Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe tv; smart tv een must?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe tv; smart tv een must?

Ik sta op het punt een nieuwe televisie te kopen, want onze huidige begint stilaan een oldtimer te worden. Bovendien hebben we op dit moment ook nog geen digitale televisie, maar daar komt op 14 mei ook verandering in!

Ik wil een tv met een beeldscherm van ongeveer 82 cm, liefst LED, liefst full HD, en voor de rest ken ik er niet zo veel van.
    Ik had gedacht om er ongeveer 400 euro aan uit te geven en daarmee zit je dan bij de goedkopere modellen.
    Gisteren ben ik me eens gaan informeren in een winkel, en daar probeerde men me deze tv aan te smeren... http://www.elektrozine.be/ez/product...p?prodid=54643 Een Philips 32PFL4007H/12.
    Deze ligt dan eigenlijk wel wat boven mijn budget (550 euro), maar hij heeft wel 'smart tv' en ingebouwde wifi... Zodat je draadloos kan internetten via je televisie...
    Maar hier heb ik wel enkele vraagjes bij? Hoe moet ik dit internet zien? Werkt het zo'n beetje als een smartphone met applicaties als bvb facebook en youtube,... Of kan je er ook gewoon mee surfen, zou je bijvoorbeeld via de tv door dit forum kunnen lezen en reageren op topics? En indien ja, op een gebruiksvriendelijke manier? Ik veronderstel dat een toetsenbord toch wel onmisbaar is dan? Of kan je bijvoorbeeld via de tv je mails lezen en beantwoorden?

Wat ik me eigenlijk gewoon afvraag is of die 150 euro extra zijn geld waard is of niet?

Iemand die thuis is in deze wereld en tips kan geven?

Merci!
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Re: nieuwe tv; smart tv een must?

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht

Wat ik me eigenlijk gewoon afvraag is of die 150 euro extra zijn geld waard is of niet?
    Heb een Philips 40PFL7605, ook met Net TV. Eerlijk gezegd, gebruik ik het nooit, tenzij eens voor YouTube. Wel interessant : met een Philips Net TV kan je films huren via Videoland (een exclusieve overeenkomst tussen Philips en Videoland) dus als dat je ding is, kan dat nog interessant zijn. Je krijgt bij registratie van je TV van Philips een gratis 4Gb SD-kaartje, nodig om je gehuurde films te stockeren (wel SD, voor HD zal je zelf een 8Gb kaartje moeten kopen).

De rest van de apps, weather channel, videoclips, en alle andere lijken wel interessant, maar uiteindelijk doe ik dat liever op m'n mac of ipad, en zeker m'n mail bekijken.
    Dus tenzij je wil films huren van videoland zonder je luie zetel uit te komen, steek dan die 150 euro in je zak...
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Zelf heb ik een Panasonic, maar naar het schijnt is dat smart gebeuren veel beter. Philips heeft het en Samsung is naar het schijnt heeer en meester.

Persoonlijk gebruik ik ook af en toe youtube, maar dan vooral voor mijn dochter. Je moet zoeken met de afstandsbediening of een extern keyboard aanschaffen.

Comment

Ik heb vorig jaar een LED tv gekocht (100cm)

Ik weet niet of je beperkt bent in ruimte, maar indien niet, dan zou ik toch voor een groter scherm gaan. Het went snel, en met digitale (HD) kwaliteit zeker te doen, ook voor kijkafstanden van zo'n 2.5 tot 3 meter. Voor (HD) films zeker een aanrader.

Ik heb toen ook bewust NIET voor toeters en bellen gekozen (lees: internet etc...). Als ik 'op mijn gemak' (lees op bank) een keer iets wil opzoeken of zo, zou ik wel een iPad gebruiken (maar heb 'm nog niet...); dan stoor je de rest niet.
        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
        And why do we fall, Bruce?

Comment

Of het de moeite is, daar kan je enkel zelf op antwoorden.
          Je haalt het al aan, dus zal er wel interesse zijn ... anders begin je er niet over.

Toekomst gericht zal er steeds meer aangeboden worden via deze services, dus een nadeel kan het zeker niet zijn.
          Die apps kan je vergelijken met deze van een Android smartphone of tablet, ik heb het dan specifiek over Samsung.

Hier heb ik de keuze uit beide systemen, die van Samsung (in de TV) en die van Philips (in de Blu-Ray speler) ... persoonlijk verkies ik toch de structuur van Samsung.

Een klavier is zeker een must als je wat (veel) tekst wil typen ... niet echt zo handig anders. Persoonlijk vind ik veel typen via een TV toch niet zo gezellig en uw mails via tv behandelen al helemaal niet.
          De andere applicaties zijn wel leuk om hebben maar het nut ervan is zeer persoonlijk.

Films huren ... zowel Samsung als Philips biedt dit aan (andere merken vermoedelijk ook maar daar heb ik geen ervaring mee).

Een 32" is ongeveer die 82 cm ... heel klein voor een LED-tv.
          Als je op een crt van 82cm zat te kijken moet je gaan vergelijken met ongeveer 40" om hetzelfde effect in de huiskamer te hebben.
          Door de smalle boorden en geringe dikte lijkt het anders gewoon een pruts in huis.

Voor 400€ kan je inderdaad al een tv vinden maar verwacht er dan ook niet te veel van, het is vaak interessanter even wat meer te sparen en iets meer uit te geven voor een iets beter toestel.

Smart of niet ... het is wat met z'n tijd meegaan, een must is het niet maar het is een leuke gadget zoals de tv zelf en die 150€ zoals je aanhaalt is het dan zeker waard.
          Ben je echter zeker dat je het nooit zal gebruiken, dan moet je er natuurlijk ook niet specifiek voor gaan.

Maar ook dit is ieder voor zich ... ik wil niemand anders rekening maken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Zelf heb ik een Panasonic, maar naar het schijnt is dat smart gebeuren veel beter. Philips heeft het en Samsung is naar het schijnt heeer en meester.
            M'n ouders hebben een Samsung en de menu's zien er wat gelikter uit dan bij Philips, maar eigenlijk is het allemaal één pot nat. Via m'n Sony BR-speler heb ik ook min of meer hetzelfde, maar zoals gezegd, andere menuutjes, zelfde inhoud...
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Als je een LED tv koopt zorg dat je een full led hebt en geen edge led. Het verschil is enorm. Vooral in de zwartwaarden en contrast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                Het verschil is enorm.
                En dat merk je aan de prijs...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Of het de moeite is, daar kan je enkel zelf op antwoorden.
                  Je haalt het al aan, dus zal er wel interesse zijn ... anders begin je er niet over.
                  Dat is het hem nu net, ik vind het zeker de moeite, op voorwaarde dat het een beetje praktisch en vlot werkt in de praktijk...

Ik heb een tijdje terug ook lang getwijfeld om een smartphone te kopen, en nu (enkele maanden later) zou ik hem niet meer kunnen missen.

Iedereen bedankt voor de tips!

Ik denk er nog heel even over na en hak dan de knoop door!
                  Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Denk ook aan contrast en reactiesnelheid
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Denk ook aan contrast en reactiesnelheid
                      Ik kan er wel aan denken, maar ik ken er niks van hé...

Kan je iets specieker zijn? De philips waar ik het over had heeft een dynamische contrastverhouding van 500.000:1 en 200 Hertz... Zijn dit de cijfers waar je het over hebt en zijn dit goede waardes?

Over de grootte van de tv, mijns inziens is 82 cm groot genoeg voor ons. Nu hebben we een oude tv met een beeldschermdiagonaal van 70 cm en die is eigenlijk ook wel groot genoeg, hij is gewoon versleten en ik heb goesting in iets nieuws :-) We zitten er ook maximum 3 meter vanaf!

Ten laatste op 14 mei wil ik een nieuwe tv in huis hebben, want dan komen ze de digitale tv aansluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

Persoonlijk gebruik ik ook af en toe youtube, maar dan vooral voor mijn dochter. Je moet zoeken met de afstandsbediening of een extern keyboard aanschaffen.
                        Ik heb die zaken via mijn LG Blu-Ray-speler.

Die heeft dus ook DLNA (draadloos en werkt perfect).
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ik heb die zaken via mijn LG Blu-Ray-speler.

Die heeft dus ook DLNA (draadloos en werkt perfect).
                          Maar wat kost een goede blu ray speler...? Kan eventueel wel in mijn achterhoofd houden dat dit op langere termijn ook een manier is om internet op mijn tv te krijgen, zonder smart tv... Iets om over na te denken.

Ik heb hier nu trouwens een dvd-recorder staan waar ik de meerwaarde niet meer van zie als ik eenmaal digitale tv heb... Die kan ik misschien nog verlappen voor een appel en een paar eieren...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                            Maar wat kost een goede blu ray speler...? Kan eventueel wel in mijn achterhoofd houden dat dit op langere termijn ook een manier is om internet op mijn tv te krijgen, zonder smart tv... Iets om over na te denken.

Ik heb hier nu trouwens een dvd-recorder staan waar ik de meerwaarde niet meer van zie als ik eenmaal digitale tv heb... Die kan ik misschien nog verlappen voor een appel en een paar eieren...?
                            Een dvd-recorder?
                            Is toch nog goed te gebruiken niet?
                            Ik ken wel niet de mogelijkheden van uw toestel
                            Soms zet ik de voor mij interessante dingen op zo'n dvd.
                            Ik heb een recorder met HD (harde schijf) van Pioneer en daarmee kan ik dus dvd's branden.
                            We wijken af

LG BD390 is de Blu-Ray speler.
                            (alleen die "BD" is zijn geld waard )
                            Werkt dus via Nero Mediahome 4 (server die op de pc staat).
                            Heeft vijf interessante functies : film, foto, muziek, Mijn Media, YouTube.
                            Ik kan op pc alles klaar zetten en viua "Mijn Media" alles op tv zien.
                            Is heel in het kort uitgelegd hoor
                            Kostte toch meer dan 200 euro (zou dit moeten opzoeken).

Met de TV kan ik nog meer
                            't Zijn die Vierratools van Panasonic.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Een dvd-recorder?
                              Is toch nog goed te gebruiken niet?
                              Ik ken wel niet de mogelijkheden van uw toestel
                              Soms zet ik de voor mij interessante dingen op zo'n dvd.
                              Ik heb een recorder met HD (harde schijf) van Pioneer en daarmee kan ik dus dvd's branden.
                              We wijken af

LG BD390 is de Blu-Ray speler.
                              (alleen die "BD" is zijn geld waard )
                              Werkt dus via Nero Mediahome 4 (server die op de pc staat).
                              Heeft vijf interessante functies : film, foto, muziek, Mijn Media, YouTube.
                              Ik kan op pc alles klaar zetten en viua "Mijn Media" alles op tv zien.
                              Is heel in het kort uitgelegd hoor
                              Kostte toch meer dan 200 euro (zou dit moeten opzoeken).

Met de TV kan ik nog meer
                              't Zijn die Vierratools van Panasonic.

Ik heb ook een dvd recorder met harde schijf, maar het enige wat ik daarmee doe is af en toe een programma opnemen en opslaan op de hard disk ervan. En dit kan je ook met een digicorder met harde schijf, niet? Alleen kan je in een digicorder geen dvd of cd steken om af te spelen, denk ik, ik heb nooit geen digicorder van dichtbij gezien.
                              Verder heeft de dvd recorder een handige programma-gids waarmee je gemakkelijk programma's kan opnemen,... maar dit werkt blijkbaar net zo eenvoudig als je een digicorder en digitale tv hebt.

Maar het ging hier inderdaad niet over blu-ray, digicorders of digitale televisie.

Ik denk dat ik er bijna uit ben. Die philips 32PFL4007H lijkt me wel wat. Maar nu ben ik weer aan't denken... Koop ik hem in de winkel voor 550 euro, of bestel ik hem via (bvb) redcoon voor 100 euro minder? (verzendingskosten zijn dan al inbegrepen...)

Nog iets waar ik niet zeker van ben... In de winkel spreken ze over het volgende model; philips 32PFL4007H/12. En op redcoon spreken ze over een Philips 32PFL4007H, dus zonder die '12' vanachter... Is dit iets waarvan ik moet wakker liggen of gaat het om precies dezelfde tv's?

Comment

Working...
                              X