Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milieusticker Duitsland niet buiten steden nodig? Waar last minute kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Milieusticker Duitsland niet buiten steden nodig? Waar last minute kopen?

Bij het rijden naar Duitsland heb je een milieusticker nodig las ik van €12-€15, als de politie je tegenhoud en je hebt geen kun je €40 boete krijgen.

Maar is dit voor de steden zelf, of in het algemeen?
    Wij gaan voorbeeld naar Duisburg, Gelsenkirchen,... enkele verlaten plaatsen gaan bezoeken om fotos te nemen.

Kun je dit ergens aan een grenspost of ergens anders kopen ?
    Want bestellen via internet en met visa betalen zal te laat zijn.

Re: Milieusticker Duitsland niet buiten steden nodig? Waar last minute kopen?

Hallo,

In de plaatselijke "Dekra" vestigingen makkelijk te krijgen ... (even googelen).
    (autopapieren noodzakelijk)
    Ik dacht € 7,00 daar

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik rij de laatste 2 jaar regelmatig in steden rond waar het zogezegd nodig is, maar ook zonder sticker nog nooit problemen gehad.

Ga met die 15€ gewoon een goeie pint drinken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik rij de laatste 2 jaar regelmatig in steden rond waar het zogezegd nodig is, maar ook zonder sticker nog nooit problemen gehad.

Ga met die 15€ gewoon een goeie pint drinken...
        Idem dito

Comment

niet teveel van wakker liggen; als je in Duitse steden wil rondrijden heb je een Umweltzone sticker nodig, als je door Frankrijk rijdt heb je verplicht een alcoholtester nodig, rij je in Oostenrijk rond moet je verplicht fluohesjes per aantal inzittenden bij hebben, .... wat ne zever allemaal, EU is één geheel sinds vele jaren en die vlieger van ieder land zijn eigen regels en wetten gaan niet langer op imho.

enfin; als je het echt wil weten kijk dan eens op: http://www.umwelt-plakette.de
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Het zou voor Duisburg-Gelsenkirchen-Dortmund zijn, en dit zou ook in sommige benzinestations te koop zijn deze milieusticker, zal eens moeten kijken als er één op route is.

Toch beter €7-€12 betalen dan een boete van €40, een collega zegt zelfs dat de politie ook kijkt dat hij wel degelijk aan je raam kleeft (zodat je hem niet kan doorgeven).
            Zijn ze daar echt zo streng die Duitse politie?

Nog op iets letten, behalve de autostrades zonder snelheidsbeperking, evt flitspalen,... ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
              Zijn ze daar echt zo streng die Duitse politie?
              Duitse politie is niet streng, wel correct!
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                Nog op iets letten, behalve de autostrades zonder snelheidsbeperking, evt flitspalen,... ?
                je geeft het zelf reeds aan; daar waar geen snelheidsbeperking geldt gooi je alle registers open maar hou u aan eventuele snelheidsbeperkingen.
                in Duitsland flitsen ze de voorkant van de wagen en zelfs meestal zodanig dat de bestuurder ermee opstaat...

also gute Fahrt und komm gut heim
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Niet streng in Duitsland?

Heel even mijn auto geparkeerd op een totaal lege taxistandplaats (6 in totaal) op een zondagmiddag.
                  Even later, auto weg - getakeld
                  En een half uur moeten zoeken naar een taxi om op het politiebureau te geraken

Dat was Düsseldorf dus ...
                  Sleepkosten + bekeuring = soldenweekend naar de knoppen

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Niet streng in Duitsland?

Heel even mijn auto geparkeerd op een totaal lege taxistandplaats (6 in totaal) op een zondagmiddag.
                    Even later, auto weg - getakeld
                    En een half uur moeten zoeken naar een taxi om op het politiebureau te geraken

Dat was Düsseldorf dus ...
                    Sleepkosten + bekeuring = soldenweekend naar de knoppen

Jaja
                    Jammer dat ze in België niet op dezelfde manier optreden, ze moesten hier veel strenger en kordater te werk gaan imo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Jammer dat ze in België niet op dezelfde manier optreden, ze moesten hier veel strenger en kordater te werk gaan imo.
                      Inderdaad, ik heb er geen bezwaar tegen dat ik een verdiende boete krijg, maar ik heb er wel een probleem mee dat bijvoorbeeld door mijn straat (zone 30, 3.5 Ton, school), continu snel gereden wordt, en ongeveer 200 vrachtwagens per etmaal passeren. Dit is al zo dikwijls aangehaald, metingen laten uitvoeren etc, maar er wordt niets aan gedaan.
                      Ik kan begrip opbrengen voor een verloren gereden trucker, maar niet voor de dagelijkse op- en afrijder, die beter moet weten.
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                        Inderdaad, ik heb er geen bezwaar tegen dat ik een verdiende boete krijg, maar ik heb er wel een probleem mee dat bijvoorbeeld door mijn straat (zone 30, 3.5 Ton, school), continu snel gereden wordt, en ongeveer 200 vrachtwagens per etmaal passeren. Dit is al zo dikwijls aangehaald, metingen laten uitvoeren etc, maar er wordt niets aan gedaan.
                        Ik kan begrip opbrengen voor een verloren gereden trucker, maar niet voor de dagelijkse op- en afrijder, die beter moet weten.
                        Zwijg mij van een straat waar continu te snel wordt gereden, in onze straat geldt ook max. 50km/h maar het lijkt hier meer op een ongelimiteerd stuk Duitse Autobahn...

Het begint tegenwoordig omstreeks 05u00 en stopt pas rond 23u00, er is zelfs een oversteekplaats voor fietsers maar denken jullie dat er ook maar eentje zijn snelheid mindert? Sommige stoppen zelfs niet wanneer fietsers willen oversteken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Sommige stoppen zelfs niet wanneer fietsers willen oversteken...
                          Dat doe ik ook niet. Heeft die fietser voorrang, dan stop ik. Zoniet, dan steekt de fietser onder mijn auto. Mijn verzekering betaalt dan de lichamelijke schade van de fietser.
                          De fietser betaalt de schade aan mijn auto, mijn eventuele psychische schade en een verkeersboete voor het niet verlenen van voorrang.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
                            Dat doe ik ook niet. Heeft die fietser voorrang, dan stop ik. Zoniet, dan steekt de fietser onder mijn auto. Mijn verzekering betaalt dan de lichamelijke schade van de fietser.
                            De fietser betaalt de schade aan mijn auto, mijn eventuele psychische schade en een verkeersboete voor het niet verlenen van voorrang.
                            Op eentje na dan; heb ooit toevallig een wagen gezien die volledig tot stilstand kwam voor de oversteekplaats voor fietsers; eentje met jawel, Duitse nummerplaten...
                            en dat terwijl er in de wijde omtrek geen fietser te bespeuren viel, ge moogt zeggen wat ge wilt over "Fritsen" maar discipline kennen en hebben ze wel hoor, kunnen de meeste arrogante Belgen nog iets van leren.

@ go4it; precies zelf al eens met de fiets onder een wagen gelegen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
                              Iemand ondersteboven rijden omdat hij geen voorrang heeft valt onder zware criminaliteit. Dat is geen verkeersovertreding.

Comment

Working...
                              X