Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dat moet lukken.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dat moet lukken.

Mijn schoonbroer Gino (werkzaam bij de gemeente Hooglede) is gisteren een cursus gaan volgen i.v.m. gebruik van de aangekochte defilibrators door de gemeente.

Re: Dat moet lukken.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Mijn schoonbroer Gino (werkzaam bij de gemeente Hooglede) is gisteren een cursus gaan volgen i.v.m. gebruik van de aangekochte defilibrators door de gemeente.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...20614_00184894
    Bij ons in Tessenderlo is op de wekelijkse markt ook al een vrouw gered door het AED toestel .
    Ik heb de cursus ook al gevolgd maar hoop het nooit te moeten gebruiken.
    Petje af voor je schoonbroer want "in't echt" zal het niet zo simpel zijn denk ik.

Johan

Comment

heel goed.
      er hangen er hier 4 in ons dorp.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In dit gebouw zijn er ook enkele beschikbaar, inclusief de medisch gekwalificeerde personen.
        Maar o wee als je je snijdt of je enkel verzwikt: er is geen verband. Nog niet zo lang geleden ervaren.

Comment

Uiteindelijk hoef je niet bang te zijn het toestel verkeerd of op een fout moment te gebruiken. Het toestel zal geen schok adviseren om het hart te defibrilleren als er geen hartstilstand is.
          In de meeste bedrijven en openbare gebouwen zijn deze toestellen al te vinden. En maar goed want minuten kunnen van levensbelang zijn.
          En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Ik zie dat er ondertussen wel minder goed nieuws is over die wielertoerist:
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik zie dat er ondertussen wel minder goed nieuws is over die wielertoerist:
              http://www.nieuwsblad.be/article/det...A_20120615_001
              Inderdaad, Gino heeft er nu natuurlijk een wat dubbel gevoel bij denk ik, eerst het gevoel iemand gered te hebben, gevolgd door slecht nieuws, dat is natuurlijk jammer.

Ik kan mij goed voorstellen dat je daar als dicht betrokkene, toch wel mee begaan bent, ook al is die man niet iemand die hij kende.

Comment

Proficiat aan je schoonbroer, chapeau. Toestel kun je inderdaad niets verkeerds mee doen. Huidige toestellen geven zelfs alle uitleg wat je precies moet doen grts

Comment

Proficiat aan Gino.
                  Ondanks het slechte nieuws mag hij niet denken..ziede nu, het doet toch niks uit..
                  Hij heeft goed werk verricht..het lot heeft beslist.
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Hij heeft gedaan wat hij kon doen. De meeste mensen zouden voorbij lopen of rijden.
                    Maar dit zijn de dingen die aan de ribben blijven plakken. Proficiat voor Gino.

Toen ik een jaar of twintig was heb ik een nonkel voor mijn ogen een hartaderbreuk zien krijgen, (de huisdokter was pas vertrokken, de man voelde zich -niet goed-) de paar aanwezigen begonnen te roepen en te tieren maar niemand deed iets.
                    Ik ben toen met mond op mond en hartmassage begonnen, ik had het nog nooit in mijn leven gedaan. Het heeft al bij al een paar minuten geduurd.
                    Daar ben ik toch een tijdje niet goed van geweest.

Dat leert je de praat : "ik zou dit en ik zou dat" aardig relativeren. Het is en blijft een merkwaardige zaak hoe elkeen in zo'n stresssituatie reageert.

Ik heb zo nog een straffe, ergens begin jaren 90 ben ik erin geslaagd om een dubbele been, breuk op te lopen (bomen omdoen) en ik stond helemaal alleen in het bos naast mijn deur. Een korte snerpende pijn en vervolgens het gevoel dat je voet geen grond meer raakt, je weet meteen dat er iets mis is. Ik ben nog nooit zo kalm geweest in mijn hele leven, het ging door mijn hoofd "niet vallen, misschien wordt het dan een open breuk" en "ik moet een telefoon hebben".
                    Op één been naar huis gesprongen, de sleutels van de deur zaten op mijn auto en door de steeds erger wordende pijn zag ik het niet meer zitten en omdat ik bewusteloosheid vreesde heb ik me neergelegd aan de deur en gewacht. 2 joggers die voorbijkwamen toegeroepen en naar het hospitaal. Moest geopereerd worden, vijzen enz, als de chirurg van wacht me toen gezegd had, "het spijt ons maar de verdoving is op, we zullen moeten opereren zonder", ik had gezegd : "doe maar, veel meer pijn kan het toch niet doen"

Een mens is een raar beestje, Geert.

Comment

Working...
                    X