Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijtest met de motor.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rijtest met de motor.

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

maar inderdaad, scholen en jeugd zijn minst aangenaam,
    zelfs met de "rijlessen" die ze nu allemaal al krijgen (die lessen waar politie komt tonen hoe je moet fietsen, en waar je moet op letten enzo)
    Ik zou al blij zijn als ze bij donker met licht zouden rijden.

Comment

Wist je dat het geluid van open pijpen, naar voor toe praktisch geen verschil maakt?
      (had ergens studie erover gelezen )
      't is meestal voor de mensen achter je vreselijk irritant (en verboden).
      Ik zit dus juist voor de pijpen op de motor en met helm op is dat geluid gewoon prachtig
      Maar ook aan de voorzijde, zeker als er wat huizen staan, is het verschil ook merkbaar.
      Mijn vrouw hoort me al afkomen vanaf 'n halve kilometer of meer.
      Irritant is het geluid niet, maar het 't zijn serieuze slagen uit 'n 1500cc.
      Maar je hebt dan ook veel uitlaten met open pijpen. De screaming eagles zijn ontzettend luid, maar de Vance&Hines vallen nog mee.
      Ik heb die geplaatst, omdat ik hierop de extra quiet dempers in kan plaatsen.
      De stock dempers zijn gewoon HD onwaardig.
      Je weet wat het motto van HD rijders is: "It's a blessing or a curse", maar het eerste wat je veranderd zijn de uitlaten. Juist omwille van het speciaal geluid wat die V-Twin maakt.

Comment

Al een geluk dat smaken verschillen,
        maar een uitlaat dat je een halve kilometer ver hoort vind ik vrij irritant
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Al een geluk dat smaken verschillen,
          maar een uitlaat dat je een halve kilometer ver hoort vind ik vrij irritant
          Het zijn niet de decibels die het geluid irritant maken, maar het type sound.
          Waar ik vroeger woonde waren er zo wat gastjes die hun scooters aan testen (opdrijven) waren.
          Constant in een doodlopende straat met zo'n snorrende 2-takt ******vlieg in 'n tupperwarebox langs je voordeur. Dat is pas irritant.
          Je kan dat niet vergelijken met de slagen van 4takt V-twin 1500cc motor.

Edit: Ik woon in Kuringen en als ik 'savonds op het terras zit moet je 'ns horen hoe ik van het Zolder circuit kan genieten. Dat zijn ettelijke Km's.
          Last edited by w00ha; 15 juni 2012, 11:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            zie die kegels als auto,s.
            grt,bouk.
            En zigzaggen tussen het verkeer is verboden ... dus onnodig dit te kunnen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Het zijn niet de decibels die het geluid irritant maken, maar het type sound.
              Waar ik vroeger woonde waren er zo wat gastjes die hun scooters aan testen (opdrijven) waren.
              Constant in een doodlopende straat met zo'n snorrende 2-takt ******vlieg in 'n tupperwarebox langs je voordeur. Dat is pas irritant.
              Je kan dat niet vergelijken met de slagen van 4takt V-twin 1500cc motor.

Edit: Ik woon in Kuringen en als ik 'savonds op het terras zit moet je 'ns horen hoe ik van het Zolder circuit kan genieten. Dat zijn ettelijke Km's.
              Daarom dat smaken verschillen,
              ik ben ook geen fan van 2takt geluid,
              maar ook niet van dat zware geklapper?

Ik denk dat je dat eerst moet beseffen,
              ik ben niet pro luide uitlaten, niet op 2takt, niet op 4takt.
              ik vind ze zelfs storend, en ik merk dat bij veel mensen (en dieren) dit eerder een foute schrikreactie opwekt ipv een waarschuwend geluid...

(kheb zo in Schotland een lammetje heel raar zien reageren op het geluid van een 4takt met luide uitlaat, waar dan zelfs de db-killer in zat).

bovenstaande is mijn persoonlijke smaak/mening, die noch als fout of juist kan afgeschilderd worden...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                En zigzaggen tussen het verkeer is verboden ... dus onnodig dit te kunnen.
                Is wel toegelaten voor motorrijders, het zogenaamde "filteren".

Comment

Mijn vrouw hoort me al afkomen vanaf 'n halve kilometer of meer.
                  En dan sta je stom dat ze technische controle willen invoeren voor motoren?
                  Een moto mag een mooi geluid maken, maar ook binnen de norm kan dit mooi klinken.

Irritant is het geluid niet, maar het 't zijn serieuze slagen uit 'n 1500cc.
                  Sorry maar er zijn er veel die op hun HD een volledig open uitlaat hebben en dat is enorm irriterend en trekt op geen knijt.
                  Natuurlijk heb je dat ook op andere merken dan HD ... veel racers denken dat ze beter vooruit gaan omdat ze veel kabaal maken.
                  Excuus is dan dat ze hun beter horen afkomen op de snelweg ... niets is minder waar want je hoort die pas goed als ze naast u rijden of als ze al door zijn, achter u doet dit enorm weinig als je in een auto zit.
                  In stad tussen gebouwen is iets anders, dat weergalmt en je hoort het overal maar ook wanneer mensen al slapen en gewekt worden door het kabaal.

De stock dempers zijn gewoon HD onwaardig.
                  Met de huidige geluidsnormen klinkt een motor standaard eerder als een boormachine.
                  Het geluid kan ook deftig gekregen worden met een gekeurde sportuitlaat dat een deftig geluid maakt maar binnen de Europese normen blijft.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Is wel toegelaten voor motorrijders, het zogenaamde "filteren".
                    Sorry maar filteren is zo goed als rechtdoor rijden tussen twee files en dit tussen de twee meest links gelegen rijstroken en bij sterk vertraagd verkeer.
                    Zigzaggen tussen het verkeer (continu van rijstrook veranderen en ene links en dan weer ene rechts inhalen) is niet filteren.
                    Als je filtert volgens de regels, dan moet je enorm weinig zigzaggen door het verkeer, hoogstens eens wat meer naar links of rechts als een auto niet genoeg opzij rijdt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Met de huidige geluidsnormen klinkt een motor standaard eerder als een boormachine.
                      Het geluid kan ook deftig gekregen worden met een gekeurde sportuitlaat dat een deftig geluid maakt maar binnen de Europese normen blijft.
                      Als ik mij niet vergis staat op elke motor op een plaatje geklopt hoeveel db hij mag maken bij x-aantal toeren.
                      Daarbinnen moet je blijven.

Daarbovenop moet de uitlaat een e-keur hebben,
                      maar die heeft niet zozeer te maken met het aantal db dat deze produceert?

Comment

Als ik mij niet vergis staat op elke motor op een plaatje geklopt hoeveel db hij mag maken bij x-aantal toeren.
                        Daarbinnen moet je blijven.

Daarbovenop moet de uitlaat een e-keur hebben,
                        maar die heeft niet zozeer te maken met het aantal db dat deze produceert?
                        Een uitlaat moet inderdaad eveneens een e-keur hebben en de motor mag niet meer lawaai maken dan hetgeen door Europese gegelgeving opgelegd is en waarvoor uw type motor goedgekeurd werd.
                        BMW heeft o.a. sportuitlaten voor de meeste motoren ter beschikking, deze voldoen aan alle regels en blijven binnen de perken van wat opgelegd is en krijgen een attest mee van het e-keurmerk.
                        Je kan diezelfde (gelijkende) uitlaten ook elders kopen maar dan is het niet gegarandeerd dat je ook volledig in orde bent.
                        Mocht je eraan twijfelen, ga even in Duitsland rijden tot je een controle tegen komt ... als je mag verder rijden is het in orde, moet je te voet verder of een pak afdokken ... ja, dan weet je het zeker.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Mocht je eraan twijfelen, ga even in Duitsland rijden tot je een controle tegen komt ... als je mag verder rijden is het in orde, moet je te voet verder of een pak afdokken ... ja, dan weet je het zeker.
                          Dus we zijn het eens
                          mij mogen ze in elk land laten rondrijden...
                          het enige dat aan mijn motor niet meer origineel is, dat zijn de 2 voorste pinkers,
                          die zijn kapot geraakt tijdens een domme stilstaand omvalpartij.

Comment

Dus we zijn het eens
                            mij mogen ze in elk land laten rondrijden...
                            het enige dat aan mijn motor niet meer origineel is, dat zijn de 2 voorste pinkers,
                            die zijn kapot geraakt tijdens een domme stilstaand omvalpartij.
                            Zolang er pinkers op staan ben je toch in orde ... tenzij het geen goedgekeurde pinkers zijn.

Bij mij staan enkel originele accessoires op ... en ja ook de sportuitlaat "met demper" die voldoet aan alle normen.
                            Het geluid is daarmee doffer maar niet luider en de hoofdreden is dat de motor bijna 10 cm smaller is en dat auto en twee motoren nu naast elkaar in de garage kunnen.
                            De uitlaat weegt ook een pak minder en maakt nu geen 2/3 van de motor meer uit.
                            Waar ze het uithalen om daar origineel zo'n lelijke demper op te plaatsen, precies een kanon.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Zolang er pinkers op staan ben je toch in orde ... tenzij het geen goedgekeurde pinkers zijn.
                              zijn pinkers verplicht dan, wij staken onze linker of rechterarm uit..?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                zijn pinkers verplicht dan, wij staken onze linker of rechterarm uit..?
                                grt,bouk.
                                zijn verplicht vanaf een bepaald bouwjaar, hangt ook af van het gelijkvormigheidsattest.

Ik vraag mij wel af,
                                in Nederlands heb je het artikel 5 (gevaarlijk rijden en die consoorten).
                                Als je dan je arm uitsteekt, mag dit wel, kan gevaarlijk zijn enzo he

Comment

Working...
                                X