Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De vraag is natuurlijk of je effectief niet thuis was !
Ik heb al meegemaakt dat er zo'n briefje in de bus stak 'u was niet aanwezig op ... om xxxx uur ', terwijl er zeker wel iemand thuis was ! Soms denk ik dat ze die briefjes op voorhand schrijven, omdat het teveel werk is om te bellen en te wachten !
Ik was wel degelijk afwezig.
Maar ik denk dat een tweede aanbieding vrij zinloos zou zijn als je weer niet 100 procent zeker weet dat je thuis zal zijn.
”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Ik heb een tijd geleden een tweede aanbieding gevraagd, op een bepaalde dag. Ik moest die dag thuis zijn om andere redenen. Geen postbode of pakje gezien, wel een briefje dat ik weer niet thuis was. Naar de postmeester, die aangaf dat de bode wel zou gebeld hebben, maar dat ik niet opengedaan heb, en dus waarschijnlijk niet thuis was. Ik heb het pakje (en de volgende) dan maar in het postkantoor afgehaald.
Laatst had ik een bestelling geplaatst bij SourcingMap (China), dat stond gewoon voor mijn deur. Evengoed was het door iemand meegenomen. Weer klacht, geen nieuws.
Ik heb dus beslist om alles wat ikzelf verstuur via andere kanalen te laten bezorgen, en alles wat ik bestel (en waar ik de keuze heb) ook niet meer via B-Post te ontvangen.
Klaag maar verder over de "oneerlijk" concurrentie. Schaf heel dat Georoute-gedoe af, en luister naar de postbode op straat, die weet wat kan en niet kan.
ja dat ken ik 'u was niet thuis' terwijl dat wel het geval was. of mss hebt u de bel niet gehoord ( kaske hangt naast mijn bureau ^^.
wat wel helpt is echt serieus van u kl**ten maken in het postkantoor, laatst gedaan nadat een pakket (met waarde boven 500euro) gewoon voor mij deur stond. was toen echt niet thuis.
Nu bellen ze wel steeds aan.
Normaal moet ik vandaag nog een pakket krijgen, ben eens benieuwd wat het gaat worden.
ja dat ken ik 'u was niet thuis' terwijl dat wel het geval was. of mss hebt u de bel niet gehoord ( kaske hangt naast mijn bureau ^^.
wat wel helpt is echt serieus van u kl**ten maken in het postkantoor, laatst gedaan nadat een pakket (met waarde boven 500euro) gewoon voor mij deur stond. was toen echt niet thuis.
Nu bellen ze wel steeds aan.
Normaal moet ik vandaag nog een pakket krijgen, ben eens benieuwd wat het gaat worden.
b-post is voor mij in ieder geval onbetrouwbaar
Dat komt inderdaad veel voor.
Heb zo eens eens zitten wachten op de postbode omdat ik een pakje verwachtte.
Ik zat boven en zag hem door het raam de straat inrijden.
Op de +/- 45 seconden dat ik erover deed om aan de voordeur te geraken, stak er al een briefje in de bus dat ik niet aanwezig was.
Bellen had hij zeker niet gedaan.
Waarschijnlijk zelfs niet uitgestapt en in de verkeerde richting het voetpad opgereden en het briefje in de bus gestoken.
Want op die tijd kon hij zeker geen 100meter rijden - uitstappen - pakket uitladen - aanbellen - terug inladen - instappen en wegrijden
Ach, de bodes hebben slechts 7 seconden per bus of zoiets, dankzij Georoute.
Sinds enkele jaren loopt er bij ons elke week een andere in de straat. Vorige zomer stond er op een straathoek vlak bij mij een zwarte bode. De man was zichtbaar ontredderd, dus ik ga naar hem toe, en vraag wat er scheelt. Hij antwoordt in het Frans (zich daar ten andere voor verontschuldigend) dat hij de weg naar het postkantoor niet meer wist. Hij was de dag daarvoor begonnen, ze hadden zijn route snel overlopen (met de wagen), en trek je plan.
Dat de man geen Nederlands kent (in Vilvoorde) is niet zijn fout, maar die van de post. Slecht uitgedrukt, ik bedoel, dat ze een Nederlandsonkundige in Vilvoorde plaatsen. Maar aan de hongerloontjes die ze betalen, kunnen ze niet kieskeurig zijn. Doctors in de Postologie verwacht ik ook niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa CentauriBekijk bericht
Ik was wel degelijk afwezig.
Maar ik denk dat een tweede aanbieding vrij zinloos zou zijn als je weer niet 100 procent zeker weet dat je thuis zal zijn.
Laat het dan gewoon bij 'n gebuur afleveren, waarvan je weet dat hij thuis is.
Ik hang gewoon 'n papier aan mijn voordeur:
Aan de Postbode of koerierdienst,
Gelieve het pakje, bij afwezigheid, op nr XX af te geven.
Bedankt
gr, etc
Het is me al 2X gebeurd dat ik juist met de hond was gaan wandelen en het pakje was bij de gebuur afgegeven.
De post komt meestal gewoon de volgende dag het pakje weer aanbieden. Ben je dan weer niet thuis blijft het 14 dagen op het postkantoor liggen.
Als je het niet gaat halen wordt het teruggestuurd naar afzender.
Dan is het in Nederland toch minder dramatisch met de pakketpost: ze doen alle moeiten het pakket bij de eerste aanbieding afgelevert te krijgen en bellen meer malen aan. Is er niemand thuis dan vragen ze de buren het pakket in ontvangst te nemen, behalve wanneer de geadresseerde moet tekenen. Ik doe dat vaak voor mijn buurman.
Je kan ook aangeven om je bestelling op het werk af te leveren of in het postkantoor zelf op te halen.
[Off topic]
Ik ga me hier niet druk meer in maken. Precies de perpetuum mobile ... Via search kom je deze eindeloze replieken met de regelmaat van de klok tegen ...
Nu, onlangs heeft een collega hier een lens gekocht en die zou geleverd worden ...
Pakje nooit aangekomen .... Bij nader onderzoek was het geleverd en zelfs afgetekend ...
Een vriend besteld een gsm, ... en merkt dat het pakje nooit wordt afgeleverd. Bij de tracking stond duidelijk waar het pakje bezorgd werd. jawel bij hem thuis en er was zelfs voor afgetekend ...
Ik vertrouw en mijn vriend en mijn collega in hun eerlijkheid ... Ze hebben inderdaad nooit iets gekregen en ooit iets afgetekend ... en het is wel een andere aanleverfirma ....
Ook ik heb al bestellingen gehad waarbij ik de drager aan de voordeur zag aanbellen en ik zelfs niet de tijd kreeg om mijn gat op te lichten en die deur op te doen ... En Neen het was niet bPost of taxipost...
De tweede aanbieding letterlijk het zelfde en bij de derde stond het pakje op de oprit los tegen de brievenbus .... Niets afgetekend, toch niet door mij ....
Ik normaal heel blij , helaas het had die dag wel geregend en ik vind het niet kunnen dat anderen in mijn naam aftekenen .... Valsheid in geschrifte is dit.
[ON Toppic]
gewoon even naar het postkantoor bellen en afspreken in de plaats van hier aan de wasdraad de was al dan niet gewassen en/of droog te kijk te hangen en niet ter zake te komen
Sorry
gewoon even naar het postkantoor bellen en afspreken in de plaats van hier aan de wasdraad de was al dan niet gewassen en/of droog te kijk te hangen en niet ter zake te komen
Sorry
Sorry, maar we betalen (rechtstreeks en via belastingen) voor een dienst, die door het bedrijf nauwgezet omschreven wordt. Mogen we dan niet verwachten dat die dienst geleverd wordt? En moeten we dan geen opmerking maken aan en over dat bedrijf? Als je ergens slecht gegeten hebt, dan zeg je dat aan de restaurateur, maar ook aan je kennissen. Ook ivm auto's gebeurt dit, GSMs, zelfs camera's...
Oorspronkelijk geplaatst door johan de manBekijk bericht
Van bv TNT krijg je wel n goeie service zwaar in tegenstelling tot onze post !
hier ook wreed content van TNT!
1ste pakket besteld op zondagavond om 20.00 (ong) woensdag avond 18.00hr ging de deurbel al,terwijl dinsdag een feestdag was!
2de pakket besteld de zondag die volgde,weer rond 20.00hr,dinsdag om 11.00hr ging de bel,TNT met pakket!kwam vanuit zierikzee (nl),ik rij bijna een dag tot daar en zij kunnen het dan fabriceren en afleveren op die korte tijd!
hier ook wreed content van TNT!
1ste pakket besteld op zondagavond om 20.00 (ong) woensdag avond 18.00hr ging de deurbel al,terwijl dinsdag een feestdag was!
2de pakket besteld de zondag die volgde,weer rond 20.00hr,dinsdag om 11.00hr ging de bel,TNT met pakket!kwam vanuit zierikzee (nl),ik rij bijna een dag tot daar en zij kunnen het dan fabriceren en afleveren op die korte tijd!
Met de fiets dan toch?
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment