Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3D Televisie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 3D Televisie

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
    Ik heb al enige tijd de Toshiba 46YL875G LED 3D TV
    Inderdaad indrukwekkend toestel, prijs is er ook naar, blijkbaar is het wel een merk dat je niet direct vindt in de meeste winkels zoals Vandenborre, Selexion, Krefel en ook niet bij Cool Blue.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb 'm hier gekocht prima service; http://www.franklin.nl/pages/consume...-x-3d-bril.asp

Hier is hij nu wel goedkoper; http://www.tones.be/product/46yl875g
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

Comment

De hele voormiddag aan het rondkijken geweest en voorlopig valt de keuze op deze : http://www.vandenborre.be/lcd-plasma...ung-ue55es8000
        Last edited by Franciskine; 28 april 2012, 11:58.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          De hele voormiddag aan het rondkijken geweest en voorlopig valt de keuze op deze : http://www.vandenborre.be/lcd-plasma...ung-ue55es8000
          En zojuist besteld, 150€ cashback of een Samsung Galaxy Tab 10.1 WiFi, je mag kiezen, en door de laagste prijs garantie van Vandenborre heb ik er nog eens 100€ afgekregen . . .

Comment

En zojuist besteld, 150€ cashback of een Samsung Galaxy Tab 10.1 WiFi, je mag kiezen, en door de laagste prijs garantie van Vandenborre heb ik er nog eens 100€ afgekregen . . .
            Daar zijn ze meestal soepel in , op mijn PC een 200 euro korting op gekregen.
            zeer tevreden over samsung een van de eerste 6000 reks gekocht.

Comment

Zonde, ik heb die ook gehad, maar was lang niet zo goed als de Toshiba!
              Bij de Toshiba kreeg ik een 3D Bluray speler en 3 3D brillen cadeau ;-)
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

Comment

En je weet wat "Edge Led" is?
                Voor zo ver ik heb kunnen lezen zal je in het midden van het scherm nooit perfect beeld krijgen.

Edge LED: gebruikt LED-lampjes aan de zijkanten van het scherm waardoor dunnere schermen mogelijk zijn.
                (ongeveer 1cm dik)
                Bij grote schermen is er echter geen uitzonderlijke beeldkwaliteit in het midden van het scherm
                omdat het licht vanuit de zijkanten wordt verspreid en niet vanuit de achterkant van het scherm zoals bij Backlight LED.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Zonde, ik heb die ook gehad, maar was lang niet zo goed als de Toshiba!
                  Bij de Toshiba kreeg ik een 3D Bluray speler en 3 3D brillen cadeau ;-)
                  best mogelijk in jouw ogen, maar deze heeft geen WIFI en dat was wel een functie die ik er echt bij wilde . . . trouwens over die Toshiba vind je bijna enkel wat informatie in het Duits, reviews vind je al bijna helemaal niet, laat staan in het Engels of het Nederlands.

En dan beweer je dat je die Samsung, die ik besteld heb ook hebt gehad en ondertussen al hebt vervangen door die toshiba? Straf, om een TV van 3000€ weer direct te vervangen door iets van de helft van de prijs en kleiner scherm . . . en die Samsung is het allerlaatste nieuwe model, is trouwens nog maar zeer kort op de markt . . .

Comment

De Toshiba YL875 heeft wel degelijk WiFi, ik schreef toch dat je draadloos verbinding met je netwerk ermee kan maken.
                    Bij Franklin mocht ik de TV's uitproberen en binnen 10 dagen een keuze maken, dat bedoel ik dus met service Beide modellen waren toen net nieuw binnen.
                    Dat je deze Toshiba TV niet overal kan vinden is omdat Toshiba alleen maar bij gerenomeerde bedrijven wil verkopen en dus niet bij dozenschuivers

Jou Samsung heeft Edge LED, dit betekent dat het niet echt Full HD LED is en zwart ook niet echt zwart is, de Toshiba heeft wel echt Full HD LED en als je ze naast elkaar zet kun je het verschil zien als dag en nacht

Maar goed als je tevreden ben met je TV moet je 'm vooral houden, ik geef alleen maar advies en wat iemand daar mee doet moet hij zelf weten
                    Last edited by HereIsTom; 28 april 2012, 22:55.
                    Cybershot Photo Website!

Comment

De Toshiba YL875 heeft wel degelijk WiFi, ik schreef toch dat je draadloos verbinding met je netwerk ermee kan maken.
                      Bij Franklin mocht ik de TV's uitproberen en binnen 10 dagen een keuze maken, dat bedoel ik dus met service Beide modellen waren toen net nieuw binnen.
                      Dat je deze Toshiba TV niet overal kan vinden is omdat Toshiba alleen maar bij gerenomeerde bedrijven wil verkopen en dus niet bij dozenschuivers

Jou Samsung heeft Edge LED, dit betekent dat het niet echt Full HD LED is en zwart ook niet echt zwart is, de Toshiba heeft wel echt Full HD LED en als je ze naast elkaar zet kun je het verschil zien als dag en nacht

Maar goed als je tevreden ben met je TV moet je 'm vooral houden, ik geef alleen maar advies en wat iemand daar mee doet moet hij zelf weten
                      Die 2 soorten LED was voor mij ook nieuw sinds.... gisteren.
                      Je hebt dus Edge Led en Backlight LED.
                      Tegenwoordig moet je goed uit je doppen kijken...

Ik heb ook de indruk dat de prijzen van alle tv's op alle sites zijn gestegen...
                      Maar ja, ik zie tegenwoordig van alles...
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ik heb al enige tijd de Toshiba 46YL875G LED 3D TV
                        .../...
                        Weet je wel wat Full HD LED wil zeggen en wat er in uw TV steekt?

Uw Toshiba is uitgerust met Pro LED 32 ...

PRO LED 32
                        Led-televisies met Pro LED 32 combineren de bijzonder platte bouwwijze van EDGELED-televisies met een verder verbeterde beeldkwaliteit.
                        Ze beschikken over een speciale backlightaansturing waarmee de helderheid van het scherm in 32 clusters onafhankelijk van elkaar kan worden ingesteld. De leds bevinden zich daarbij in de linker en rechter rand van het toestel. Deze procedure wordt ook local dimming genoemd. Zo kunnen lichte delen van het beeld sterk en donkere delen van een scene zwakker worden belicht. Het contrast, het verschil in helderheid tussen zwart en wit, neemt hierdoor enorm toe en de weergave van het zwart wordt sterk verbeterd.

Laten we nu eens Samsung bekijken ...

Deze is uitgerust met Slim LED en Micro Dimming Ultimate ...

Meer kijkplezier met de ultieme beeldkwaliteit
                        De hoogwaardige beeldkwaliteit zorgt voor meer kijkplezier en een realistischere en levendigere entertainmentbeleving. De 800 Hz Clear Motion Rate zorgt voor vloeiendere bewegende beelden, zodat zelfs de snelst bewegende beelden indrukwekkend scherp zijn. Met de geavanceerde Samsung 3D-bril ziet u spectaculaire 3D-beelden in Full HD 1080p. En u zult zeker onder de indruk zijn van Micro Dimming Ultimate, dat met een geavanceerd algoritme het contrast, de kleuren en de scherpte optimaliseert.

Micro Dimming Ultimate
                        Om toch zo diep mogelijke zwartwaarden én helder wit te realiseren zijn de duurdere series voorzien van een verbeterd LCD panel met een hoger native contrast en bovendien wordt het beeld in realtime in 248 segmenten verdeeld, geanaliseerd en geoptimaliseerd qua contrast en gamma-curve.

Dus alvorens wat onzin te verkondigen dat Samsung met zijn EDGE-LED slechter zou zijn dan Toshiba zou ik toch eerst eens kijken wat er in die Toshiba echt in steekt ... staat dus op hun website te lezen.
                        Kijk anders eens onder het gedeelte Bildtechnik of naar Ledrandverlichting (tweede pagina).
                        Ik zeg daarmee niet dat Toshiba slecht is hé maar de Toshiba regelt het beeld in 32 segmenten en de Samsung in 248 segmenten en ze zijn beiden EDGE-LED ... wat zou nu het beste zijn denk je?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Tegenwoordig moet je goed uit je doppen kijken...
                        Blijkbaar.

Prachtig toestel ... mooie keuze!
                        Veel succes ermee en vooral veel kijkplezier.
                        Last edited by VerSeg; 29 april 2012, 03:51.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom

Hier is hij nu wel goedkoper; http://www.tones.be/product/46yl875g
                          Op deze site staat duidelijk dat de Toshiba geen WIFI heeft, ik nam dat natuurlijk aan als correcte informatie, blijkbaar heeft men dus daar een fout gemaakt.

@Verseg : bedankt voor de deskundige uitleg

PS : extra kost wordt nu nog een kast vinden of laten maken waar de TV in kan, mijn wederhelft wil absoluut dat deze onzichtbaar is in ons interieur .....' persoonlijk vind ik dat erg want die Samsung is een prachtig toestel..... Maar ja, wat interieur aankleding betreft is mevrouw hier de baas ....
                          Last edited by Franciskine; 29 april 2012, 11:20.

Comment

Mijn zus heeft onlangs ook een tv'tje gekocht (wordt woensdag geleverd). Ben 1 keer mee geweest om eens te horen hoe ze van zoiets info vraagt : Eentje met een smalle rand, zodat het in mijn wandmeubel geraakt, max 32".

Over beeld of geluidskwaliteit heeft ze het zelfs niet gehad ...

Uiteindelijk heeft ze getwijfeld tussen een Loewe Art 32" en een Philips 32PFL9606, maar die laatste was smaller (de Art was wel mooier) en dus is het de Philips geworden...

Loewe is inderdaad overprijst, maar technisch zijn die dingen (in tegenstelling tot wat je soms hoort) wel heel degelijk en de klank is voor een vlakke TV heel goed. Moet eerlijk zeggen dat ik behalve Loewe's nog maar weinig vlakke TV's gehoord heb die wat degelijk zijn van klank. Loewe heeft nu helaas een model (het goedkoopste) waar de klank heel wat minder is.

De Philips wordt ook aan haar stereo gehangen, voor de weinige keren dat ze eens naar een film kijkt...

Vrouwelijke logica vermoed ik dus. Ze heeft zelfs niet nagevraagd of ze haar eco-cheques daar kan kwijtgeraken... Maar dat zal wel geen probleem zijn.

De Philips is dus ook een edge-led : bij de kleinere modellen worden de "betere" functies niet gebruikt , maar daar is het ook minder noodzakelijk.
                            Groeten,

Polleke

Comment

PS : extra kost wordt nu nog een kast vinden of laten maken waar de TV in kan, mijn wederhelft wil absoluut dat deze onzichtbaar is in ons interieur .....' persoonlijk vind ik dat erg want die Samsung is een prachtig toestel..... Maar ja, wat interieur aankleding betreft is mevrouw hier de baas ....
                              Spijtig want het prachtig beeld komt veel mooier uit als die vrijstaand is (hangend aan muur) dan ingebouwd in een kast.
                              Wel zien dat die nog voldoende afkoeling heeft.

Misschien een oplossing ... neem een foto van uw muur voor ge de tv omhoog hangt en wanneer je geen tv kijkt zet je deze foto als achtergrond.
                              Last edited by Franciskine; 29 april 2012, 11:19.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Spijtig want het prachtig beeld komt veel mooier uit als die vrijstaand is (hangend aan muur) dan ingebouwd in een kast.
                                Wel zien dat die nog voldoende afkoeling heeft.

Misschien een oplossing ... neem een foto van uw muur voor ge de tv omhoog hangt en wanneer je geen tv kijkt zet je deze foto als achtergrond.
                                Geen slecht gedacht maar 't zal niet pakken hier, er moeten trouwens ook nog wat extra apparaten in die kast komen, namelijk een Blu-ray toestel, een DVD recorder, de Telenet Digicorder en mijn draadloze printer . . .

Comment

Working...
                                X