Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe GPS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tijd voor een nieuwe GPS

Mijn TT heeft het begeven, hij vind geen satellieten meer wat toch redelijk belangrijk is voor een goede werking van een GPS .

Daarom dus op zoek naar een nieuw toestel en de keuze zal gaan tussen de 2 vertrouwde grote merken TomTom en Garmin.

Waaraan moet het voldoen?
    - groot scherm
    - goede houder
    - Vlaamse stem
    - Dekking van heel Europa
    - Gratis kaartupdates zijn een bonus maar geen noodzakelijkheid

Nu is het zo dat TT zijn menustructuur overal geprezen wordt als de beste/gamekkelijkste. Zelf vind ik het idd heel gemakkelijk door een TT te navigeren. Wat een enorm nadeel is bij TT is dat deze dus echt lang moet zoeken na een opstart naar satellieten, veel te lang anno 2012.
    Garmin heb ik nooit echt intens gebruikt. Wel eens gehuurd bij een huurauto maar dat was een oud model die nu al lang uit de handel zal zijn.
    Andere merken van navigatiesystemen neem ik niet in overweging (noem het een buikgevoel, hetzelfde gevoel waarom iemand een bepaald soort merk camera niet overweegt) dus doe geen moeite me te overtuigen van een Mio od.

Alvast bedankt voor jullie input.

Re: Tijd voor een nieuwe GPS

Ik heb al enkele jaren de TomTom XL Europe 31. Best content van, hoewel ik jouw opmerking "dat deze dus echt lang moet zoeken na een opstart naar satellieten" kan beamen.
    Wat een goede houder betreft: ik heb mijn GPS altijd tegen m'n voorruit geplakt (donderde er regelmatig af), maar ben onlangs overgestapt naar een houder die ik in de ventilatiesleuf vooraan op mijn dashboard steek: een stuk beter!
    Ik heb een abonnement per jaar voor kaartupdate.

Intussen gecheckt en de stem die ik gebruik is: Lucie Vlaams
    Last edited by LesC; 11 juni 2012, 11:44.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Vorig jaar binnen een week dat twee bezitters van een TomTom met een Vlaamse stem in Eindhoven zich klem reden op de trappen van een fietsenkelder. Vaak moet je met een navigatie machine ook zelf nadenken.
      Maar wat is uw vraag?

Comment

Heb je al eens een software update uitgevoerd, er zijn TT's die er ook last van hadden en na een software update was alles opgelost.
        Ik heb zelf een Garmin, kaart update voor de rest van zijn leven voor slechts 80 euro extra.
        Je krijgt 4 x per jaar een update van de kaart
        Die is ondertussen alweer 4 jaar.

Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Nog niet direct nieuw kopen, misschien. Het was een fout van TomTom:

Het probleem met TomTom-apparatuur die geen of een slecht gps-signaal kan ontvangen, wordt veroorzaakt door een 'schrikkeljaar-bug'. Een fix is er nog niet, hoewel een reset van het apparaat het probleem tijdelijk kan verhelpen.

En die zou opgelost moeten zijn:

Dus als jouw toestel toch niet defect blijkt te zijn ...

Comment

Ola, mogelijks dus een softwareprobleem en hoog tijd voor ene update dus.
            Dat probeer ik vrijdag as als ik terug thuis ben. Thx voor de info

Laat zeker niet na jullie ervaringen met jullie toestellen mee te geven want als de GPS het nog steeds niet zou doen dien ik me dringend een nieuwe GPS aan te schaffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Vorig jaar binnen een week dat twee bezitters van een TomTom met een Vlaamse stem in Eindhoven zich klem reden op de trappen van een fietsenkelder. Vaak moet je met een navigatie machine ook zelf nadenken.
              Maar wat is uw vraag?
              Het probleem met die NL stemmen is dat ik er zelf van in mijn keel krijg. Zoals een overzeese collega van mij ooit opmerkte: "Flemish is a language, Dutch is a throat disease!"
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Het probleem met die NL stemmen is dat ik er zelf van in mijn keel krijg. Zoals een overzeese collega van mij ooit opmerkte: "Flemish is a language, Dutch is a throat disease!"
                Les for president

Ik heb hetzelfde, ik kan met de beste wil niet luisteren naar een GPS met een Nederlandse stem. De reden om uitdrukkelijk een Vlaamse erbij te vermelden is dat Garmin toestellen die ik ken geen Vlaamse stem hadden.
                Het blijft mij bv. een raadsel waarom de letter 7 in Nl uitgesproken wordt als Zeuven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Laat zeker niet na jullie ervaringen met jullie toestellen mee te geven want als de GPS het nog steeds niet zou doen dien ik me dringend een nieuwe GPS aan te schaffen.
                  Persoonlijk vind ik TT beter dan Garmin, kwestie de detaillering van de kaarten. Als je al eens ergens moet zijn, beroepsmatig dan, kan dat doorslaggevend zijn.
                  Met Garmin ben ik al een paar keer niet op bestemming geraakt (maar wel in de buurt ) omdat Garmin de bestemming niet kent. Erg handig op een afgelegen industrieterrein
                  Toen ik het adres opzocht in TomTom (nota bene een oude kaartset) kende die het adres wel. Voordeel van Garmin zijn de levenslange (van het apparaat) updates in tegenstelling tot TT die uit zowat alles geld proberen te slaan.

Nou ja, daar zijn ook oplossingen voor

Comment

Ik heb nadat ik twee andere merken heb geprobeerd weer een Tomtom.
                    De kaart van Tomtom is veel beter dan van de anderen.
                    Er zit heus hier en daar een foutje in de kaart maar de andere merken hebben dat veel erger.
                    De bediening en menu-indeling valt over te twisten, dat is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur.

De kaartupdates zijn duur bij Tomtom maar er zijn aanbiedingen.
                    Op dit moment kun je bijvoorbeeld in Nederland bij Dixons voor € 50,- drie jaar lang kaartupdates krijgen.

De live-verkeersinformatie van Tomtom is onovertroffen maar ook daar zit een prijsje aan.

Gebruik je de navigatie vaak en ook beroepsmatig dan adviseer ik Tomtom.
                    Gebruik je de navigatie weinig en is het dan privébebruik (waar tijd geen geld is) neem dan de goedkoopste.

Je doet jezelf trouwens tekort door bij de twee grote merken te blijven.
                    Voor privégebruik is de navigatie van Falk een hele goede optie.

Comment

Hier een fervente TT gebruiker, jaren aan een stuk, ik heb er meer dan 6 gehad ondertussen . . . totdat ik de Nuri Garmin 1695 aankocht . . . voor mij de beste GPS die ik ooit gehad heb, accuraat, snel, en precieser dan mijn vorige TT's ( waar ik eigenlijk echt verbaasd over was, heb vroeger ooit nog een Garmin gehad en die was duidelijk minder precies ) . . . ik wil geen andere mee . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

En een Vlaamse stem?

Comment

Ik heb met mijn garmin (nuvi660 geloof ik) nooit mis gereden, en hij heeft ook altijd goed gereageerd op de files en mij netjes rond gestuurd.
                          Kwestie van gewenning aan een bepaald merk denk. TT is zeer zeker niet slecht, dat zal je mij niet horen vertellen.
                          Het is net als met camera's, de een is voor Nikon en de andere voor Canon of Pentax.
                          Wat betreft de stem, daar heb ik eigenlijk nooit op gelet.
                          Hij doet wat ie moet doen, mij de weg wijzen.
                          Ik hoop voor U dat het met een software update opgelost is, dat was zeker een probleem de laatste tijd bij TT. Ik heb er verschillende terug gehad in de winkel.

Ruud
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Wat zegt een specifieke Vlaamse mannenstem (Jack de Mechelaar?) nu eigenlijk als je op plaats van bestemming bent?

'Ge zijt hossiemossie'?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              En een Vlaamse stem?
                              Moet het een Vlaamse mannen of vrouwen stem zijn?
                              Ik heb er een met vrouwen stem, maar wat mij het meest irriteert dat het kreng zich overal mee bemoeit wanneer ik haar aanwijzingen niet direct opvolg en dan gaat er de stekker uit.

Comment

Working...
                              X