Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiets kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fiets kopen

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Welk type was het? Of welk gewicht had hij?
    En waarom gekozen voor naafversnellingen?
    Had hij een verende voorvork?

-een Cambridge
    -waarom
    -ja, verende voorvork
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      -een Cambridge
      -waarom
      -ja, verende voorvork
      Welja, de reden dat hij dus zwaar trapt zal misschien zijn door de naafversnelling die de fiets zwaarder maakt, en de verende voorvork ook.

En dus niet noodzakelijk omdat het een Oxford is.

Misschien ook de reden dat die Cambridge niet meer in het assortiment opgenomen zit.

Comment

Diene Gazelle had dezelfde versnellingsnaaf, doch trapte echt lichter ( heb met beide fietsen een proefritje gemaakt toen) .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Diene Gazelle had dezelfde versnellingsnaaf, doch trapte echt lichter ( heb met beide fietsen een proefritje gemaakt toen) .
          Mischien had die Gazelle gewoon een groter tandwiel achteraan? Misschien stonden de banden net iets harder? Dat zijn dingen die veel meer doen dan het merkje op het frame. En zoals eerder gezegd, een verende voorvork is nefast voor licht trappen. Je verliest er veel energie mee.

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Nog een vraagje naar aanleiding van dit topic misschien.
          Wij hebben reeds een paar jaar een alu dames fiets in de kelder staan van het merk Novy.
          Gewonnen op een tombola, en is onmiddellijk de kelder in gegaan omdat wij beiden een goeie en relatief nieuwe fiets in gebruik hadden (wel geen alu).
          Omdat deze toch staat oud te worden in de kelder denken wij er aan om de fiets te verkopen.
          De vraag : iemand een idee wat wij er voor moeten/mogen vragen bij verkoop ?
          Ik heb geen zin om de fietsenhandels af te lopen om te kijken wat alu damesfietsen vandaag de dag kosten, misschien zijn er hier wel die weten ?
          Je gata toch meer info moeten geven. Welke fiets? Welke versnellingen en onderdelen?
          Last edited by Teun_2; 22 januari 2014, 14:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
            Mischien had die Gazelle gewoon een groter tandwiel achteraan? Misschien stonden de banden net iets harder? Dat zijn dingen die veel meer doen dan het merkje op het frame. En zoals eerder gezegd, een verende voorvork is nefast voor licht trappen. Je verliest er veel energie mee.
            Ik ben van plan om dit voorjaar een elektrisch voorwiel aan te schaffen ....
            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
              Kan inderdaad aan verschillende factoren of parameters liggen. Vooral parameters dan.

Maar zal misschien ook de reden zijn waarom dat model niet meer gemaakt wordt, misschien was er effectief iets mee. Au contraire, ik ken een paar mensen die wel al jaren tevreden zijn van Oxford, weet wel niet welk model.
              Ik veronderstel dat je in elk merk wel goeie en slechte modellen zal tegenkomen.

Comment

Ik zie dat Oxford blijft vasthouden aan fietsen met derailleurs, terwijl het gros van die fietsen als stadsfietsen worden gebruikt met weinig tot geen onderhoud. Gezien de markt waarin die fietsen verkocht worden, is dat iets wat ik niet snap. Ze zouden de meeste van hun modellen beter uitrusten met naafversnellingen en rollerbrakes. Die zijn veel beter geschikt voor de gemiddelde belgische fietser. Oxford heeft enkele jaren gelden een probleem gehad met damesframes die en masse in tweeën scheurden (inclusief een Quardo waarop ik het heb mogen ondervinden Quardo is het goedkopere merk van Oxford), dus wat dat betreft durf ik Oxford niet meteen een topmerk noemen. Ik blijf wel van het idee dat merk veel minder zegt dan model en uitvoering.

Comment

In de jaren 80 en 90 heb ik vele "topmasters" zien rijden ( toen het b merk ven Oxford) die ik nu nog zien rijden , vele met een Sachs (3) versnellingsnaaf die toen beter was dan die andere versnellingsnaaf waarvan ik de naam kwijt ben.
                  George Orwell

Comment

Wil me ook een nieuwe fiets aanschaffen (criteria: dagelijks woonwerk - sportief en licht - fietsvakanties) en ben na een zoektocht momenteel aan het twijfelen tussen Gazelle Torrente Excellent en de Norta NT 7. Graag jullie feedback op dit forum.

Comment

Venturelli, heel tevreden over.
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Of de L'Avenir Urban, model 2014, heel tevreden over tot nu toe. (alleen mijn ketting is er al eens afgevallen door te bobbelen op een klein bosweggetje)

Enfin, enkel voor zijn looks al. Mat zwart.
                        Kettingkast, led licht met naafdynamo (voorkant), in België gemaakt. Ringslot Axa Defender. Reflecterende anti-lek banden.
                        Rond de 16 kilo. Misschien relatief zwaar voor sommigen, maar langs de andere kant is dat ook goed voor mijn conditie.
                        Ik kan er de bagagedrager wel nog afschroeven om hem lichter te maken natuurlijk.

Er zijn natuurlijk heel wat goeie Belgische merken met goeie fietsen... wat de keuze nog moeilijker maakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCornelis Bekijk bericht
                          Wil me ook een nieuwe fiets aanschaffen (criteria: dagelijks woonwerk - sportief en licht - fietsvakanties) en ben na een zoektocht momenteel aan het twijfelen tussen Gazelle Torrente Excellent en de Norta NT 7. Graag jullie feedback op dit forum.
                          Ik rij al een aantal jaren met een Norta LRC S30 naar het werk, die kost ongeveer even veel als de NT7 (toch volgens de Norta website), maar die is wel een stuk lichter (ik ben er héél tevreden over).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            geen van drieën hoor.
                            voor die prijs koopje geen goede fiets.
                            grt,bouk.
                            Wel voor veel minder in Amsterdam: je hoeft alleen een nieuw slot te kopen.

Comment

Working...
                            X