Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijtest met de motor.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rijtest met de motor.

Oorspronkelijk geplaatst door Mr ZERO Bekijk bericht
    Ik heb er een vraagje over. Ik heb zo'n 2 jaar geleden mijn 6u rijlessen gevolgd en toen mijn voorlopig rijbewijs gekregen begrensd tot 25kw omdat ik toen 20 jaar was. Toen heb ik dus 1 jaar met L rondgereden. Nu zou ik graag nog 2u rijles nemen en dan mijn praktijk examen doen. Nu ik vraag mij af ofdat ik voor onbegrensd mag gaan >25k omdat ik nu bijna 22 ben? Of moet ik sowieso voor de 25kw gaan en indien ik onbegrensd wil opnieuw 6u volgen??? Alvast bedankt, grts
    Gewoon direct alles doen voor onbegrensd (enfin, onbegrensd is een groot woord).
    Maar de regels veranderen vaak, dus best eens informeren bij een rijschool of zo.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Kijktechniek, tegensturen en achterrem meer is er niet nodig.
      Hmmm ... wat lef ook.
      Ik rij al lang met de motor maar hier begin ik toch niet aan hoor, proficiat voor wie het wel kan.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Met het typische Harley-geluid in de bochten (metaal dat over de grond schuurt)...
        Daar zat ik op te wachten. Tijdens het kijken dacht ik, het gaat direct schuren. En ja, meerdere malen zelfs.
        Ik merk wel hoe meer ik met mijn Heritage rij, hoe meer feeling dat ik ermee krijgt. Je voelt je één geheel met de motor als je dat stuurgedrag begint te kennen.
        Heel anders als de meeste motoren. Dikke voorband en grote balhoofdhoek of rake.
        Ruim over de 340 Kg (motor in de clip is nog zwaarder, schat > 380 Kg)

Dat heeft wel wat geduurd. Maar ik heb dan ook opzettelijk de moeilijkste wegen gekozen met de scherpste bochten. Het is echt je gewicht, gas en koppeling gebruiken.
        (geen rem dus of van versnelling veranderen )
        Ik zou dat niet kunnen wat die kerel doet, maar we zijn nog maar pas begonnen hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Daar zat ik op te wachten. Tijdens het kijken dacht ik, het gaat direct schuren. En ja, meerdere malen zelfs.
          Ik merk wel hoe meer ik met mijn Heritage rij, hoe meer feeling dat ik ermee krijgt. Je voelt je één geheel met de motor als je dat stuurgedrag begint te kennen.
          Heel anders als de meeste motoren. Dikke voorband en grote balhoofdhoek of rake.
          Ruim over de 340 Kg (motor in de clip is nog zwaarder, schat > 380 Kg)

Dat heeft wel wat geduurd. Maar ik heb dan ook opzettelijk de moeilijkste wegen gekozen met de scherpste bochten. Het is echt je gewicht, gas en koppeling gebruiken.
          (geen rem dus of van versnelling veranderen )
          Ik zou dat niet kunnen wat die kerel doet, maar we zijn nog maar pas begonnen hé
          Is ook niet nodig te kunnen wat deze kan. Zo dikwijls moet je niet tussen kegels doorrijden in het gewone verkeer.
          Al met de motorfiets de Slingerberg in Kanne opgereden? Kom je vanzelf met je "marche-pieds" aan de grond.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Is ook niet nodig te kunnen wat deze kan. Zo dikwijls moet je niet tussen kegels doorrijden in het gewone verkeer.
            zie die kegels als auto,s.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              grt,bouk.
              Dan zijn die kegels wel klein he?
              en die blijven staan?
              en die gooien volgens mij niet zomeer hun deur open?
              of sigaretten door het raam?
              nowp ik kan mij niet inbeelden dat kegels auto's zijn

Bouk, waarom moeten enkel motorijders doorgedreven opleidingen en testen krijgen?
              Waarom geen automobilisten?
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                .........

Bouk, waarom moeten enkel motorijders doorgedreven opleidingen en testen krijgen?
                Waarom geen automobilisten?
                jij leest meer dan ik schrijf hoor..!
                grt,bouk.

Comment

grt,bouk.
                  Mvg.
                  Robert

Comment

jij leest meer dan ik schrijf hoor..!
                    grt,bouk.
                    De manier waarop je je 2 antwoorden reeds gaf impliceerde veel,
                    ik kan mij natuurlijk vergissen

dus jij vindt dat we die kegels als auto's moeten zien?
                    wordt gevaarlijk als ik 8-tjes en cirkels rond een auto begin te draaien op deze wijze
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      laveren....zigzaggen.....ontwijken.
                      grt,bouk.

Comment

grt,bouk.
                        dat zit al standaard in het rijexamen?

zigzag, 8tjes draaien, trage bochten, ontwijken met een snelheid boven de 50KM/u, preciesie stop, noodstop met snelheid van boven de 50KM/u, dan nog traag rijden (12seconden op tien meter).

Comment

grt,bouk.
                          Jij kijkt toch ook al eens naar "Blik op de weg" op de NL tv? Als je iets te veel "laveert" en "zigzagt" zou je wel eens te voet verder mogen. Defensief rijden is de enige en correcte manier van rijden en dan ga je niet dikwijls moeten acrobatie rijden, want dit is het wat je ziet op het filmpje met de politieagent op zijn HD. Of een mooi circusact!
                          Mvg.
                          Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            dat zit al standaard in het rijexamen?

zigzag, 8tjes draaien, trage bochten, ontwijken met een snelheid boven de 50KM/u, preciesie stop, noodstop met snelheid van boven de 50KM/u, dan nog traag rijden (12seconden op tien meter).
                            OK... dat is dan veranderd.
                            wij moesten op een afgesloten pleintje een paar rondjes rijden.
                            als dat lukte kreeg je je rijbewijs.
                            grt,bouk.

Comment

Ik moet bouk toch gelijk geven.
                              'n kegeltje is niet zo groot als een auto, maar kan net die 5 a 10 cm zijn voor 'n aanrijding te voorkomen.
                              Zelf probeer ik zoveel mogelijk scholen e.d. te vermijden, maar de jeugd rijdt helaas zonder enige kennis van verkeersregels.
                              Als je daar toevallig met 'n motor tussen zit ben ik blij dat ik met open pijpen rij. Dat maakt redelijk wat lawaai, maar niet voor 'n HD rijder . Ze gaan heus wel aan de kant hoor als je ff aan de gas draait.
                              De meeste hebben dan ook nog 'n MP3 speler in hun oren en rijden dan met de handen los van hun stuur.
                              Ik heb al 'n paar keer moeten uitwijken naar links, omwille van hun arrogantie.
                              En wie is er in fout ? Diene hells angel met die Harley

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                                Ik moet bouk toch gelijk geven.
                                'n kegeltje is niet zo groot als een auto, maar kan net die 5 a 10 cm zijn voor 'n aanrijding te voorkomen.
                                Zelf probeer ik zoveel mogelijk scholen e.d. te vermijden, maar de jeugd rijdt helaas zonder enige kennis van verkeersregels.
                                Als je daar toevallig met 'n motor tussen zit ben ik blij dat ik met open pijpen rij. Dat maakt redelijk wat lawaai, maar niet voor 'n HD rijder . Ze gaan heus wel aan de kant hoor als je ff aan de gas draait.
                                De meeste hebben dan ook nog 'n MP3 speler in hun oren en rijden dan met de handen los van hun stuur.
                                Ik heb al 'n paar keer moeten uitwijken naar links, omwille van hun arrogantie.
                                En wie is er in fout ? Diene hells angel met die Harley
                                Wist je dat het geluid van open pijpen, naar voor toe praktisch geen verschil maakt?
                                (had ergens studie erover gelezen )
                                't is meestal voor de mensen achter je vreselijk irritant (en verboden).

maar inderdaad, scholen en jeugd zijn minst aangenaam,
                                zelfs met de "rijlessen" die ze nu allemaal al krijgen (die lessen waar politie komt tonen hoe je moet fietsen, en waar je moet op letten enzo)

Comment

Working...
                                X