Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WIN 7 en mijn documenten .... pffff

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• WIN 7 en mijn documenten .... pffff

Als ik in Win 7 van het internet een afbeelding wil binnenhalen doe ik:

- rechtsklikken
    - afbeelding opslaan als

en dan gaat die afbeelding steeds naar ADMINISTRATOR > DOWNLOADS

Kan ik dit nergens instellen dat die AUTOMATISCH naar BIBLIOTHEKEN > AFBEELDINGEN gaat ?

Ik kan dat wel MANUEEL elke keer kiezen, maar het zou makkelijker zijn indien de computer dit reeds wist.....
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: WIN 7 en mijn documenten .... pffff

Ik werk nog altijd met XP en ik zit sinds enkele weken met het zelfde probleem.Ik denk dat de boosdoener Google chrome is. Sinds ik die geinstaleerd heb zit ik met het zelfde probleem.mvg Yves.
    Last edited by yves23; 1 mei 2012, 12:26.
    What you see is what you get

Comment

Weet niet of het aan de browser ligt, maar hier wordt de locatie waar je als laatste een bepaald type file hebt opgeslagen onthouden. Na de eerste keer een foto in een bepaalde map opgeslagen te hebben wordt vanaf de volgende keer automatisch die map voorgesteld.
      Ik gebruik firefox trouwens...
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

welke browser gebruik jij?

ik heb ook win7 draaien en in Firefox slaat ie de afbeeldingen daar op waar ik het wil.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          welke browser gebruik jij?

ik heb ook win7 draaien en in Firefox slaat ie de afbeeldingen daar op waar ik het wil.
          Misschien hier iets aan. http://www.xcomputers.info/mozilla-f...dmap-wijzigen/

Comment

Met firefox kan je op voorhand instellen waar de downloads terecht moeten komen....met IE heb ik het nog niet opgezocht...

Ondertussen gevonden : rechts bovenaan je IE zie je zo'n radertje, als je daarop klikt ( ectra ) krijg je een lijstje te zien, daaruit kies je "downloads weergeven", er gaat een nieuw kader open waar je onderaan links "opties" ziet staan, daar kan je dus je default folder kiezen voor je downloads . . .
            Last edited by Franciskine; 1 mei 2012, 11:51.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb OS X als 'hoofd' OS SL op m'n iMac, maar heb er ook Win7 en Ubuntu 12.04 op staan. Voor elk OS gebruik ik Firefox. IE, Chrome, Safari, Opera... ze hebben allemaal wel hun voordelen, maar Firefox heeft me nog nooit teleurgesteld...
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

In Windows 7 => Ga naar Bibliotheken (Start => Uw naam bovenaan) => Rechts klikken op Downloads (in linker kolom) en Eigenschappen nemen => Daar standaard map toevoegen en selecteren plus Opslaglocatie instellen.
                Maar dat is dan wel de standaardlocatie.

Ondertussen heeft Franciskine ook al een deftige uitleg gegeven binnen IE ... probeer die maar eerst.
                Last edited by VerSeg; 1 mei 2012, 12:53.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Met firefox kan je op voorhand instellen waar de downloads terecht moeten komen....met IE heb ik het nog niet opgezocht...

Ondertussen gevonden : rechts bovenaan je IE zie je zo'n radertje, als je daarop klikt ( ectra ) krijg je een lijstje te zien, daaruit kies je "downloads weergeven", er gaat een nieuw kader open waar je onderaan links "opties" ziet staan, daar kan je dus je default folder kiezen voor je downloads . . .
                  Probleem opgelost voor mij.Thx Franciskine.mvg Yves .
                  What you see is what you get

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Als ik in Win 7 van het internet een afbeelding wil binnenhalen doe ik:

- rechtsklikken
                    - afbeelding opslaan als

en dan gaat die afbeelding steeds naar ADMINISTRATOR > DOWNLOADS

Kan ik dit nergens instellen dat die AUTOMATISCH naar BIBLIOTHEKEN > AFBEELDINGEN gaat ?

Ik kan dat wel MANUEEL elke keer kiezen, maar het zou makkelijker zijn indien de computer dit reeds wist.....
                    Kies gewoon "Opslaan als" (en niet meer gewwon opslaan) en selecteer uw locatie kan ook.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Je kan het beste gewoon Firefox gebruiken, dit is de beste browser en dan kun je gewoon 'bladeren' waar je iets wilt opslaan.

http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                        Je kan het beste gewoon Firefox gebruiken, dit is de beste browser en dan kun je gewoon 'bladeren' waar je iets wilt opslaan.

Ik dacht zeker dat je Safari ging zeggen

Bij de weg, je kan de standaard 'Documents' locatie ook aanpassen/uitbreiden. Rechts klikken op Documents en properties/eigenschappen nemen. Daar kan je één en ander aanpassen of bijvoegen.

Comment

Als je met IE leert werken (lezen), dan kan je ook gewoon bladeren naar waar je iets wil opslaan? (Zie #10)
                          Maar vermoedelijk heb jij FF ... en bestaat er daarom dus niets beter.

Ik denk wel dat FF niet de vraag van de TS was.
                          Last edited by VerSeg; 2 mei 2012, 09:06.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Nee hoor, maar IE is gewoon slecht! Firefox werkt gewoon veel beter en sneller en is daarom de beste browser;

Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

Comment

Nee hoor, maar IE is gewoon slecht! Firefox werkt gewoon veel beter en sneller en is daarom de beste browser;
                              IE is helemaal niet slecht ... sommigen kunnen er gewoon niet mee werken, beetje zoeken naar instellingen is vaak al te veel en FF laten installeren is een korter antwoord ... tot het daar ook eens foutloopt.
                              Voor bepaalde sites is FF misschien wat sneller, maar dan staat de helft niet op uw scherm zoals het bedoeld is.
                              Het gebruik van de ene of andere browser is gewoon een persoonlijke voorkeur.
                              Ik heb zowel FF als Chrome uitgeprobeerd en geen van beiden kon me meer voldoening geven dan IE.
                              Wat ik wel heb ... sites die met IE correct worden weergegeven en met FF niet.
                              En het is niet omdat je een voorkeur hebt voor het ene dat je daarom het andere moet afbreken (wat jij blijkbaar nogal graag doet).
                              Last edited by VerSeg; 2 mei 2012, 11:20.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X