Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milieusticker Duitsland niet buiten steden nodig? Waar last minute kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Milieusticker Duitsland niet buiten steden nodig? Waar last minute kopen?

Het probleem dat zich stelt is:

-de fietser heeft geen voorrang en moet de andere weggebruikers laten voorgaan
    -naar analogie van het (onnodige) verkeersbord dat een kruispunt met voorrang van rechts aankondigd plaatst men een bord dat er fietsers kunnen oversteken.
    Dit verkeersbord geeft de fietsers geen voorrang.
    -Nu pogen sommigen dat verkeersbord aan te grijpen om fietsers voorrang te geven op het doorgaande verkeer.

Wiens interpretatie aangaande de verkeersregels is dan fout?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht

Wiens interpretatie aangaande de verkeersregels is dan fout?

Iemand die uit hoffelijkheid de fietser voorrang geeft interpreteert de verkeersregels niet fout maar doet gewoon hoffelijk.
      Ik heb nooit geweten dat anderen zoals jij daar zoveel moeite mee zouden hebben.
      En ook heb ik nooit geweten dat er mensen zijn zoals jij die gaarne bereid zijn anderen dood te rijden of invalide zoals je schrijft in een eerder bericht.

Ik hoop je dan ook eens tegen te komen in een situatie waarin ik geen voorrang heb en dat je dan ook zo consequent handelt.
      O ja, ik ben dan met trekker-oplegger van 40 a 50 ton.
      Last edited by heaucheneaudt; 17 mei 2012, 16:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Ik hoop je dan ook eens tegen te komen in een situatie waarin ik geen voorrang heb en dat je dan ook zo consequent handelt.
        Ik hoop voor hem dat ik hem nooit hoef tegen te komen op de fiets of te voet want ik zal op dat moment mijn gaspedaal extra diep induwen om er zeker van te zijn dat het goed raak is...

Al eens gedacht hoe jou reactie zou zijn go4it wanneer ze iemand die jou nauw aan het hart ligt (moeder, echtgenote, dochterlief, oid) op één of andere manier aanrijden doordat de bestuurder geen voorrang wou geven omdat er geen verkeersbord stond en hij te egoïstisch was om hoffelijk te zijn tegenover de zwakke weggebruiker?
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Al eens gedacht hoe jou reactie zou zijn go4it wanneer ze iemand die jou nauw aan het hart ligt (moeder, echtgenote, dochterlief, oid) op één of andere manier aanrijden doordat de bestuurder geen voorrang wou geven omdat er geen verkeersbord stond en hij te egoïstisch was om hoffelijk te zijn tegenover de zwakke weggebruiker?
          Misschien is hij/zij daarom wel zo verbitterd.
          Zo'n vervelende houding naar de medemens komt niet uit het niets.

Comment

Ik hoop voor hem dat ik hem nooit hoef tegen te komen op de fiets of te voet want ik zal op dat moment mijn gaspedaal extra diep induwen om er zeker van te zijn dat het goed raak is...

Als jij stopt om iemand over te laten (met de fiets, terwijl die geen voorrang heeft) ben je verkeerd bezig, zeker tegenover kinderen. Ze moeten leren van het verkeer, en er is geen room for error. De volgende stopt misschien niet. Pas op, ik zal ze ook niet overhoop rijden hé, als ze toch doorrijden stop ik heus wel, maar zal dan wel hun trachten erop te wijzen.
            Je weet toch, dat als je teken doet dat een kind mag oversteken, en er komt bvb nog een wagen van de andere kant, dat je verantwoordelijk gesteld kunt worden?

Comment

Indien de verkeersregels toch aanpasbaar zijn aan de eigen behoeften, waarom kunt u er dan niet tegen dat die trekker voor uw huis geparkeerd staat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                O ja, ik ben dan met trekker-oplegger van 40 a 50 ton.
                Wanneer de politie de vrachtwagen en de tachograaf nagekeken heeft, worden er doorgaans heel andere deuntjes gezongen.

Comment

Wanneer de politie de vrachtwagen en de tachograaf nagekeken heeft, worden er doorgaans heel andere deuntjes gezongen.
                  Die tachograaf heeft er niets mee te maken.
                  Als ik van de weg achteruit ergens een bedrijfsterrein op wil rijden moet jij doorrijden, je voorrang nemen, ook al zit je dan onder de trailer.
                  Ik heb immers geen voorrang bij achteruitrijden en dat moet jij mij en de rest van de wereld op jouw manier laten weten.
                  Mogelijk kan iemand gaan denken dat achteruitrijdend verkeer voorrang heeft.

Een fietser die geen voorrang heeft rijd je wel plat maar of je onder een trailer rijdt als je voorrang hebt wil ik nog zien.
                  Last edited by heaucheneaudt; 17 mei 2012, 18:29.

Comment

[Mod]
                    Hmmm, kunnen jullie het misschien On-topic houden en verder over de duitse milieustickers praten?

Alvast bedankt.

Comment

Dit verkeersbord geeft de fietsers geen voorrang.
                      En dat zelfde bord, maar met slagbomen, geeft die geen voorrang.
                      En geen sticker.

Comment

hij te egoïstisch was om hoffelijk te zijn tegenover de zwakke weggebruiker?
                        Nog niets gelezen over de hoffelijkheid van die zwakke weggebruiker (eigenlijk moet die niet hoffelijk zijn, die moet gewoon voorrang verlenen zoals wettelijk voorzien is).
                        Waarom draait men altijd alles om op het (of eerder welk) forum?

On topic... hoe zit het nu met die stickers?
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          On topic... hoe zit het nu met die stickers?
                          Die "sticken" niet meer.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Nog niets gelezen over de hoffelijkheid van die zwakke weggebruiker (eigenlijk moet die niet hoffelijk zijn, die moet gewoon voorrang verlenen zoals wettelijk voorzien is).
                            Waarom draait men altijd alles om op het (of eerder welk) forum?
                            Als het erom gaat of die auto al dan niet moet stoppen, moet je er niet de verkeerstekens uit de andere richting bijslepen.Wegmarkeringen maken trouwens nooit borden ongeldig, zelfs niet als ze beide in jouw rijrichting staan. De hiërarchie van de verkeerstekens is net omgekeerd. Borden kunnen wegmarkeringen overroepen, maar het omgekeerde kan niet.
                            Als je een bord wilt laten negeren moet je het afdekken of er politie bijzetten. De uitleg van bumperrijders (of -stickers) doet ook geen verkeersborden teniet.
                            Het bord blijft onverminderd van kracht, ook al staan er in de andere richting honderd haaientanden.
                            En dat bord heeft betrekking op wat jij moet doen: dat is niet lessen geven aan kruisend verkeer, maar je eigen rijstijl -die van jou, en niet die van anderen- aanpassen .
                            De laatste keer dat ik op een (druk Parijs) kruispunt zelf aanwijzigingen stond te geven hebben ze me met een kruiwagen afgevoerd, en terecht. Ik heb daar nog een foto van, want ik kon het me niet herinneren.
                            Last edited by Poza; 18 mei 2012, 10:43.

Comment

Sinds gisteravond terug van (centrum) Berlijn.

Sticker vooraf gekocht. Geen problemen gehad.
                              Simpel toch?

De zones waarbinnen de sticker (en de kleur ervan) nodig is kan je per stad gemakkelijk met wat ge-Google te weten komen. Buiten die zones: geen sticker nodig.

Je houden aan het (verkeers)reglement valt bijna altijd reuze mee en zorgt er voor dat het hier voor iedereen een beetje leefbaar blijft. Maar dat is natuurlijk enkel van toepassing voor wie NIET denkt dat de nul-meridiaan door zijn/haar g*t loopt .
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

Comment

Waar had jij deze gekocht, en hoeveel eurokes uitgegeven? Ik heb nu al zoveel verschillende prijzen gezien

Comment

Working...
                                X