Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fiets kopen
Collapse
X
-
-
Re: Fiets kopen
geen van drieën hoor.
voor die prijs koopje geen goede fiets.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Als je meer budget had zou ik een Gazelle aanraden....
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk berichtmaar ZEKER NIET die van Carrefour. Heb ik ooit het ene probleem na het andere mee gehad en uiteindelijk maar opegegevn ;-(
Ik zou zeggen, koop geen Batavus of Gazelle maar ga voor een deftige Oxford fiets!"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk berichtHij wou niet starten bij vochtig weer en de ruitenwissers haperden weleens??
Ik zou zeggen, koop geen Batavus of Gazelle maar ga voor een deftige Oxford fiets!Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk berichtZoals met alles is het gebruik ervan belangrijk.
Waarvoor wil Bushke de fiets kopen? Is het om elke dag mee te rijden, enkel als het mooi weer is etc....
Misschien wat meer info over hoe en wat zou niet misstaan.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Vergeet in elk geval die van Carrefour.
De twee andere fietsen zijn wel heel erg verschillend, die eerste is opgebouwd voor dagelijks gebruik en korte toeristische tochtjes, je kan er bagagetassen op aanbrengen en ermee gaan winkelen enz.
Die tweede is een sportfiets, specifiek voor langere sportieve tochten. Bijna een racefiets maar zonder racestuur.
Door de lage prijs zijn deze fietsen opgebouwd met goedkope, zware en minder duurzame onderdelen - die ook wel goed zullen werken. Maar dus snellere slijtage en moeilijker te onderhouden.
Hoeft geen probleem te zijn als je zelf fietsen kan onderhouden (en er het materiaal en de tijd voor hebt). Anders moet je er zeker aan denken dat een fietsenmaker goed zal doortellen als hij een warenhuis- of internetfiets zal moeten onderhouden. Veel fietsenmakers beginnen er niet eens aan.
Ga eens kijken bij de fietsenmaker om de hoek, daar kan je soms ook goede koopjes doen van fietsen die al enkele jaartjes oud zijn maar van betere kwaliteit zijn dan deze die je hier voorstelt.
Comment
-
Comment
-
Carrefour fietsen laat je waar die horen... in de Carrefour.
Voor occasioneel gebruik is een Decathlon fiets OK, en anders verdubbel je je budget, en je gaat bij een goede fietshandel.
Voor een fiets met een paar versnellingen en een normale afwerking ga je toch minstens 550-600€ moeten uitgeven.
Een goedkoop maar toch acceptabel merk is Montego. Mijn 2 dochters rijden daarmee, en die fietsen overleven!
Als een decathlon fiest een jaar of 3 intensief gebruikt wordt, dan kan je die weg gooien.
Mijn zoon had er één, en na 3 jaar moest licht, remmen, ketting, pedalen en spatborden vervangen worden... We hebben dan maar iets nieuws gekocht.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bushke Bekijk berichtIk wil een fiets kopen om als het goed weer is (geen regen) naar het werk te rijden (23Km enkel) en af en toe eens een fietstochtje te maken.
Je kan dan beter wat meer uitgeven, dan heb je er achteraf waarschijnlijk minder kosten aan.
Kan je zelf die fiets helemaal repareren en onderhouden, of wil je die ergens binnen brengen als er aan gewerkt moet worden?
Als je dat zelf niet kan, vergeet dan zeker de winkels waar er geen technieker(s) zijn, want fietsenmakers hebben gewoonlijk niet zo graag dat je langs komt met een fiets die je ergens anders hebt gekocht (zeker niet als die fiets uit een supermarkt komt).
Ik heb nog niet veel verschillende merken fietsen gehad, de meeste waren Norta's, en die reden altijd heel goed.
Een aantal jaren geleden heb ik een Oxford gekocht, en die bolde lang niet zo goed. Nu gebruik ik die nog wel af en toe voor korte afstanden als ik ergens naartoe ga waar de fiets ergens buiten moet blijven staan (winkel, fotoclub..).
Als ze die meenemen, dan vind ik dat minder erg dan wanneer ze de Norta LRC-S30 meenemen (daarmee rij ik dagelijks naar het werk, en af en toe ook wel ritjes van zo'n 50km).
Ik ben dus een Norta-fan, een Oxford koop ik nooit meer.Last edited by Black B@ndit; 12 juni 2012, 16:13.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk berichtHij wou niet starten bij vochtig weer en de ruitenwissers haperden weleens??
Ik zou zeggen, koop geen Batavus of Gazelle maar ga voor een deftige Oxford fiets!Last edited by toerist; 12 juni 2012, 17:17."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk berichtKoop voor dat geld een goede tweedehands i.p.v. een slechte maar nieuwe fiets."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
Comment