Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe tv; smart tv een must?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe tv; smart tv een must?

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
    Ik heb ook een dvd recorder met harde schijf, maar het enige wat ik daarmee doe is af en toe een programma opnemen en opslaan op de hard disk ervan. En dit kan je ook met een digicorder met harde schijf, niet? Alleen kan je in een digicorder geen dvd of cd steken om af te spelen, denk ik, ik heb nooit geen digicorder van dichtbij gezien.
    Klopt.

Verder heeft de dvd recorder een handige programma-gids waarmee je gemakkelijk programma's kan opnemen,... maar dit werkt blijkbaar net zo eenvoudig als je een digicorder en digitale tv hebt.
    Klopt.

Maar het ging hier inderdaad niet over blu-ray, digicorders of digitale televisie.
    Klopt ook.

Ik denk dat ik er bijna uit ben. Die philips 32PFL4007H lijkt me wel wat. Maar nu ben ik weer aan't denken... Koop ik hem in de winkel voor 550 euro, of bestel ik hem via (bvb) redcoon voor 100 euro minder? (verzendingskosten zijn dan al inbegrepen...)
    Zeer goede vraag.
    Mijn keuze zou zijn om naar de service te kijken, dienst na-verkoop.
    Dus "wat als" als het fout loopt.
    Wat krijg je méér voor die extra 100 euro.
    Stel je koopt bij redcoon, die Philips gaat daarna stuk. Komen ze die tv dan bij u thuis
    afhalen?
    Gebruik de rechtstreekse chat met redcoon eens en stel daar een paar vragen.

Nog iets waar ik niet zeker van ben... In de winkel spreken ze over het volgende model; philips 32PFL4007H/12. En op redcoon spreken ze over een Philips 32PFL4007H, dus zonder die '12' vanachter... Is dit iets waarvan ik moet wakker liggen of gaat het om precies dezelfde tv's?
    Zou ik na kijken op de site van philips.be
    Dus > zeker spelen he

Registreer uw product of bekijk gebruikershandleidingen, veelgestelde vragen, tips en downloads voor uw Philips 4000 series Smart LED-TV 32PFL4007H/12. Wij zijn er om u te helpen.

Met of zonder H/12 kom ik steeds op bovenstaande url terecht.

Een tv met idd. véél mogelijkheden
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Een DVD-recorder werkt met het analoge signaal (eigenlijk ten dode opgeschreven), tenzij je er één hebt met een digitale tuner, en ik twijfel er sterk aan dat die het signaal van telenet kan decoderen

Bovendien kosten DVD-recorders niet weinig.
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Als ik u 1 goede raad mag koop geen philips, ik ben telenet installateur en installeer dagelijks digicorders en kom telkens in aanraking met verschillende merken van tv.

Qua beeldkwaliteit moet philips overal onderdoen in vergelijking met de andere merken, momenteel staat samsung aan de top.

Ik zeg nu niet dat je een samsung MOET kopen, maar ik zou toch de andere merken zoals samsung, pioneer, sony overwegen.

Sent from my HTC using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
          Als ik u 1 goede raad mag koop geen philips

Qua beeldkwaliteit moet philips overal onderdoen in vergelijking met de andere merken, momenteel staat samsung aan de top.
          Krijgt gij een percentje als ge ne Samsung aanbeveelt ?

Philips en Panasonic zijn voor mij de beste. Samsung is ook heel goed, maar niet BETER dan Philips. Bij mij staat Sony onderaan het lijstje...
          't Is allemaal heel persoonlijk eigenlijk...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Krijgt gij een percentje als ge ne Samsung aanbeveelt ?

Philips en Panasonic zijn voor mij de beste. Samsung is ook heel goed, maar niet BETER dan Philips. Bij mij staat Sony onderaan het lijstje...
            Een regel uit de oertijd
            De drie "P's".
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ja, en Pioneer maakt geen TV's meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ja, en Pioneer maakt geen TV's meer.
                En geen plasma's meer Tommie
                Maar toen die pas op de markt kwam had ik er wel geen 5000 euro voor over

Ik heb wel nog een videorecorder van Pioneer.
                Kan ook dvd's opnemen.
                Qua design is het niet geweldig maar het is wel een goed toestel.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik heb een dvdrecorder van Panasonic met een HD van 400 Gb; al veel plezier van gehad.
                  Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                    Maar nu ben ik weer aan't denken... Koop ik hem in de winkel voor 550 euro, of bestel ik hem via (bvb) redcoon voor 100 euro minder? (verzendingskosten zijn dan al inbegrepen...)
                    Ik heb een Samsung vorig jaar gekocht (bij een 'keten' - Krefel). Na 3 maand of zo kwam er een gele streep in de pixels. Ik terug naar Krefel, maar die zeiden gewoon van zelf naar Samsung te bellen. Die sturen dan iemand naar u thuis om de reparatie te doen. Bij mij is het LED-scherm dus vervangen. Krefel heeft in deze dus 'niets' gedaan voor 'dienst naverkoop'. Ik had dus evengoed on-line kunnen kopen (wat ik dus ook meer en meer doe...)
                    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                    And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                      Ik heb een Samsung vorig jaar gekocht (bij een 'keten' - Krefel). Na 3 maand of zo kwam er een gele streep in de pixels. Ik terug naar Krefel, maar die zeiden gewoon van zelf naar Samsung te bellen. Die sturen dan iemand naar u thuis om de reparatie te doen. Bij mij is het LED-scherm dus vervangen. Krefel heeft in deze dus 'niets' gedaan voor 'dienst naverkoop'. Ik had dus evengoed on-line kunnen kopen (wat ik dus ook meer en meer doe...)
                      Volià: online kopen EN ZO heb je nog 7 werkdagen bedenktijd....
                      Niet goed, niet content > terug naar de afzender zonder gemor
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Klopt, als je online koopt krijg je de herstellers van het merk. Als er dan iets kapot is, hebben ze meestal de stukken bij.

Als je vandenborre belt moeten ze terugkomen, want die hebben niks in hun camionette liggen.
                        Ik heb hier ooit Vandenborre 3 keer over de vloer gehad voor een afwasser. Eerst stuk niet bij, dan verkeerd stuk en tenslotte toch het juiste....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Klopt, als je online koopt krijg je de herstellers van het merk. Als er dan iets kapot is, hebben ze meestal de stukken bij.

Als je vandenborre belt moeten ze terugkomen, want die hebben niks in hun camionette liggen.
                          Ik heb hier ooit Vandenborre 3 keer over de vloer gehad voor een afwasser. Eerst stuk niet bij, dan verkeerd stuk en tenslotte toch het juiste....
                          Vanden Borre had u een afwasser met 2 handen moeten sturen Tommie

Hier zei die technicus dat hij mijn tv naar hun labo kon sturen voor nazicht
                          Ik heb maar niet gevraagd waar dat labo was, hahaha
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Allemaal grappig om lezen.

Philips is nu in handen van de Chinezen en Philips maakt zelf geen tv's meer.
                            Een paar lokale dealers weigeren nog Philips te verkopen om een paar redenen ... ten eerste hebben ze al meer dan zes maand geen vertegenwoordiger meer gezien en krijgen ze bijna niets meer vast.
                            Ten tweede zijn ze niet te spreken over de nieuwe praktijken die Philips toepast en ten derde is het vertrouwen in de vernieuwde versies van de tv's volledig verdwenen.
                            Samsung is op dit moment wel beter dan de "vernieuwde" Philips.
                            Philips was heel goed met hun plasma's maar sinds ze daarmee gestopt zijn is het alsmaar bergaf gegaan ... wat niet wil zeggen dat daarom de producten slecht zijn.
                            Met hun LED-tv's hadden ze wel het voordeel om full LED in het gama te hebben.
                            Sony was tot onlangs vooral een Samsung paneel met wat Sony toeters en bellen rond, inderdaad was het gekend dat de LED's nogal wat problemen konden ondervinden.

Wat service betreft hang je veel af van je dealer, al zit je in principe tijdens de garantie gebonden aan de service van de fabricant.
                            In principe legt de fabricant een verbod op aan de dealers om tijdens de garantie zelf aan het toestel te werken ... of met het risico de fabrieksgarantie te verliezen.

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                            Ik terug naar Krefel, maar die zeiden gewoon van zelf naar Samsung te bellen.
                            .../...
                            Krefel heeft in deze dus 'niets' gedaan voor 'dienst naverkoop'.
                            Zoals net hierboven aangehaald ... Krefel "mag" zelfs niets doen tijdens de garantie, je moet contact opnemen met de hersteldienst van de fabricant.
                            Last edited by VerSeg; 27 april 2012, 02:15.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Iedereen bedankt voor de tips...

Ik heb gisteren een tweedehands tv gevonden die me heel erg aanstaat en die ik zo goed als zeker dinsdag ga kopen.

Ik kwam er eerder toevallig bij uit, want ik stond klaar om naar de winkel te rijden voor een Philips PFL4007H/12.

De Philips die ik wilde kopen, kost 550 euro.

De tv die ik nu ga kopen is nog geen jaar oud (dus nog onder garantie), kostte toen 900 euro (nu kan je hem net iets goedkoper vinden), en ik kan hem kopen aan een zeer gunstige prijs. Een stúk lager dan de prijs van die Philips.

Het gaat om volgende tv http://m.samsung.com/nl/consumer/tv-...UE32D6570WSXXN

Het is een tv met zowat alles erop en eraan, zelfs 3D (ik vraag me echt af of ik dat ooit ga gebruiken, maar het zit er nu eenmaal op )

De tv zou in perfecte staat zijn, dus daar ga ik ook van uit, dinsdag weet ik meer.

Ik ben benieuwd...
                              Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Allemaal grappig om lezen.

Philips is nu in handen van de Chinezen en Philips maakt zelf geen tv's meer.
                                Een paar lokale dealers weigeren nog Philips te verkopen om een paar redenen ... ten eerste hebben ze al meer dan zes maand geen vertegenwoordiger meer gezien en krijgen ze bijna niets meer vast.
                                Ten tweede zijn ze niet te spreken over de nieuwe praktijken die Philips toepast en ten derde is het vertrouwen in de vernieuwde versies van de tv's volledig verdwenen.
                                Samsung is op dit moment wel beter dan de "vernieuwde" Philips.
                                Philips was heel goed met hun plasma's maar sinds ze daarmee gestopt zijn is het alsmaar bergaf gegaan ... wat niet wil zeggen dat daarom de producten slecht zijn.
                                Met hun LED-tv's hadden ze wel het voordeel om full LED in het gama te hebben.
                                Sony was tot onlangs vooral een Samsung paneel met wat Sony toeters en bellen rond, inderdaad was het gekend dat de LED's nogal wat problemen konden ondervinden.

Wat service betreft hang je veel af van je dealer, al zit je in principe tijdens de garantie gebonden aan de service van de fabricant.
                                In principe legt de fabricant een verbod op aan de dealers om tijdens de garantie zelf aan het toestel te werken ... of met het risico de fabrieksgarantie te verliezen.

Zoals net hierboven aangehaald ... Krefel "mag" zelfs niets doen tijdens de garantie, je moet contact opnemen met de hersteldienst van de fabricant.
                                Interessante uitleg VerSeg
                                In feite betekent dan zo'n technische dienst van een winkel niet veel.
                                Zo'n service is dan weer in de prijs begrepen en maakt het product duurder.
                                Ik mag niet veralgemenen maar voor tv's zou dit dan kloppen

En dan krijg ik nu al medelijden met klanten die volkomen leek zijn en al die
                                toestanden over hun hoofd kunnen krijgen in geval van pech.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X