Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heb een verklaring nodig.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Heb een verklaring nodig.

Wat betekent dit?

HDMI1
    1080i / 50Hz
    Wide

= info op mijn TV.

Waarvoor staat die 50Hz?

Bedankt!
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Heb een verklaring nodig.

Heeft volgens mij te maken met de refresh rate

Refresh rate
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
      Heeft volgens mij te maken met de refresh rate

Refresh rate
      Was nog iets vergeten Hanske

1080i / 50Hz INVOER.
      (die "invoer" moest er nog bijkomen)

Stom vraag natuurlijk maar wie of wat voert hier in?
      Ik heb een digibox van iNDI.

Is dat bij een digibox van Telenet hetzelfde?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Yep : die van telenet komen van dezelfde leverancier als de vroegere types van INDI.
        Die 50 Hz slaat op de refreshrate van het beeld. Maar er staat 1080i (dus interlaced).
        In praktijk is dat dus een 25 Hz refresh rate (want het beeld wordt 25 keer in de even lijnen weergegeven, en 25 keer in de oneven per seconde).

Het is je decoder die dat beeld aanlevert (invoert), het is dus ook de decoder die bepaalt wat je televisie weergeeft.

Zowel telenet als Belgacom zorgen voor 1080i of 720p beelden. Qua totale beeldinformatie is dat ongeveer gelijk. Voor snel bewegende beelden ben je beter met 720p, voor tragere zaken is 1080i iets beter. Maar je kan dat moeilijk telkens zitten aanpassen.
        Dus echte HD (1080p) is dat eigenlijk niet. Daarvoor zijn we nog altijd aangewezen op Bluray films.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Yep : die van telenet komen van dezelfde leverancier als de vroegere types van INDI.
          Die 50 Hz slaat op de refreshrate van het beeld. Maar er staat 1080i (dus interlaced).
          In praktijk is dat dus een 25 Hz refresh rate (want het beeld wordt 25 keer in de even lijnen weergegeven, en 25 keer in de oneven per seconde).

Het is je decoder die dat beeld aanlevert (invoert), het is dus ook de decoder die bepaalt wat je televisie weergeeft.

Zowel telenet als Belgacom zorgen voor 1080i of 720p beelden. Qua totale beeldinformatie is dat ongeveer gelijk. Voor snel bewegende beelden ben je beter met 720p, voor tragere zaken is 1080i iets beter. Maar je kan dat moeilijk telkens zitten aanpassen.
          Dus echte HD (1080p) is dat eigenlijk niet. Daarvoor zijn we nog altijd aangewezen op Bluray films.
          Dank u Polleke
          Het beeld van mijn nieuwe tv.... flikkert
          Doet me soms denken aan de oudere crt-monitors.
          Dus > niet goed he.

(vragen staat vrij natuurlijk maar vraag me nu niet hoe ik me voel)
          Last edited by theokus; 20 april 2012, 21:46.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Dank u Polleke
            Het beeld van mijn nieuwe tv.... flikkert.......
            ......(vragen staat vrij natuurlijk maar vraag me nu niet hoe ik me voel)

Om het properkes uit te drukken, "In het kruis genomen"
            Heb je digitale TV van Telenet? Nee zeker aangezien je nog een indi decoder hebt.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Om het properkes uit te drukken, "In het kruis genomen"
              Heb je digitale TV van Telenet? Nee zeker aangezien je nog een indi decoder hebt.

Grtz, RF
              iNDI is door Telenet overgenomen.
              Volgens de uitleg van Polleke ligt het niet aan de digibox, zo heb ik het toch begrepen.

Ik dacht dat Panasonic (plasma) zo goed was....
              't Is de TX-P46G30E

Ik ben met mijn buurman en goeie vriend er de hele namiddag mee bezig geweest.
              Hij is ingenieur en kent er iets van
              Maar de echte verklaring waarom die tv flikkert kunnen we niet vinden.

We hebben veel mogelijkheden besproken maar het lost niks op he.
              Misschien is het een tv voor de Amerikaanse markt?
              Misschien kan deze tv die interleacing niet aan.

Vandaag las ik ook dit.
              (Vergeet ook niet dat ik niet had verwacht dat de tv zou flikkeren en dan ga je er
              ook niet achter zoeken.)
              ================================================== ======================
              Wat is er mis ?

Hetgeen mij het meeste irriteert is het feit dat de Panasonic Plasma serie de TX-PXXXXXXX ( xx = maat ) wordt aangeboden als zijnde een 600 hz toestel.
              Dit is je reinste oplichting. Het is duidelijk een 50 Herz toestel.

Je ziet duidelijk de 50 Hz trillingen in beeld net zoals je die vroeger al met de oude CRT
              ( beeldbuis ) toestellen zag. Het knippert en flikkert je om de oren en is mateloos
              irritant om naar te kijken.

Wat nou 600 Hz ?
              Je zou zeggen, wat is er dan 600 hz aan dat toestel ? Nou helemaal niets, echt helemaal
              niets.

De japanner die dat verzonnen heeft kan niet rekenen. Wat doet Panasonic namelijk,
              ze gebruiken een techniek die zij " Intelligent Frame Creation" noemen. Deze IFC zou
              inkomende signalen oppikken en van bijvoorbeeld 3 beelden er 12 maken. De
              achterliggende gedachte is dat plasma tv's bekend staan om hun trage beelden. Mensen
              klagen wel eens over " vegen" in beeld als het snelle scènes bevat. Dat " vegen"
              probeert Panasonic te compenseren door 3 beeldjes in 12 beeldjes om te zetten.

Op zich een leuk idee als het ook werkte, helaas dat doet het niet, althans niet zoals de
              Japanners rekenen en denken. Panasonic rekent namelijk dat 12 beeldjes die achter
              elkaar worden weergegeven in 50 hz gelijk zijn aan 1 beeld van 600 hz.

Je reinste kolder natuurlijk. Een plasma tv bestaat uit duizenden kleine lampjes die
              oplichten.
              Die lampjes knipperen bij een 50 hz tv met een frequentie van ...juist...50 Hz, dus 50
              keer per seconde.
              Als ik 12 lampjes op een rijtje zet die alle 12 met een frequentie van 50 hz knipperen is
              dat nooit en te nimmer vergelijkbaar met 600 hz.

Zelfs de " oude" 100 hz techniek werkte door frames op te slaan en vast te houden. Die
              techniek is al ruim 20 jaar oud, maar Panasonic schijnt het nog steeds niet te snappen.
              ================================================== =======================
              Maandag komt een technicus langs tussen 16:00 en 17:00 uur.
              Heb ik vandaag allemaal kunnen regelen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Theokus, het toestel is inderdaad 600Hz, maar ik denk eerder 2x300 voor 3D, alhoewel ik daarvoor mijn hand niet in het vuur durf te steken.

Die 1080i/50Hz is inderdaad wat de bron aanlevert. Ik zou je digicorder ook even op 720p zetten om te vergelijken in die zin dat de uitzendingen van Telenet niet in 1080i zijn, geen enkele provider in ons land trouwens.

Je moet dat flikkeren trouwens relativeren in die zin dat het niet meer te vergelijken is met de oude CRT bakken. Daar werd het beeld inderdaad 50x per seconde 'geprojecteerd' werd. Nu blijven de cellen aan en wordt er 50x per seconde gekeken of er iets veranderd is. In principe is het beeld dus veel stabieler.

Je kan wel een aantal threads op het internet vinden hoe je best je toestel instelt. Bijvoorbeeld:
                http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...1340522&page=5

Kijk eens na welke je firmware je hebt en doorloop het hele draadje eens om te zien wat de beste settings zijn, succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Theokus, het toestel is inderdaad 600Hz, maar ik denk eerder 2x300 voor 3D, alhoewel ik daarvoor mijn hand niet in het vuur durf te steken.

Die 1080i/50Hz is inderdaad wat de bron aanlevert. Ik zou je digicorder ook even op 720p zetten om te vergelijken in die zin dat de uitzendingen van Telenet niet in 1080i zijn, geen enkele provider in ons land trouwens.

Je moet dat flikkeren trouwens relativeren in die zin dat het niet meer te vergelijken is met de oude CRT bakken. Daar werd het beeld inderdaad 50x per seconde 'geprojecteerd' werd. Nu blijven de cellen aan en wordt er 50x per seconde gekeken of er iets veranderd is. In principe is het beeld dus veel stabieler.

Je kan wel een aantal threads op het internet vinden hoe je best je toestel instelt. Bijvoorbeeld:
                  http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...1340522&page=5

Kijk eens na welke je firmware je hebt en doorloop het hele draadje eens om te zien wat de beste settings zijn, succes
                  Op 720p verandert er niets, beeld flikkert.
                  Gisteren allemaal geprobeerd: op analoog, DVB-T en DVB-C.
                  Ik heb de tv ook zijn firmware laten updaten.

De weergave van een DVD of een BR-schijfje is perfect.
                  Het zit hem in de gewone tv-beelden he.

Ik wil alles begrijpen maar dit kan dus niet.
                  Het lijkt er sterk op dat deze tv de informatie niet aankan of niet kan verwerken
                  als het om tv-beelden gaat.

Maar ok, ik zal de zaken nog eens nakijken.

Systeem informatie
                  Softwareversie = 1318-10000

Systeem bijwerken > dan zie ik softwareversie = 1318
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    De weergave van een DVD of een BR-schijfje is perfect.
                    Hoe is deze speler aangesloten ? Via HDMI vermoed ik?

Hoe is je indi decoder aangesloten? Via scart of RGB ? Of zit er ook al een HDMI uitgang op die indi box ?

mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Hoe is deze speler aangesloten ? Via HDMI vermoed ik?

Hoe is je indi decoder aangesloten? Via scart of RGB ? Of zit er ook al een HDMI uitgang op die indi box ?

mir
                      Alles via HDMI mir
                      Je kent me toch hee
                      Ik laat niets over aan het toeval.
                      En over de kostprijs van die kabels zal ik maar beter zwijgen of VerSeg slaat me
                      rond mijn oren

Alles is prima aan die tv maar dat geflikker kan ik nooit volhouden.
                      Mijn laatste CRT was een Philips op 100 Hz > beeld stond muisstil.
                      Mijn Samsung > beeld staat muisstil.

Gisteren nog aan het redeneren geweest om een digibox van Telenet te kopen....
                      Maar daar ligt het niet aan.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Lijkt me wel raar dat het aan de tv zou liggen als je met een dvd of br geen flikkerend beeld hebt Theo ?

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Lijkt me wel raar dat het aan de tv zou liggen als je met een dvd of br geen flikkerend beeld hebt Theo ?

grts
                          Sieg
                          Dat heb ik dus proberen te verklaren hier in dit topic
                          De TV kan de informatie die van de kabel komen of van DVB-T niet verwerken.
                          Omdat het het een iet groot scherm is begrijp ik best dat de beeld-opbouw langer
                          duurt dan bij een 30" scherm he en zeker bij " i " (van 1080i).
                          Maar op 720p blijft alles gelijk > geen verbetering.

Wat je zegt klinkt logisch
                          Ik geef je de gegevens zoals ik ze hier zie:

een BR-schijfje
                          invoer = 1080i / 60 Hz
                          (is de BR van de BBC > "Earth"

een dvd
                          invoer = 576p
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

hmm raar, ik werk hier ook met een Panasonic Plasma en via gelijk welke invoer geen flikkerend beeld. (wel maar een 200Hz toestel)

Kan je de frequentie in het menu niet aanpassen, ik dacht dat dit bij mij wel ging ?

Loopt de hdmi van de digibox rechtstreeks naar de tv, of gaat deze eerst via een reviever/versterker voor surround ?

grts
                            Sieg

Comment

Toch nog even wat opgepikt uit één van je posts, namelijk hetgeen die persoon schrijft ;

"De achterliggende gedachte is dat plasma tv's bekend staan om hun trage beelden. Mensen klagen wel eens over " vegen" in beeld als het snelle scènes bevat"

Lijkt mij totaal onlogisch en incorrect, iedereen weet dat net de eerste lcd tv's last hadden van deze "vegen" en absoluut niet de plasma tv's

grts
                              Sieg

Comment

Working...