Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijtest met de motor.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rijtest met de motor.

Ik ga volledig akkoord met Verseg maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat als je de kat bij de melk zet het (voor mij in elk geval) verdomd uitnodigend is om de rechterpols te gebruiken.
    Iemand die nooit motor heeft gereden kan zich gewoon niet voorstellen wat het is om te rijden met een machine die de gewichts-pK verhouding van 1:1 benadert. Ik heb in mijn goede jaren nog voorgehad dat macho's die wilden meerijden weigerden om zich aan mij vast te houden maar wel aan de handvatten. Niet meerijden dus, je kan het gewoon niet houden, zeker niet als je het ontkoppelen overslaat. Er is dan die voortdurende versnelling zonder rustpunten om te verpakken.
    Het traagheidsbeginsel nietwaar ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ik ga volledig akkoord met Verseg maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat als je de kat bij de melk zet het (voor mij in elk geval) verdomd uitnodigend is om de rechterpols te gebruiken.
      Iemand die nooit motor heeft gereden kan zich gewoon niet voorstellen wat het is om te rijden met een machine die de gewichts-pK verhouding van 1:1 benadert. Ik heb in mijn goede jaren nog voorgehad dat macho's die wilden meerijden weigerden om zich aan mij vast te houden maar wel aan de handvatten. Niet meerijden dus, je kan het gewoon niet houden, zeker niet als je het ontkoppelen overslaat. Er is dan die voortdurende versnelling zonder rustpunten om te verpakken.
      Ook voor mij zo. Twee wielen tussen mijn benen en ik voel mij weer 18 jaar. Heb indertijd daarom de juiste beslissing genomen mijn tuf te verkopen. Het was wel geen racemachine, maar toch meer dan snel genoeg om gekke dingen te doen.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

ook akkoord met Verseg, maar voor de rest kan ik je alleen maar bijtreden, voor mij is het allemaal verleden tijd, maar nu ik dit lees, komen de "oude filmpjes" en toch terug voor mijn ogen en de kriebels om het toch nog eens te mogen doen....kicken!
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Ook voor mij zo. Twee wielen tussen mijn benen en ik voel mij weer 18 jaar. Heb indertijd daarom de juiste beslissing genomen mijn tuf te verkopen. Het was wel geen racemachine, maar toch meer dan snel genoeg om gekke dingen te doen.
          Maar ik heb er hier intussen toch nog drie staan
          Kan er geen afscheid nemen
          En als je alleen rijdt gaat het nog, met zijn twee is al te veel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Roept inderdaad mooie herinneringen op naar mijn Yamaha.

Maar als ik te kiezen heb en ik wil mij terug 18 voelen, dan koos ik toch niet voor die twee wielen tussen mijn benen.

Comment

Het is indrukwekkend ja
              Maar....zouden ze het allemaal zo kunnen? Ik heb eeerder de indruk dat we hier te maken hebben met een Japanse Stigg op de moto.

Walter
              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                Inderdaad niet slecht, al vind ik de deze toch nog indrukwekkender, die motor is heel wat minde wendbaar en een stuk zwaarder.
                Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Maar als ik te kiezen heb en ik wil mij terug 18 voelen, dan koos ik toch niet voor die twee wielen tussen mijn benen.
                  Is natuurlijk zo.
                  Maar met de motor en gelijkgestemde vrienden op stap is toch langer vol te houden.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                    Inderdaad niet slecht, al vind ik de deze toch nog indrukwekkender, die motor is heel wat minde wendbaar en een stuk zwaarder.
                    Dat is godv. ook niet gewoon.
                    Heb je deze al gezien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      een gemiddelde race motor rijdt gewoon niet aangenaam onder 6-7000 toeren,
                      en boven die 6-7000toeren is er weinig rustig rijden aan,
                      aangezien die beesten met moeite koppel hebben om rustig te rijden...
                      Tenzij je het hier over een échte circuit racemachine hebt is deze uitspraak met een stevige korrel zout te nemen. Spreek je uit ervaring?

Willy
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Met het typische Harley-geluid in de bochten (metaal dat over de grond schuurt)...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Tenzij je het hier over een échte circuit racemachine hebt is deze uitspraak met een stevige korrel zout te nemen. Spreek je uit ervaring?

Willy
                          Ninja ZX6R
                          Yama R6

(beide ritje mee gedaan van 100tal km).
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Dat vind ik persoonlijk een belachelijke uitspraak (niet grof naar jou bedoeld)
                            Mits mijn vorige reactie (zonder enige slechte bedoeling) plots verdwenen is zonder enige uitleg even herhalen.
                            Je moet niet alles zo serieus nemen, ook af en toe eens kunnen lachen ... daarom dienen smilies in een forum.
                            Mijn vrouw heeft een motor met 79PK en die rijdt inderdaad vlot genoeg om de Belgische wegen te trotseren zonder daarom achter te moeten blijven.
                            Het is gewoon onderling dat we daarmee ook al eens lachen en er al eens gezegd wordt van "kunt ge volgen met uw fietske / brommerke".

een gemiddelde race motor rijdt gewoon niet aangenaam onder 6-7000 toeren,
                            en boven die 6-7000toeren is er weinig rustig rijden aan,
                            aangezien die beesten met moeite koppel hebben om rustig te rijden...
                            Er zijn niet alleen race-motoren met veel pk's op de baan, er zijn ook sport-toering motoren met veel pk's en die hebben hun koppel al aan een veel lager toerental.
                            Ik kan gerust vlot rijden en rond of zelfs onder de 3000 toeren blijven.
                            Het koppel is bijna op de volledige lijn beschikbaar.

Ik zeg niet dat het simpel is, een keer snel optrekken doe ik ook wel maar hoge snelheden laat ik met de huidige prijzenpolitiek van de boetes toch wel achterwege en het rijbewijs kunnen we nog gebruiken.
                            Probleem is dat je op minder dan 3 seconden aan 100 zit en dat je bij even doortrekken in eerste al aan een overtreding zit op de snelweg.
                            Het plezier van optrekken is dus altijd van korte duur.
                            Aan een verkeerslicht snel vertrekken en je moet al opletten niet geflitst te worden door de paal dat aan het licht staat ... is de eerste niet dat dit voor heeft.

Ik heb in mijn goede jaren nog voorgehad dat macho's die wilden meerijden weigerden om zich aan mij vast te houden maar wel aan de handvatten.
                            De eerste die dat bij mij eens probeerde en dacht sterk genoeg te zijn lag na 5 meter met zijn gat op het asfalt.
                            Sindsdien besloten om nooit nog andere mensen dan mijn vrouw achterop te nemen of zelf achterop te zitten.
                            Last edited by VerSeg; 14 juni 2012, 20:13.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Kijktechniek, tegensturen en achterrem meer is er niet nodig.
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ik heb er een vraagje over. Ik heb zo'n 2 jaar geleden mijn 6u rijlessen gevolgd en toen mijn voorlopig rijbewijs gekregen begrensd tot 25kw omdat ik toen 20 jaar was. Toen heb ik dus 1 jaar met L rondgereden. Nu zou ik graag nog 2u rijles nemen en dan mijn praktijk examen doen. Nu ik vraag mij af ofdat ik voor onbegrensd mag gaan >25k omdat ik nu bijna 22 ben? Of moet ik sowieso voor de 25kw gaan en indien ik onbegrensd wil opnieuw 6u volgen??? Alvast bedankt, grts

Comment

Working...
                                X