Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe GPS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tijd voor een nieuwe GPS

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Moet het een Vlaamse mannen of vrouwen stem zijn?
    Ik heb er een met vrouwen stem, maar wat mij het meest irriteert dat het kreng zich overal mee bemoeit wanneer ik haar aanwijzingen niet direct opvolg en dan gaat er de stekker uit.
    Komt die stem echt wel uit je Tomtom?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      En een Vlaamse stem?
      Absoluut Les . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb zowel TT als Garmin gehad, en voor mij ligt de voorkeur nu duidelijk bij Garmin. Voor mij was he wel belangrijk dat de GPS ook op de moto moest kunnen en daar heeft Garmin toch wat voordelen tov. TT (beperkt aantal viapunten bij het inladen van ee route).
        Ik gebruik nu de Garmin Zumo 660 met kaarten van Europa. Deze komtnstandaard met houder voor auto en moto, en afhankelijk van de houden weet het toestel voor welk voertuig hij gebruikt wordt met de daarbij horende (zelf ingestelde) voorkeuren.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Vorig jaar binnen een week dat twee bezitters van een TomTom met een Vlaamse stem in Eindhoven zich klem reden op de trappen van een fietsenkelder. Vaak moet je met een navigatie machine ook zelf nadenken.
          Maar wat is uw vraag?
          Eindhoven is ondertussen berucht geworden hoorde (en merkte) ik.
          Maar dat van die trappen was ik niet

Comment

Moet het een Vlaamse mannen of vrouwen stem zijn?
            Ik heb er een met vrouwen stem, maar wat mij het meest irriteert dat het kreng zich overal mee bemoeit wanneer ik haar aanwijzingen niet direct opvolg en dan gaat er de stekker uit.
            Een Vlaamse stem, ja (al ben ikzelf Engels), maar dat omwille van die "keelziekte" van onze Noorderburen. Ik begin trouwens onbewust mijn kraag e.d. af te vegen als ik zo'n Nederlander hoor met veel spuug en keelgeschraap.

Als man kies ik wel voor een vrouwenstem.

Het voordeel van een GPS is dat je inderdaad de klank kunt afzetten, indien nodig. Met je vrouw leidt dat tot narigheden.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Een Vlaamse stem, ja (al ben ikzelf Engels), maar dat omwille van die "keelziekte" van onze Noorderburen. Ik begin trouwens onbewust mijn kraag e.d. af te vegen als ik zo'n Nederlander hoor met veel spuug en keelgeschraap.

Als man kies ik wel voor een vrouwenstem.

Het voordeel van een GPS is dat je inderdaad de klank kunt afzetten, indien nodig. Met je vrouw leidt dat tot narigheden.
              Haha, ik krijg van mijn eega de opmerking dat ik niet altijd de instructies van de GPS moet volgen. Vooral als hij zegt: "Links aanhouden" of "Rechts aanhouden". Kan ze echt niet mee lachen.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Nee, dat aanhouden begrijp ik, maar die "hij"? Jij zit dus met een extra man opgescheept in je wagen? Dan nog liever een vrouw; tenslotte zijn het dan die twee (of de 'live' versie t.o.v. de 'canned' versie) die met elkaar slaags geraken.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Nee, dat aanhouden begrijp ik, maar die "hij"? Jij zit dus met een extra man opgescheept in je wagen? Dan nog liever een vrouw; tenslotte zijn het dan die twee (of de 'live' versie t.o.v. de 'canned' versie) die met elkaar slaags geraken.
                  Het kan ook een zij zijn. Ik kan het zo dadelijk net zeggen.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Het kan ook een zij zijn. Ik kan het zo dadelijk net zeggen.
                    Hyacinth Bucket
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Mind the pedestrian, Richard!

Comment

Ik ben tevreden met mijne Navigon (made in Germany)
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Ik heb al veel systemen gebruikt, en persoonlijk, als tomtommer, vind ik Garmin de slechtste en tomtom de beste. Goede routes, goede maps, goede vlaamse ondersteuning, IQ en live traffic maps.
                          Ikzelf tomtom nu al 2 jaar op de iphone, voor weinig geld!! (al zeker 4 x nieuwe mappen voor niks!!)
                          En de live traffic is een heerlijk iets.
                          Heb net een nieuwe auto met zo een ingebouwde duur (VW systeem), en dat is echt wel helemaal niks. Oude mappen, en in Belgie hopeloos achterhaalde Rds info. (buitenland is ok)
                          Dus mijn gedacht: Tomtom met live services.
                          ps, je hebt toch toevallig geen iphone?

Comment

Ik gebruik een Mio, en daar ben ik tevreden over.
                            Maar omdat die al wat jaren oud is heeft die eigenlijk dringend een update nodig.
                            Het probleem is dat ik die updates in verhouding tot de kostprijs van een nieuw toestel vrij duur vind.
                            Daarom koop ik waarschijnlijk een nieuwe GPS, bij de Makro hebben ze geregeld een aanbieding met levenslang gratis updates (dat is ook een Mio).

Als ik voor het werk naar het buitenland moet, dan gebruik ik mijn GPS altijd. De firmawagen die we dan gebruiken heeft wel een ingebouwde GPS, maar met alleen maar kaarten van de Benelux kan je in Duitsland of Engeland niet veel aanvangen.
                            Een update van die ingebouwde GPS kost meer dan een losse GPS met alle kaarten van heel Europa.

Het voordeel is dat die nooit kwaad wordt, ook al blijf je ze herhaaldelijk negeren.
                            Ze herhaalt dan wel eens dat je moet omkeren, maar ze blijft steeds rustig (die van Mio toch ).

En als je ze beu bent, dan kan je ze inderdaad altijd uitzetten.
                            Last edited by Black B@ndit; 11 juni 2012, 20:45.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              ...
                              ps, je hebt toch toevallig geen iphone?
                              Nee, momenteel een Android maar die wordt vervangen door een BB volgende week .

Comment

Wij hebben hier al een aantal Mio-toestellen gehad, maar soms verlang ik terug naar die goede ouwe Garmin Streetpilot III. Garmin vind ik makkelijker werken, die Mio's werken me al eens op de zenuwen.

De batterijen die in onze Mio-toestellen zitten trekken op niets trouwens - constant leeg, al laat je ze constant in de auto aangesloten .
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X