Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milieusticker Duitsland niet buiten steden nodig? Waar last minute kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Milieusticker Duitsland niet buiten steden nodig? Waar last minute kopen?

Grappig, al die mensen die vinden dat er bij hen te snel gereden wordt in de straat, hier ook, zo erg is dat toch niet ? Dat komt omdat op de meeste plaatsen veel te stil mag gereden worden waar dit in feite belachelijk weinig is. Ik lig veel meer wakker van de dagelijkse inbraken hier in het Hageland, ik zou liever hebben dat ze daar wat meer latijn insteken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
      Dat doe ik ook niet. Heeft die fietser voorrang, dan stop ik. Zoniet, dan steekt de fietser onder mijn auto. Mijn verzekering betaalt dan de lichamelijke schade van de fietser.
      De fietser betaalt de schade aan mijn auto, mijn eventuele psychische schade en een verkeersboete voor het niet verlenen van voorrang.
      ze zouden u in den bak moeten steken met zo een mentaliteit......en u rijbewijs voorgoed intrekken
      gij zij een gevaar op de weg....
      kinderen en tieners zijn dikwijls onbezonnen, rij je die dan ook maar ondersteboven????

gadver zeg , der rijden nogal figuren rond op de weg, ni moeilijk dat er zoveel ongelukken gebeuren....
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Sommige stoppen zelfs niet wanneer fietsers willen oversteken...
        Op eentje na dan; heb ooit toevallig een wagen gezien die volledig tot stilstand kwam voor de oversteekplaats voor fietsers; eentje met jawel, Duitse nummerplaten...
        en dat terwijl er in de wijde omtrek geen fietser te bespeuren viel, ge moogt zeggen wat ge wilt over "Fritsen" maar discipline kennen en hebben ze wel hoor, kunnen de meeste arrogante Belgen nog iets van leren.
        Als zo'n oversteekplaats slechts wordt aangegeven met het bord

of

dan hoeft er ook helemaal niet gestopt te worden. Sterker: stoppen verhoogt het risico op ongelukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
          Dat doe ik ook niet. Heeft die fietser voorrang, dan stop ik. Zoniet, dan steekt de fietser onder mijn auto. Mijn verzekering betaalt dan de lichamelijke schade van de fietser.
          De fietser betaalt de schade aan mijn auto, mijn eventuele psychische schade en een verkeersboete voor het niet verlenen van voorrang.
          Zoiets kan je toch niet menen...
          Als je zo iets doet gaat in elk geval je bonus-malus omhoog (en dat is waarschijnlijk het enige wat jij erg vindt), en een geval met een gewonde fietser verschijnt tegenwoordig ALTIJD voor de rechtbank. Een veroordeling voor roekeloos rijden kan er zeker bij komen. Dat is net het doel van de objectieve aansprakelijkheid, en terecht!

Mijn grootste nachtmerrie bij het autorijden is juist mijn angst dat ik ooit een fietser of voetganger ondersteboven rij. Of ik dan wel of niet in fout ben maakt voor mij niet veel uit. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Grappig, al die mensen die vinden dat er bij hen te snel gereden wordt in de straat, hier ook, zo erg is dat toch niet ? Dat komt omdat op de meeste plaatsen veel te stil mag gereden worden waar dit in feite belachelijk weinig is. Ik lig veel meer wakker van de dagelijkse inbraken hier in het Hageland, ik zou liever hebben dat ze daar wat meer latijn insteken!
            Onzin. Bij ons in Tremelo worden er jaarlijks gemiddeld minder dan één diefstal gemeld. In de statistieken is er zelfs geen onderverdeling voor met inbraak.
            Wel is er een dode gevallen op de plaats waar nu word geflitst. En al jaren komt hier heel regelmatig altijd dezelfde moto alles geven in mijn straat, waar wel degelijk slechts 50 nog min of meer veilig is. Dat die nog steeds een rijbewijs heeft, en dat hij zelf nog leeft, is onbegrijpelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Dit waarschuwingsbord herinnert u eraan dat u speciaal hier verplicht bent defensief te rijden en, en dus zo nodig, te stoppen. Er bestaat geen waarschuwingsbord dat aangeeft dat stoppen het risico op ongelukken zou verhogen. Ge zijt in de war met het verbod te stoppen, en onnodig te blijven staan: Dat is het ronde bord (E2) met gekruiste strepen, dat gewoonlijk word omschreven als "verbod om stil te staan". Blijven staan , he: dat is iets anders dan stoppen.
              Natuurlijk valt on-nodig bruusk remmen niet onder defensief rijden,... maar daar gaat dat bord niet over. Lees: "nodig".
              Last edited by Poza; 16 mei 2012, 12:11.

Comment

In Hoogstraten is zo een straat waar uitzonderlijk plaatselijk verkeer mag komen en wie er het meeste door rijd zijn de flikken van Hoogstraten zelf die het vertikken van 100m om te rijden. Er is al dikwijls op gereclameerd naar het schijnt maar ze kunnen de straatnaam beter omdopen van postweg naar flikkenstraatje.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Vilvoorde heeft een inbraakgemiddelde van 3 stuks per nacht, autoinbraken niet meegerekend. Meer patrouilles s' nachts ? Noppes. 20 nieuwe flikken, waarvan naar verluidt meer dan de helft administratief wordt ingezet.

Over het omverrijden van fietsers en ander niet-autorijdend tuig : ik zal vanzelfsprekend nooit moedwillig iemand overrijden (maakt krassen...), maar als iemand niet over het zebrapad/fietsoversteek gaat (als er op minder dan 30m een zebrapad is, dan moet de voetganger daar gebruik van maken, maar ik ga niet met een meter checken of ik al dan niet zal stoppen), of fietsers die in de verkeerde richting op een fietspad fietst, of overfietst op een zebrapad... wat erg gevaarlijk is, dan zal ik, wanneer die persoon aanstalten maakt (en dus nog niet voor mijn teergeliefde wielen kan terechtkomen), niet stoppen, niet omdat ik een egoistische macho ben (ben ik niet), maar omdat je de "misdadiger" in kwestie geen dienst bewijst door hem een gevaarlijke situatie te laten veroorzaken.
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    In Hoogstraten is zo een straat waar uitzonderlijk plaatselijk verkeer mag komen en wie er het meeste door rijd zijn de flikken van Hoogstraten zelf die het vertikken van 100m om te rijden. Er is al dikwijls op gereclameerd naar het schijnt maar ze kunnen de straatnaam beter omdopen van postweg naar flikkenstraatje.
                    Je hebt nu meer blauw op straat en je zaagt nog
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      Onzin. ..

Volgens Het Laatste Nieuws, streeknieuws, hier te Aarschot vrijwel dagelijks meerdere inbraken... Parel van het Hageland....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                        Over het omverrijden van fietsers en ander niet-autorijdend tuig : ik zal vanzelfsprekend nooit moedwillig iemand overrijden (maakt krassen...), maar als iemand niet over het zebrapad/fietsoversteek gaat (als er op minder dan 30m een zebrapad is, dan moet de voetganger daar gebruik van maken, maar ik ga niet met een meter checken of ik al dan niet zal stoppen), of fietsers die in de verkeerde richting op een fietspad fietst, of overfietst op een zebrapad... wat erg gevaarlijk is, dan zal ik, wanneer die persoon aanstalten maakt (en dus nog niet voor mijn teergeliefde wielen kan terechtkomen), niet stoppen, niet omdat ik een egoistische macho ben (ben ik niet), maar omdat je de "misdadiger" in kwestie geen dienst bewijst door hem een gevaarlijke situatie te laten veroorzaken.
                        Sorry, maar "niet-autorijdend" in combinatie met "tuig" komt in het verkeersreglement niet voor. En teergliefde wielen zijn ook geen geldig criterium. Het al dan niet krassen maken op je eigen voertuig is bovendien laakbaar als je anderen daar de schuld van geeft, maar dat staat ff ook niet in het hier betreffende reglement.
                        Ge hebt echter terecht, allez dat geef ik toe, niet met een meter te checken hoever iemand zich van het zebrapad bevind, of te checken of hij/zij in de verplichte richting rijdt, om daarvan te laten afhangen of je al dan niet zult stoppen. Dat valt volgens mij zelfs eerder in dezelfde categorie als niet-handvrij bellen - of meten, in dit geval- achter het stuur. Je mag wel zelf geen gevaarlijke situatie veroorzaken door je voorrang af te staan, terwijl wat "laten veroorzaken" door derden betreft, vooral de Politie bevoegd is, tenzij het om s' lands welzijn - en niet dat van je auto- is gedaan,... en slechts in zoverre hun eigen verplichtingen aangaande veiligheid daarbij niet in gedrang komt, en in zoverre hun chef hun daartoe de opdracht heeft gegeven. Of hebt gij die opdracht, misschien? Awel, .als ge een geel fluorescent jasje aandoet om met een plaatje in de nabijheid van scholen, of als de koers nog niet doorkomt onder de tonen van Rodania, voor enige oversteek te zorgen, behoort het ook niet tot de geplogenheden om dat zonder toelating vanachter het stuur te doen, met de bijkomende dreiging misschien zelf niet te doen wat in de eerste plaats van jou word verwacht,... namelijk dat je zelf oplet.
                        Last edited by Poza; 16 mei 2012, 13:17.

Comment

Het punt is mannen, of er nu wel of geen verkeersborden staan, het nu zo moeilijk en teveel gevraagd is om voor fietsers en voetgangers te stoppen aan een oversteekplaats zodat zij veilig hun weg kunnen verderzetten?

Ik begrijp niet dat er mensen bestaan die tijdens bepaalde situaties volledig op de verkeersborden en de bijhorende wetgeving rekenen wanneer zij zich in het verkeer bevinden?!

Of er wel of geen borden staan aan een oversteekplaats voor fietsers/voetgangers; ik breng mijn wagen tot stilstand en laat hen veilig oversteken.

maar ja, kern van het probleem bij de modale Belg; mijn auto mijn totale vrijheid zeker?
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

[FONT="Georgia"]Het punt is mannen, of er nu wel of geen verkeersborden staan, het nu zo moeilijk en teveel gevraagd is om voor fietsers en voetgangers te stoppen aan een oversteekplaats zodat zij veilig hun weg kunnen verderzetten?

Ik begrijp niet dat er mensen bestaan die tijdens bepaalde situaties volledig op de verkeersborden en de bijhorende wetgeving rekenen wanneer zij zich in het verkeer bevinden?!
                            Het is zoals met alle regels, die zijn er alleen maar voor degene die er zich niet aan houden. Ik heb de regels van dit forum bijvoorbeeld niet gelezen omdat ik toch niet van plan ben me er niet aan te houden.
                            En weet ge wat zo`n bord wel niet kost,... en de vele verkeersdoden en -invaliden? De schade door inbraken, diefstallen (en al-Qaeda-aanvallen) verbleekt daarbij tot niets.
                            En anders moeten ze maar een bord maken met verboden in te breken.
                            En maak dan gelijk ook maar een verbodsbord tegen kindermishandeling, want in de vs sterven daardoor meer (namelijk 5) kinderen per dag dan in Afganistan op een gans jaar.
                            `t is maar dat de selectieve verontwaardiging tegenwoordig de regels lijkt te maken.

Comment

Het punt is mannen, of er nu wel of geen verkeersborden staan, het nu zo moeilijk en teveel gevraagd is om voor fietsers en voetgangers te stoppen aan een oversteekplaats zodat zij veilig hun weg kunnen verderzetten?

Of er wel of geen borden staan aan een oversteekplaats voor fietsers/voetgangers; ik breng mijn wagen tot stilstand en laat hen veilig oversteken.

maar ja, kern van het probleem bij de modale Belg; mijn auto mijn totale vrijheid zeker?
                              Kirsten, je hebt gelijk maar dan zouden vele fietsers wel mogen weten dat ze géén voorrang hebben op een oversteekplaats voor fietsers, noch op een zebrapad als ze niet langs hun fiets lopen. Als je regelmatig in het verkeer komt, dan weet je dat veel fietsers denken dat zij als "zwakke weggebruiker" alle rechten hebben. Voor deze types, meestal goed herkenbaar aan hun houding, zal ik alles doen om ze geen voorrang te geven. Wel heel attent en met de voet op de rem. Ik heb tot nu toe nog geen slachtoffer gemaakt en zou dat zo willen houden.
                              En hoffelijkheid is niet afdwingbaar!
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                                Sorry, maar "niet-autorijdend" in combinatie met "tuig" komt in het verkeersreglement niet voor. En teergliefde wielen zijn ook geen geldig criterium. Het al dan niet krassen maken op je eigen voertuig is bovendien laakbaar als je anderen daar de schuld van geeft, maar dat staat ff ook niet in het hier betreffende reglement.
                                Ge hebt echter terecht, allez dat geef ik toe, niet met een meter te checken hoever iemand zich van het zebrapad bevind, of te checken of hij/zij in de verplichte richting rijdt, om daarvan te laten afhangen of je al dan niet zult stoppen. Dat valt volgens mij zelfs eerder in dezelfde categorie als niet-handvrij bellen - of meten, in dit geval- achter het stuur. Je mag wel zelf geen gevaarlijke situatie veroorzaken door je voorrang af te staan, terwijl wat "laten veroorzaken" door derden betreft, vooral de Politie bevoegd is, tenzij het om s' lands welzijn - en niet dat van je auto- is gedaan,... en slechts in zoverre hun eigen verplichtingen aangaande veiligheid daarbij niet in gedrang komt, en in zoverre hun chef hun daartoe de opdracht heeft gegeven. Of hebt gij die opdracht, misschien? Awel, .als ge een geel fluorescent jasje aandoet om met een plaatje in de nabijheid van scholen, of als de koers nog niet doorkomt onder de tonen van Rodania, voor enige oversteek te zorgen, behoort het ook niet tot de geplogenheden om dat zonder toelating vanachter het stuur te doen, met de bijkomende dreiging misschien zelf niet te doen wat in de eerste plaats van jou word verwacht,... namelijk dat je zelf oplet.
                                De ironie van mijn woordkeuze is je blijkbaar wat ontgaan...
                                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
                                X