaal wegsnijdt en op de composthoop gooit!!)
    Eerst keek ik nogal sceptisch in zijn richting, maar hij beweerde dat hij al talloze mensen had geholpen en dat succes was gegarandeerd...
    Dus, zo gezegd zo gedaan.

Resultaat:
    Dinsdagvoormiddag een eerste steentje uitgeplast (3mm)
    Van namiddag een tweede steentje uitgeplast (4.5mm)

En dat allemaal quasi pijnloos, alléé het uitplassen dan toch. de crisissen moet je wél nog steeds te lijf gaan met Voltaren oid.

Ik hoop dat ik "de lijders" onder jullie heb geholpen.
    Hoor ik het van jullie?

Re: Niercrisis... drink een soepje van preiworteltjes.

Maar hoe weet je nu dat het door de preiwortelsoep en niet door het voorgeschreven middeltje is gekomen?
    Is het oude buurvrouwtje van de dokter tevens professor in de nierstenenafvoer?

Comment

Nog een gouden raad:

Loop drie rondjes naakt rond je huis, spring driemaal ter plaatse in de lucht en ga achterwaarts terug binnen.

Je zegt het zelf:

Baatte het niet, het schaadde niet, dacht ik zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Maar hoe weet je nu dat het door de preiwortelsoep en niet door het voorgeschreven middeltje is gekomen?
        Is het oude buurvrouwtje van de dokter tevens professor in de nierstenenafvoer?
        Het middeltje heeft alléén een "ontspannende" werking en dient enkel om reeds aankomende steentjes beter/comfortabeler/en met minder pijn te kunnen uitscheiden.
        Het vermindert maw. de spasmen van de urinekanaaltjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lyrthut Bekijk bericht
          Nog een gouden raad:

Loop drie rondjes naakt rond je huis, spring driemaal ter plaatse in de lucht en ga achterwaarts terug binnen.

Je zegt het zelf:

Had ik ook al geprobeerd hoor.
          En meer andere trucjes dan dat ook.
          zonder succes, echter....

Ten andere: na het oplepelen van het soepje merkte ik na ongeveer een uur al "beweging" in mijn rug en onderbuik.
          Wat van het pilletje helemaal niet het geval is...
          Last edited by dréten; 20 juni 2012, 17:28.

Comment

Allez, nu geeft deze mens iets mee uit ervaring en dan moet er weer direct (en toch o zo typisch hier) ironisch of sarcastisch op gereageerd worden.
            Uit eigen ervaring weet ik dat de moderne geneeskunde ook maar wat aanmoddert en alleen aan symptoombestrijding doet.
            Leef in de eerste plaats al wat gezonder (geraffineerde suiker, alcohol en teveel verzadigde vetten zijn grote boosdoeners) en je kan jezelf al veel ellende besparen

In dit geval zal het soepje al minder schadelijk zijn dan naakt rond je huis te lopen tegenwoordig.

Comment

Wel, ik ga het alvast noteren.

Nog maar één keer een niercrisis gehad, en dan weet je écht niet meer waar je moet kruipen/liggen/rollen/hangen/staan.....jeezes......! ! !

Achteraf heb ik vernomen dat het net zo pijnlijk is als een kindje krijgen....waar ik natuurlijk niet van kan meespreken.

Maar ik kan me er nu iets bij voorstellen.

Bedankt voor de tip.
              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Nog maar één keer een niercrisis gehad, en dan weet je écht niet meer waar je moet kruipen/liggen/rollen/hangen/staan.....jeezes......! ! !

Achteraf heb ik vernomen dat het net zo pijnlijk is als een kindje krijgen....waar ik natuurlijk niet van kan meespreken.

Bedankt voor de tip.
                Hier nog eentje met de ervaring van een niercrisis. Zelfs met pijnstillers was de pijn nog verschrikkelijk. Is ondertussen wel al een 40-tal jaren geleden, maar nog zo "voelbaar".
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                  Allez, nu geeft deze mens iets mee uit ervaring en dan moet er weer direct (en toch o zo typisch hier) ironisch of sarcastisch op gereageerd worden.
                  Het was eerder kritisch dan sarcastisch bedoeld.
                  Het toeval kan toch ook een rol spelen?
                  Het is toch een klassieke misvatting van velen dat bij zware verkoudheid allerlei mengsels (onder verschillende namen) van koffie, cognac, eieren etc. de verkoudheid overgaat.
                  Terwijl ook zonder die toverdrankjes een zware verkoudheid overgaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Het was eerder kritisch dan sarcastisch bedoeld.
                    Het toeval kan toch ook een rol spelen?
                    Het is toch een klassieke misvatting van velen dat bij zware verkoudheid allerlei mengsels (onder verschillende namen) van koffie, cognac, eieren etc. de verkoudheid overgaat.
                    Terwijl ook zonder die toverdrankjes een zware verkoudheid overgaat.
                    Dan moet dat wel tot 2x toe, in drie dagen tijd natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Bedankt voor de tip.
                      Ook een ervaringsdeskundige en een vrouw tegengekomen die veel liever bevalt dan nierstenen te hebben. Er liep daar een gast rond die al voor de 17e keer klant was en het bleef niet bij een steentje of twee per keer.

Hout vasthouden, voorlopig slechts 1 keer problemen gehad, maar ik kan het me nog goed genoeg herinneren om dit een volgende keer te proberen. Bedankt voor de tip

Comment

Een GROOOOOOTTE dank voor de tip. Die noteer ik en ik probeer die zeker uit. Baat het niet, schaadt het niet, maar ik wens niemand een niercrisis toe.
                        Heb die al twee maal meegemaakt. De eerste keer als ik op het dak zat. Ik kan je garanderen dat er dan niet veel nodig meer is om te springen ...
                        Wat ook helpt, om nierstenen half te voorkomen (bepaalde types toch) is het drinken van veenbessensap. Dit is afschuwelijk zuur en smaakt afschuwelijk. Een glas eenmaal per week. Je plas ruikt zuur en is is zuur. Merendeel van de nierstenen (alleen kleine) kunnen oplossen of worden nog kleiner in een zuur midden.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                          Wie ze al heeft gehad weet het wel: een Niercrisis is een heel pijnlijke bedoening.
                          zijt maar zekers, heel pijnlijke bedoening lijkt zacht uitgedrukt.
                          een niercrisis is gewoon hels.
                          je kruipt letterlijk over de grond van de pijn.
                          ben zo ook al twee keer in de spoed beland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            Een GROOOOOOTTE dank voor de tip. Die noteer ik en ik probeer die zeker uit. Baat het niet, schaadt het niet, maar ik wens niemand een niercrisis toe.
                            Heb die al twee maal meegemaakt. De eerste keer als ik op het dak zat. Ik kan je garanderen dat er dan niet veel nodig meer is om te springen ...
                            Wat ook helpt, om nierstenen half te voorkomen (bepaalde types toch) is het drinken van veenbessensap. Dit is afschuwelijk zuur en smaakt afschuwelijk. Een glas eenmaal per week. Je plas ruikt zuur en is is zuur. Merendeel van de nierstenen (alleen kleine) kunnen oplossen of worden nog kleiner in een zuur midden.
                            Ik heb me toen laten vertellen dat sap van ramenas of zwarte radijs ook zou helpen nierstenen te vergruizen.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                              Je plas ruikt zuur en is is zuur.
                              Dat heb je nog even geproefd voor de zekerheid?

Maar waar het in het topic om gaat zijn de laatste centimeters van de nierstenen op weg naar buiten.
                              Die verlopen vlotjes als je preiwortelsoep drinkt.
                              Althans, volgens de TS en de oude buurvrouw van zijn dokter.
                              De nierstenen zelf blijven onaangetast en in goede conditie.

Comment

Working...
                              X