Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opgepast: leeggoedperikelen bij sommige supermarkten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opgepast: leeggoedperikelen bij sommige supermarkten

Het kan toeval zijn, maar volgens mij is het toch een ietwat te veel toeval.

Ik schets:

1. Een maand of 2 geleden bracht ik leeggoed terug naar de Delhaize en een lege fles La Chouffe (75 cl) werd geweigerd. Ik was eerst verbaasd maar na effe nakijken bleek die fles inderdaad géén statiegeld meer te vertegenwoordigen. Dus case closed. Tot ik een paar weken geleden in dezelfde winkel een nieuwe fles La Chouffe kocht en er prompt leeggoed werd aangerekend (20 cent), terwijl dit op de fles dus niet meer stond. Ik had het gelukkig opgemerkt en de 'fout ' werd gecorrigeerd. Tot zover Delhaize.

2. Vandaag ging ik echter naar een Carrefour en kocht daar een flesje Mort Subite Kriek van 37.5 cl met kurk (voor bij het konijn straks). Ik weet niet waarom ik het etiket nakeek maar ook hier geen spoor meer van statiegeld. Tot aan de kassa, waar er weer prompt 20 cent werd aangerekend.

En net dit lijkt mij een ietwat te veel toeval. Dat producenten hun systeem veranderen, geen probleem. Maar dat de supermarkten zonder scrupules nog steeds leeggoed aanrekenen bij verkoop om bij teruggave wel naar het etiket te kijken is net wel iets te veel van het goede.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Re: Opgepast: leeggoedperikelen bij sommige supermarkten

Geen statiegeld is dus de container in, leve de afvalberg .... bovenop het feit dat u aanbracht
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

bedankt om jou ondervinden te delen met ons, ik zal mijn vrouw eens inlichten er over ze gaan er niet goed van zijn als ze het ontdekt.

Comment

Zelf doe ik nooit boodschappen, dus van dat aanrekenen weet ik niks af, wordt het statiegeld dan afzonderlijk op het kasticket vermeld?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Zelf doe ik nooit boodschappen, dus van dat aanrekenen weet ik niks af, wordt het statiegeld dan afzonderlijk op het kasticket vermeld?

Grtz, RF
          Yep. Met die La Chouffe was ik trouwens aan een selfscan en omdat het mijn eerste product was dat ik scande, viel het mij op omdat er plotseling 2 lijnen op het scherm verschenen. Nu ja, het gaat hier in mijn geval over peanuts, maar het gaat eerder over het principe van zulke praktijken (en misschien is het voor anderen ook interessant).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtz, RF
            Dat staat altijd vlak onder de ingescande fles(sen) onder de naam(meestal) : "leeggoed".

Ik kijk altijd mijn kasetiket na, terwijl ik naar de auto ga of in de auto voor ik vertrek.
            Ben al vaak terug moeten rijden toen ik het thuis pas zag dat er iets niet klopte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              ........

Ik kijk altijd mijn kasetiket na, terwijl ik naar de auto ga of in de auto voor ik vertrek.
              Ben al vaak terug moeten rijden toen ik het thuis pas zag dat er iets niet klopte.
              uhhh..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Konijn met kurk ?
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Konijn met kurk ?
                  LOL, de kriek in de man en de kurk bij het konijn, of was het omgekeerd?

Comment

Of de drankenhandel die de lege flesjes niet wou accepteren waar er wel statiegeld op zat.. Klant kwijt

Comment

@ bouk, gebeurt dat ook in Nederland?
                      Samen met de vrouw doen we de boodschappen in de Jumbo in Luyksgestel (N.B.) dan speel ik chauffeur hé.
                      Moet wel zeggen, als ik iets vast neem, dat ik nieteens naar de prijs kijk.
                      Koop alleen zaken die ik lekker vind zoals daar zijn; lekker brood, sausjes, gemarineerde krieltjes, Argentijnse steak enz.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                      X