Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen (nogmaals)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonnepanelen (nogmaals)

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    En technisch gezien, kan men electriciteit ook niet laten afvloeien naar de aarde? Of is hier de hoeveelheid te groot?
    Willy
    Gaan we de aarde dan nog wat meer opwarmen met die overtollige energie ?
    Het poolijs en de gletsjers zullen nog sneller smelten en vele gebieden zullen onder water lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liszy Bekijk bericht
      Ik ken ze niet persoonlijk, maar we hebben daar ook geïnformeerd voor onze zonnepanelen en ze hebben ons goed geholpen en vragen beantwoord wat toch belangrijk is bij dergelijke investeringen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        In deze streek zijn er 325 dagen per jaar met volle zonneschijn, en toch zie je hier geen enkel fotovoltaïsch zonnepaneel staan.
        Eens te meer een bewijs dat zonnepanelen slechts aantrekkelijk zijn wanneer ze gesponsord worden met groene leningen, belastingsaftrek en groene certificaten, wat in Spanje niet het geval is.

Het overkoepelende Spaanse energiebedrijf, CNE heeft de subsidiekraan voor 350 zonne-energieproducenten dichtgedraaid omdat ze subsidie ontvingen, terwijl ze geen zonne-energie produceerden.

Willy
        Last edited by Hombre; 3 juni 2012, 11:09.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Voor mij de beste prijs en correcte afhandeling heb ik maar 1 adres,vercosolar,geen gezever en grote voorschotten,gelijk het moet,
          Christophe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Natuurlijk, wat in Het Laaste Niuws verschijnt, dat is waar!

18€ per kWh .... Dat is zo maar even 300 keer meer dan de pure energiekost voor particulieren, en waarschijnlijk 600 keer de productiekost van electriciteit...
            Ik heb dat letterlijk uit HET LAASTE NIUWS ( sic ) geciteerd, maar ik zal in het vervolg hun bronnen en journalisten controleren alvorens dat nog eens te doen.

Als je een boete geeft, dan moet dat voelbaar zijn of er wordt mee gelachen.

Als jij een verkeersboete van 100€ krijgt omdat je wat te hard hebt gereden, dan ga je huilen. Als een rijkaard die boete van 100€ krijgt dan zegt hij : "zo goedkoop, dan kan ik dat nog eens doen". In Noorwegen worden flitsboetes gekoppeld aan je inkomen. Dat schijnt zeer afdoend te werken.

Comment

Ik heb dat letterlijk uit HET LAASTE NIUWS ( sic ) geciteerd, maar ik zal in het vervolg hun bronnen en journalisten controleren alvorens dat nog eens te doen.

Als je een boete geeft, dan moet dat voelbaar zijn of er wordt mee gelachen.
              Geen boete, gewoon wat minder gekregen dan verwacht.

Vooral geloven wat journalisten je proberen wijs te maken......

Wat ik reeds zei, het was simpel op te lossen, gewoon een paar windmolens stilleggen, en het was opgelost, trouwens die dingen leggen zichzelf stil bij een overschot aan stroom of overspanning, ze willen gewoon de boel versneld gaan afremmen wegens te groot succes, aan daar pikt de media gretig op in.

Wat niet wegneemt dat het ganse systeem van zonnepanelen en subsidies totaal verkeerd is aangepakt, het zou gewoon niet mogelijk mogen geweest zijn dat sommigen deze in overdreven aantal mochten leggen, hier dichtbij staat een dakinstalatie van 98.000 m²

Er moest mijns insziens een wettelijke bepaling zijn geweest dat je niet méér mocht leggen dan je gemiddeld eigen verbruik, zo simpel had het gekund, maar nu krijgt terug nog maar eens de gewone man de schuld van het overdreven winstbejag van sommige industrieelen, en dat door soortgenoten die niet weten waarover ze praten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                http://www.zonnepanelen-info.nl/nieu...-wereldleider/

Het overkoepelende Spaanse energiebedrijf, CNE heeft de subsidiekraan voor 350 zonne-energieproducenten dichtgedraaid omdat ze subsidie ontvingen, terwijl ze geen zonne-energie produceerden.

Willy
                Ik had het over fotovoltaïsche zonnepanelen bij particulieren. Die zie je hier zeker niet in een straal van 25km.
                Onze warmwaterzonnepanelen (met gasgevulde buizen) en warmtepomen zijn voor de volle 100% zelf betaald zonder enige subsidie. Voor nieuwbouw ben je hier verplicht om die panelen te plaatsen, of je krijgt geen bouwvergunning. Het enige fotovoltaïsch zonnepaneel dat ik hier weet is ongeveer 80x25m en is geplaatst op het gebouw van het ontziltingsbedrijf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Er moest mijns insziens een wettelijke bepaling zijn geweest dat je niet méér mocht leggen dan je gemiddeld eigen verbruik, zo simpel had het gekund, maar nu krijgt terug nog maar eens de gewone man de schuld van het overdreven winstbejag van sommige industrieelen, en dat door soortgenoten die niet weten waarover ze praten.
                  In de provincie Oost-Vlaanderen is de elektriciteitsrekening 10% hoger dan in Antwerpen.
                  Dat heeft Oost-Vlaanderen te danken aan de gigantische hoeveelheid zonnepanelen die Katoennatie in Kallo geplaatst heeft.

Over het uitbetalen van de groencertificaten voor contracten uit het verleden, is geen discussie mogelijk. Dat is wettelijk vastgelegd en onomkeerbaar.

Maar .... je moet nu aan de eigenaar van de electriciteitskabels betalen om de stroom van bij de producent tot bij je thuis te leveren over zijn kabels.
                  De wetgeving laat nog altijd toe dat iemand die zonnepanelen heeft, kan belast worden voor het transport van zijn zonneënergie over diezelfde kabels richting centrale.

Klinkt misschien vergezocht maar wees er zeker van dat zodra het netwerk verzadigd is, dat je de winst van je groencertificaten mag gebruiken voor het betalen van je energietransport richting centrale.
                  Bij het aankondigen van de 450€/1000kWh heb ik onmiddellijk gezegd dat dit voor rekening van de consument ging zijn. Hopelijk voor de eigenaars van zonnepanelen is mijn volgende voorspelling verkeerd.

Comment

Bij het aankondigen van de 450€/1000kWh heb ik onmiddellijk gezegd dat dit voor rekening van de consument ging zijn.
                    Heb ik ook gezegd, tot ik na berekenen, in België wonende en in acht genomen wat ik kon besparen op mijn belasingen tot het besef kwam dat je ofwel kon helpen betalen, ofwel de knoop doorhakt en er zelf legt.

Klinkt misschien vergezocht maar wees er zeker van dat zodra het netwerk verzadigd is, dat je de winst van je groencertificaten mag gebruiken voor het betalen van je energietransport richting centrale.
                    Zou best kunnen, maar maak je maar geen zorgen, als de prijs voor gebruik van het netwerk, de groencertificaten overstijgt, dan weet ik wat mij te doen staat, er staat immers nergens geschreven dat je verplicht bent je stroom in het net te pompen......

Een electronische sturing kan ervoor zorgen dat je netkoppeling verbreekt op momenten dat je zelf die stroom gebruikt, voorbeelden genoeg.

Trouwens, (wat niet geldt in Spanje), is dat je volgens mij goedkoper af bent met fotovoltaïsche panelen in combinatie met een warmtepompboiler, dan met een zonnecollector, dat zal ik zeker nog eens bekijken.

Comment

Working...
                    X