Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiets kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fiets kopen

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
    Deore is een mountainbike/hybride groep.
    In de race-lijn onderdelen moet je Deore vergelijken met Sora of Tiagra.
    Ik voel mij aangesproken door jouw laatste alinae, Bart .
    Er ligt hier een nieuwe groep klaar voor montage op mijn racefiets, maar dat is geen Campa Record meer...
    Die Deore groep wordt ook standaard op heel wat trekking fietsen en de wat meer sportieve fietsen gemonteerd (zoals de Norta LRC-S30).

Het was niet op iemand persoonlijk bedoeld, die laatste alinea.
    Maar soms zie ik er toch rijden waarbij ik mij afvraag of dat wel goed is voor die fiets.
    Als die wat meer met de fiets zouden rijden, dan betert dat vanzelf wel.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Jammer dat Venturelli hier nog niet ter sprake kwam... Heb in december een fiets gekocht hiervan, http://www.venturelli.be/onze-fietse...e/detail/dakar, deze is het.
      Rijdt super, licht, ga er nu in augustus mee naar Nederland fietsen.
      Natuurlijk wel een stukje duurder, maar ik betaal liever een stuk meer om later gefrustreerd te komen (net zoals een aankoop van een camera).
      Kijk wat voor jou nodig is, overleg met een fietsenmaker ofzo, je wordt al snel veel wijzer.
      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
        Deore is een mountainbike/hybride groep.
        In de race-lijn onderdelen moet je Deore vergelijken met Sora of Tiagra.
        Ik voel mij aangesproken door jouw laatste alinae, Bart .
        Er ligt hier een nieuwe groep klaar voor montage op mijn racefiets, maar dat is geen Campa Record meer...
        de deore,slx en xt groep is verkrijgbaar specifiek voor een trekkingsfiets

Comment

Momenteel is er een stockverkoop bij het merk granville.

http://www.granvillebikes.com/Stockv...L/Default.aspx

Ik heb zelf hiervan ook een klassieke fiets en een racefiets.
          Ben van de prijs/kwaliteit verhouding zeker en vast tevreden.

Een fiets koop je via een goede fietshandelaar, en niet via een website of grote keten als je er niet veel van kent.

Suc6 met je keuze!
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bushke Bekijk bericht
            Ik zou een fiets willen kopen voor een budget van 300 EUR
            En, al een keuze gemaakt?
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Straks is de zomer al voorbij, en heeft hij nog geen fiets gevonden...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ik heb me vandaag een nieuwe fiets gekocht. Ben voor een Batavus Hampton 7V gegaan. Ik heb ook lang zitten vergelijken. Mijn laatste 3 waren deze Batavus dan de Trek T80 en de Giant Tourer.
                Ik vond dat de Giant Tourer het beste reed maar was 100 euro duurder dan de Batavus. De Trek T80 is ongeveer dezelfde prijs als de Giant maar reed iets minder.

Vrijdag heb ik hem en dan kan ik eindelijk eens mijn Bryton rider 50 deftig testen.

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Straks is de zomer al voorbij, en heeft hij nog geen fiets gevonden...
                  Dan kunnen we hier weer aan beginnen.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Dan kunnen we hier weer aan beginnen.
                    De mijne zijn nu 3 jaar oud, moet ik die nu vervangen of niet

Comment

Een trek is precies de revue nog niet gepasseerd
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        De mijne zijn nu 3 jaar oud, moet ik die nu vervangen of niet
                        Door een elektrische fiets?
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Ik zou zeggen, koop geen Batavus of Gazelle maar ga voor een deftige Oxford fiets!
                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik heb nog niet veel verschillende merken fietsen gehad, de meeste waren Norta's, en die reden altijd heel goed.
                          Een aantal jaren geleden heb ik een Oxford gekocht, en die bolde lang niet zo goed. Ik ben dus een Norta-fan, een Oxford koop ik nooit meer.
                          Budget hangt er allemaal beetje vanaf.
                          Als het een fiets is die je gebruikt om in het weekend recreatief mee te fietsen is het leuk dat die vlot rijdt, en kan je een budget van +700 euro wel uitgeven. Je rijdt er minder mee en hij gaat langer mee.
                          Maar een fiets die je aan een druk treinstation laat staan voor woon-werkverkeer, waar de kans al groter is dat hij gestolen wordt, wil je misschien toch liever een budgetfiets overwegen? En het uitgespaarde bedrag spenderen aan fietssloten.

Die Oxford heeft zowel duurdere als budgetfietsen, denk maar aan de Chesterton, 399 euro, 15,5 kilo, naafdynamo, 6 versnellingen.
                          L'Avenir, ook Belgisch, heeft ook iets soortgelijk aan 369 euro, en is nog net iets lichter. Vijs je de bagagedrager er af dan is het zelfs nog beter.

Comment

Voor mij ook geen Oxford meer, wel degelijk, maar wat trapt ie zwaar (7 nexus naafversn.), had ik maar een gazelle gekocht (ook 7 nexus), kostte toen 100 euro meer, maar trapte een stuk lichter.
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Nog een vraagje naar aanleiding van dit topic misschien.
                              Wij hebben reeds een paar jaar een alu dames fiets in de kelder staan van het merk Novy.
                              Gewonnen op een tombola, en is onmiddellijk de kelder in gegaan omdat wij beiden een goeie en relatief nieuwe fiets in gebruik hadden (wel geen alu).
                              Omdat deze toch staat oud te worden in de kelder denken wij er aan om de fiets te verkopen.
                              De vraag : iemand een idee wat wij er voor moeten/mogen vragen bij verkoop ?
                              Ik heb geen zin om de fietsenhandels af te lopen om te kijken wat alu damesfietsen vandaag de dag kosten, misschien zijn er hier wel die weten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                Voor mij ook geen Oxford meer, wel degelijk, maar wat trapt ie zwaar (7 nexus naafversn.), had ik maar een gazelle gekocht (ook 7 nexus), kostte toen 100 euro meer, maar trapte een stuk lichter.
                                Welk type was het? Of welk gewicht had hij?
                                En waarom gekozen voor naafversnellingen?
                                Had hij een verende voorvork?

Comment

Working...
                                X