Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zonnepanelen

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    het zou rendabel worden na ongeveer 10 tot 12 jaar.
    dus voor ouderen heeft het geen zin zonnenpanelen aan te schaffen.
    grt,bouk.
    Als je 'n beetje kan tellen, moet je weten dat dit het meest rendabele is op je spaargeld.
    Welke kasbon of termijnrekening geeft je 10 a 12% netto ?
    Want ook hier ben je verplicht van je geld te parkeren voor 8 a 10 jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Als je 'n beetje kan tellen, moet je weten dat dit het meest rendabele is op je spaargeld.
      Welke kasbon of termijnrekening geeft je 10 a 12% netto ?
      Want ook hier ben je verplicht van je geld te parkeren voor 8 a 10 jaar.
      Mensen denken vaak in verschillende maten en gewichten...

Wat is de terugverdientijd van die dikke Mercedes waarmee ze rondrijden??

10.000€ aan zonnepanelen besteden is volgens sommigen zinloos, maar 30.000€ in een auto steken is dan weer OK... Van die 30.000€ ben je tenminste zeker dat je ze kwijt bent na 10 jaar
      www.benbammens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benbammens Bekijk bericht

10.000€ aan zonnepanelen besteden is volgens sommigen zinloos, maar 30.000€ in een auto steken is dan weer OK... Van die 30.000€ ben je tenminste zeker dat je ze kwijt bent na 10 jaar
        als oudere ga ik dan voor de Mercedes hoor.
        heb ik meteen plezier van.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Off Topic: of ze kopen een zuinige wagen, en scheuren ermee als met een F1, en dan klagen dat ze veel verbruiken.

On Topic: als je investeert in PV panelen, moet je ook verder gaan dan dat alleen, dus ook je verbruik beheersen door zuinige lampen en apparaten te gebruiken, door intelligent gebruik van domotica etc. De vergelijking met de zuinige wagen gaat ook op.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Als je buurman met een mercedes rijdt, dan kan je toch niet anders dan zelf een nog grotere kopen?
            http://www.myricreaties.be

Comment

als oudere ga ik dan voor de Mercedes hoor.
              heb ik meteen plezier van.
              grt,bouk.
              Wel, daarom heb ik 'n Harley gekocht. Dat was voor mij ook een investering waarbij ik direct kon genieten.

Comment

het zou rendabel worden na ongeveer 10 tot 12 jaar.
                dus voor ouderen heeft het geen zin zonnenpanelen aan te schaffen.
                grt,bouk.
                terugverdientijd 6 jaar
                garantie 10 jaar
                volgens mijn berekeningen, kan ik bij geen enkele bank zelfs niet de helft van mijn verwachte interest op geïnvesteerd kapitaal krijgen.
                mijn vrouw en ikzelf bijna 60jaar, en wij hopen hier nog lang van te genieten
                grt
                jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                  Als je buurman met een mercedes rijdt, dan kan je toch niet anders dan zelf een nog grotere kopen?
                  Of je laat je huishoudster rijden met dezelfde als je buurman, zelf rij je dan met een RR, Bentley of andere Maybach, of met een Smartje... of de fiets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                    On Topic: als je investeert in PV panelen, moet je ook verder gaan dan dat alleen, dus ook je verbruik beheersen door zuinige lampen en apparaten te gebruiken, door intelligent gebruik van domotica etc. De vergelijking met de zuinige wagen gaat ook op.
                    Niet helemaal correct. Ik kom met huidig verbruik op die netto winst.
                    Spaarlampen en dergelijke verhogen mijn rendement, maar is niet noodzakelijk.
                    De rekening is rap gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      Niet helemaal correct. Ik kom met huidig verbruik op die netto winst.
                      Spaarlampen en dergelijke verhogen mijn rendement, maar is niet noodzakelijk.
                      De rekening is rap gemaakt.
                      Het gaat er mij om dat je dan ook consequent moet handelen. Die andere dingen zijn ook interessant voor wie geen panelen heeft. NB, ik ben geen voorstander van spaarlampen (compacte TL's), alleen al omdat ze zo moeilijk en duur te recyclen zijn. Ik wacht zoveel mogelijk op de betere LEDs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                        Het gaat er mij om dat je dan ook consequent moet handelen. Die andere dingen zijn ook interessant voor wie geen panelen heeft. NB, ik ben geen voorstander van spaarlampen (compacte TL's), alleen al omdat ze zo moeilijk en duur te recyclen zijn. Ik wacht zoveel mogelijk op de betere LEDs.
                        Ik kan je standpunt wel begrijpen.
                        Het is niet de bedoeling om aan 1 kant winst te maken, om het dan ergens anders weer te verkwisten.

Comment

spaarlampen..ledlampen...of andere "zuinige' lampen.
                          heb hier een flinke voorraad gewone lampen liggen voor de eerst komende 10 jaar.
                          en verzekert van gezellig ouderwets licht.
                          een graag gedane investering.
                          maar sorry ik wijk af, het gaat hier over zonnenpanelen.
                          grt,bouk.

Comment

Ik geef mijn Benz ook niet af voor die zonnepanelen
                            En dat terug verdienen, blíjft dat 100% presteren?
                            Een ferme hagelbui?
                            Zo puur natuur zijn ze ook weer niet: http://www.lowtechmagazine.be/2008/0...kere-kant.html
                            Als je bekijkt wat voor smeerlapperij er allemaal in zit, dan vraag ik mij af wat er met de recyclage gaat gebeuren? Premie?
                            Binnenkort mee betalen voor de electriciteit die jullie op het net zetten?
                            Rendement zal fors dalen mijn gedacht...
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              .......
                              Zo puur natuur zijn ze ook weer niet: http://www.lowtechmagazine.be/2008/0...kere-kant.html
                              Als je bekijkt wat voor smeerlapperij er allemaal in zit...
                              bedankt voor de link, heel interessant.
                              grt,bouk.

Comment

spaarlampen..ledlampen...of andere "zuinige' lampen.
                                heb hier een flinke voorraad gewone lampen liggen voor de eerst komende 10 jaar.
                                en verzekert van gezellig ouderwets licht.
                                een graag gedane investering.
                                maar sorry ik wijk af, het gaat hier over zonnenpanelen.
                                grt,bouk.
                                Ik heb ook een voorraadje liggen, sommige lampen kun je nog niet "aanganaam" vervangen door de moderne alternatieven. Spaarlampen mijd ik als de "k'lere", LEDs komen druppelsgewijs aan de bak (traphal en spotjes)
                                Ze hebben de gloeilamp te vroeg afgeschreven, maar de lobbyende industrie wil nu eerst de spaarlamp verzilveren, en ons andere armaturen doen kopen, om ons binnen een paar jaar weer nieuwe toestellen aan te smeren die ontwikkeld werden voor LEDs. En daarna zal ik hopelijk niet meer meemaken, niet dat ik niet oud wil worden, maar wel omdat ik hoop dat de technologie zal stabiliseren.

Comment

Working...
                                X