Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijtest met de motor.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rijtest met de motor.

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    ........

Ik vraag mij wel af,
    in Nederlands heb je het artikel 5 (gevaarlijk rijden en die consoorten).
    Als je dan je arm uitsteekt, mag dit wel, kan gevaarlijk zijn enzo he
    iets over gevonden:

alles voor 31dec 1997 hoeft geen knippers te hebben.
    OOK NIET WANNEER ZE ER BIJ DE TYPEGOEDKEURING WEL OP ZATEN.
    wel je arm/hand uitsteken natuurlijk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Als je filtert volgens de regels, dan moet je enorm weinig zigzaggen door het verkeer, hoogstens eens wat meer naar links of rechts als een auto niet genoeg opzij rijdt.
      Zigzaggen is zigzaggen, of dat nu veel of weinig is. Dat kan 'n paaltje schelen.

Comment

En dan sta je stom dat ze technische controle willen invoeren voor motoren?
        Een moto mag een mooi geluid maken, maar ook binnen de norm kan dit mooi klinken.

Sorry maar er zijn er veel die op hun HD een volledig open uitlaat hebben en dat is enorm irriterend en trekt op geen knijt.

Met de huidige geluidsnormen klinkt een motor standaard eerder als een boormachine.
        Het geluid kan ook deftig gekregen worden met een gekeurde sportuitlaat dat een deftig geluid maakt maar binnen de Europese normen blijft.
        Je bent ze weer allemaal over dezelfde kam aan 't scheren. Eerst luisteren en dan oordelen.
        Vance&Hines maken ook uitlaten met CE keurmerk.

Als jij graag op 'n naaimachine rond rijdt, kan je beter thuis lekker bij de vr...

Je zegt het zelf dat je de uitlaten hebt vervangen, omdat ze er niet uitzagen ? Dat was dus ook 'n "curse"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Je bent ze weer allemaal over dezelfde kam aan 't scheren. Eerst luisteren en dan oordelen.
          Luisteren kan ik hier niet op het forum maar wel lezen.
          Mijn vrouw hoort me al afkomen vanaf 'n halve kilometer of meer.
          Je zegt het zelf dat je de uitlaten hebt vervangen, omdat ze er niet uitzagen ?
          Ja, omdat die er niet uit zag en de aangenamere klank is mooi meegenomen want de originele was redelijk scherp.
          Maar die nieuwe maakt enkel een doffer geluid en niet luider (zelfde aantal db als origineel), dus zeker niet tot op een halve kilometer hoorbaar.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Luisteren kan ik hier niet op het forum maar wel lezen.

Ja, omdat die er niet uit zag en de aangenamere klank is mooi meegenomen want de originele was redelijk scherp.
            Maar die nieuwe maakt enkel een doffer geluid en niet luider (zelfde aantal db als origineel), dus zeker niet tot op een halve kilometer hoorbaar.
            Als je hier woont, dan hoor ik je ook van 500m afkomen. Het is nml 'n zeer stille buurt waar ik woon.
            Mijn uitlaten heb ik ook vervangen omdat die originele bijna tegen mijn lederen zadeltassen komen. Zelfs bij de nieuwe motoren blijkbaar.

Iig, heb ik de extra quiet dempers besteld. Die komen vandaag of morgen binnen. Deze zouden ook het extra scherpe geluid eruithalen. Minder lawaai maken en toch beter klinken. Het is te vergelijken met subwoofer - sound
            Van wat ik op fora lees ook German proof, als je niet teveel aan de gas draait. (of het haantje uithangt)
            Met 'n V-twin Harley ook niet nodig, want die heeft al z'n max koppel rond de 3000 rpm.
            Ben benieuwd, de oude zijn er al uit...
            Als ze erin zitten zal ik dezelfde video posten met open en extra quiet.

Comment

Mijn uitlaten heb ik ook vervangen omdat die originele bijna tegen mijn lederen zadeltassen komen. Zelfs bij de nieuwe motoren blijkbaar.
              Ik vind het alleen wat spijtig dat je niet direct een goede uitlaat op je motor kan krijgen vn fabriek uit, in mijn geval maakt BMW zelf de gekeurde uitlaat maar ge kunt ze enkel als accessoire kopen en ge zit dan met twee uitlaten.
              Ik wil gerust een supplement betalen bij de aankoop om die er standaard op te hebben want zo'n "schoorsteen" raak je nergens kwijt in huis.
              De originele heb ik gelukkig kunnen verkopen aan iemand dat zijn motor eens laten omvallen heeft, heeft wel meer dan een jaar op allerhande sites gestaan.

Iig, heb ik de extra quiet dempers besteld. Die komen vandaag of morgen binnen. Deze zouden ook het extra scherpe geluid eruithalen. Minder lawaai maken en toch beter klinken. Het is te vergelijken met subwoofer - sound
              Ik weet wel wat je bedoelt en dat is voor iedereen een aangenamer geluid dan dat scherp gedoe, ook voor de buren.
              Voorwaarde is dat het geen extreem gebrul wordt, ik rij zelf al bijna 30 jaar met de motor maar heb nooit kunnen begrijpen wat velen er aan hebben met open uitlaat te rijden ... dat stoort uzelf toch ook tijdens het rijden en is zeer irriterend voor anderen.

Als ze erin zitten zal ik dezelfde video posten met open en extra quiet.
              Dat zou wel eens een verschil kunnen geven.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

ik rij zelf al bijna 30 jaar met de motor maar heb nooit kunnen begrijpen wat velen er aan hebben met open uitlaat te rijden ... dat stoort uzelf toch ook tijdens het rijden en is zeer irriterend voor anderen.
                Tja, als enige Harley rijder op dit forum kan ik u alleen eens aanraden om naar 'n Harley treffen te gaan. Heel aparte soort liefhebbers van motoren.
                De typische sound is voor vele het motief om met open uitlaten te rijden. Niet om het gevoel te hebben dat je sneller gaat, want meestal ga je koppel verliezen of je moet met fuel-packs werken of in mijn geval rejetten.
                Vermits ik met de carburator versie rij, heb ik daar minder last van.
                Zelfs met open uitlaten was dit al voldoende, maar Ik ben er zeker van dat ik met die nieuwe dempers terug meer koppel heb. Kwestie van airflow.
                Enfin, zo 'n Oudere Harley heeft iets wat je met alle gebreken gewoon erbij neemt. Echt nog 'n motor waar je zelf aan kunt sleutelen.

Qua geluid, op de motor zelf heb ik daar zelf geen last van, dat klinkt geweldig. Maar ik moet hier niet om 6h00 's morgens vertrekken of 's avonds om 23h00 binnenkomen, want dan ga ik vroeg of laat scheve gezichten krijgen.
                Geluk heb ik dat er nog anciens wonen die dit allemaal tolereren. Ex - Zwaantje en Ducati rijder tegenover mij.

Botom line:

Mijn streven is niet meer lawaai, maar mooier geluid.

Comment

Tja, als enige Harley rijder op dit forum kan ik u alleen eens aanraden om naar 'n Harley treffen te gaan.
                  Bij wat beter weer komen we regelmatig in Leopoldsburg en daar heb je HD's genoeg.
                  Er zijn er weinig die je niet kan horen, of ze moeten geparkeerd zijn.
                  Dan heb je de middenmaat die wat aangepaste dempers hebben en een mooie klank produceren en daar heeft nog bijna iedereen respect voor.
                  Maar ge hebt er ook een reeks waarbij je iedereen naar de oren ziet pakken om ze dicht te houden, niemand nog iets tegen elkaar kan zeggen en kwaad kijkt tot die HD (of andere met open uitlaat) weer vertrokken is en 8 straten verder zit.
                  Ik zeg zeker niet dat het enkel HD's zijn hé, ook brommerkes 50cc met open uitlaat kunnen een héél schel en pijnlijk geluid maken.

Mijn streven is niet meer lawaai, maar mooier geluid.
                  Daar kunnen we het eens over worden.

En het is niet omdat ik zelf niet met een HD rij, dat ik daar geen interesse in heb ... het zijn heel mooie motoren (sommige toch) en een classe apart.
                  Wie weet voor later ... maar nu voel ik mij nog niet bompa genoeg.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Enfin, zo 'n Oudere Harley heeft iets wat je met alle gebreken gewoon erbij neemt. Echt nog 'n motor waar je zelf aan kunt sleutelen.
                    Dat hoor je al eens meer maar wie doet het écht ??
                    Ik heb verdeler Lesley Simoens van Blankenberge toch ooit nog van koleire met zijn sleutels zien smijten bij zo'n Harley.
                    Geef me dan toch maar mijn ouwe Kawa 6-cilinder, ook na al die jaren pikt die in 5e bij 2000 toeren genoeg koppel op en zoemt dan in alle rust naar elke gewenste snelheid zonder dat de vullingen van je tanden er uit vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      zonder dat de vullingen van je tanden er uit vallen.
                      Die is goed.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Dat hoor je al eens meer maar wie doet het écht ??
                        Ik heb verdeler Lesley Simoens van Blankenberge toch ooit nog van koleire met zijn sleutels zien smijten bij zo'n Harley.
                        Je moet er wel bij vertellen welk model Harley.

Je hebt hardtail en softail....dat scheelt wel in het aantal vullingen...

Comment

Die is goed.
                          Tegen wie zeg je het ?
                          Ik heb zo'n paar jaar geleden voor mijn zoon een XR600 uit de Limburg moeten tot hier rijden. Maar nu komt het mooie : met noppenbanden.
                          Ik ben onderweg twee keer moeten stoppen om te revalideren, en ik overdrijf nu eens niet .
                          Slapende vingers, slapende handen, de verkoper had me gewaarschuwd : "jij liever dan ik" maar ik dacht dat hij lachte . Nope, hij was bloedserieus, zo bleek achteraf.
                          Maar dat is nog niet alles, 2 jaar erachter moest ik een Husaberg halen (een supermotard met baanbanden, allé tot daar) die officieel was afgesteld op 24 pK of zoiets. Tsjonge tsjonge, ik was er niet gerust in, ik heb een heel ander idee van 24 pK. Dan heb ik ook ervaren hoe "bijtende" remmen aanvoelen
                          En op een 50cc'er stap ik onder geen enkele voorwaarde meer, dat trekt niet op, dat remt niet, niks voor mij.
                          Nog erger : ik heb nog een BSA 350 staan uit 1954. Eén keer mee gereden en doodsbenauwd met het zweet op mijn rug teruggekeerd. Optrekken betekent gewoon een beetje sneller "plopplop" doen, remmen daar vind ik geen vergelijking voor en hij "zwom" door de bochten.
                          Als ik er ooit nog één koop dan is het een BMW

Comment

Beheersing van de motor...
                            Zoiets wat ik afgelopen maandag (18/06)achter de rug heb komt al aardig in de buurt denk ik.

06u30 vertrek vanuit Aalst richting Croix (racecircuit)in Frankrijk..goeie 180km
                            Hemelsluizen helemaal open met bijhorend klank en lichtshow

Kleine 2uur later en als een waterkieken te arriveren klaarde de hemel stilaan open maar toch nog met dreigende wolkenpartij.

Eerste sessie rijden iets na tienen met nog natte plekken op het circuit is het in de bochten doseren geblazen,want met in het achterhoofd dat men nog heelhuids met motor en al nog naar huis moet

Na vijf sessies van 20 à 30 minuten gedurende de ganse dag en de terugreis (droog)
                            Hadden we alles bij elkaar ongeveer 600km op één intensieve dag achter de rug,voor de portemonnee ook..4 keer getankt

Dat is motorrijden... I Love It

Thuis een toerke doen is ook te genieten natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                              Hadden we alles bij elkaar ongeveer 600km op één intensieve dag achter de rug,voor de portemonnee ook..4 keer getankt
                              Ja, dat hoort er bij.
                              Ik was een aantal jaar geleden op het 4x4 circuit van Sclayn, de Grand Cherokee waarin ik zat toonde constant een verbruik van 80 tot 90 liter . Veldversnelling in eerste en 4x4 en benzine 8 cilinder.

Comment

Working...
                              X