Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3D Televisie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 3D Televisie

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dus alvorens wat onzin te verkondigen dat Samsung met zijn EDGE-LED slechter zou zijn dan Toshiba zou ik toch eerst eens kijken wat er in die Toshiba echt in steekt ... staat dus op hun website te lezen.
    Zal allemaal best wel kloppen wat u zegt, maar als je ze naast elkaar zet en je ziet een verschil van dag en nacht dan verkondig ik geen onzin dat het beeld van de Samsung veel slechter is!
    De Toshiba YL875 heeft gewoon een veel beter beeld!
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
      Zal allemaal best wel kloppen wat u zegt, maar als je ze naast elkaar zet en je ziet een verschil van dag en nacht dan verkondig ik geen onzin dat het beeld van de Samsung veel slechter is!
      De Toshiba YL875 heeft gewoon een veel beter beeld!
      En jij hebt die "nieuwe" Samsung al naast de uwe gezien?

Een tijdje geleden had u een ander toestel en toen had u ook het beste van ons allen ... uw toestel is nu ook beter want een Samsung is geen full LED, je kraamt maar wat onzin uit zonder te weten wat je zelf hebt.

Wat goed is blijft een persoonlijke voorkeur en is voor iedereen anders.
      De specificaties van de aangehaalde Samsung liggen in elk geval veel beter.
      Hoe het beeld er uiteindelijk uitziet hangt ook veel af van een correcte afstelling.

Wat ik het ergst van al vind is dat jij anderen hun aankoop altijd moet afbreken met dergelijke opmerkingen ... gun anderen ook wat plezier met hun nieuw speeltje.
      Last edited by VerSeg; 29 april 2012, 12:58.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Tuurlijk u moet natuurlijk uw gelijk halen, ik spreek alleen uit ervaring
        Wat iedereen ermee doet en koopt moet hij zelf weten!
        Ik heb geen aandelen Toshiba, dus als je liever een slechte Samsung koopt moet je dat vooral doen

Wat ik het ergste vind is dat u het altijd beter weet, maar er helemaal geen ervaring mee heeft
        Last edited by HereIsTom; 29 april 2012, 13:15.
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Geen slecht gedacht maar 't zal niet pakken hier, er moeten trouwens ook nog wat extra apparaten in die kast komen, namelijk een Blu-ray toestel, een DVD recorder, de Telenet Digicorder en mijn draadloze printer . . .
          Misschien iets voor u?
          Toch een meubel en toch open ... voor elk iets.

Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik heb geen aandelen Toshiba, dus als je liever een slechte Samsung koopt moet je dat vooral doen
            Ik heb al een "slechte" Samsung ... waar ik tevreden van ben.

Wat ik het ergste vind is dat u het altijd beter weet, maar er helemaal geen ervaring mee heeft
            Natuurlijk heeft u al ervaring met die Samsung dat pas uitgekomen is.
            U heeft het toestel van Franciskine al in bezit gehad en in dezelfde kijkruimte uitgetest?
            Wie kent er de specificaties van zijn eigen toestel niet maar haalt uit dat het toch beter is dan dat van een ander?

PS Wat specificaties betreft verwijs ik ten minste naar correcte gegevens van de fabricanten en niet wat in "uw" verbeelding zit.
            Een tv van een ander afbreken omdat het geen full LED is maar zelf een EDGE-LED hebben en zeggen dat het tenminste Full LED is, dat is pas gebaseerd op kennis van zaken en ervaring.

Trouwens breek ik de Toshiba niet af, ik haal enkel aan dat zijn technologie niet beter is zoals jij verkeerdelijk beweerde.
            Als je tv's wil beoordelen op beeldkwaliteit, vergelijk dan ook met dezelfde schermgrootte want een 46" is anders dan een 55" ... evenveel beeldpunten op een andere oppervlakte.
            Ook de prijs een beetje in rekening nemen, een low budget tv zal ook wat schelen tegenover de high end versie, zelfs binnen hetzelfde merk.
            Jij haalt anders ook niet aan met welke Samsung je vergelijkt.
            Last edited by VerSeg; 29 april 2012, 13:49.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Freddy, steek er niet verder tijd in, de rode tekst in mijn handtekening is overduidelijk toepasbaar . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb al een "slechte" Samsung ... waar ik tevreden van ben.

Natuurlijk heeft u al ervaring met die Samsung dat pas uitgekomen is.
                U heeft het toestel van Franciskine al in bezit gehad en in dezelfde kijkruimte uitgetest?
                Wie kent er de specificaties van zijn eigen toestel niet maar haalt uit dat het toch beter is dan dat van een ander?

PS Wat specificaties betreft verwijs ik ten minste naar correcte gegevens van de fabricanten en niet wat in "uw" verbeelding zit.
                Een tv van een ander afbreken omdat het geen full LED is maar zelf een EDGE-LED hebben en zeggen dat het tenminste Full LED is, dat is pas gebaseerd op kennis van zaken en ervaring.

Trouwens breek ik de Toshiba niet af, ik haal enkel aan dat zijn technologie niet beter is zoals jij verkeerdelijk beweerde.
                Als je tv's wil beoordelen op beeldkwaliteit, vergelijk dan ook met dezelfde schermgrootte want een 46" is anders dan een 55" ... evenveel beeldpunten op een andere oppervlakte.
                Ook de prijs een beetje in rekening nemen, een low budget tv zal ook wat schelen tegenover de high end versie, zelfs binnen hetzelfde merk.
                Jij haalt anders ook niet aan met welke Samsung je vergelijkt.
                Juist, de correcte gegevens van de fabrikanten
                Neemt niet weg dat er een verschil is tussen Edge Led en Backlight Led.
                Uit de gegevens kan ik afleiden dat Backlight beter is dan Edge....
                Waarom dat zo is staat duidelijk beschreven.
                Op basis van die beschrijving zou ik anders beslist hebben

Een ander argument is dat je in de winkel NOOIT zal zien hoe de tv werkelijk is.
                Toestellen bekijken & vergelijken in de winkel is nog moeilijker omdat het geen thuisomgeving is.
                Mijn tv bijv. heeft een thuis-mode en een winkel-mode.

Ik heb geen ervaring en ook niet de kans gehad om verschillende merken te vergelijken.
                Waar sta je dan in zo'n geval?
                Vrienden of kennissen vragen?
                Ja en daar is niets mis mee
                ALS die hetzelfde toestel hebben, ja, dan wel, dan kan het iets opleveren.

Mag ik nog even?
                Was gisteren bij VDB in Genk.
                Veel tv's te zien.
                Op een paar toestellen was hetzelfde programma te zien. (Hi-de-Hi)
                Het beeld van een Sony? Zeer goed.
                Het beeld van een Panasonic XT-P50xxxx? Trok op niet veel en het beeld flikkerde.
                Beide werden aangestuurd door een box van Telenet.
                Waar sta je dan? Wat ga je kiezen?

Zou er veel verschil zijn tussen mijn TX-46P en TX-P50??
                De laatste 2 à 3 dagen doet mijn tv het zeer goed.
                En dat geflikker? Niet echt iets meer gezien.
                (ben zelfs in een faze dat ik met "bewondering" tv kijk )
                Ik heb me aangepast? No way!

Sorry dat ik een beetje(?) heb afgeweken.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Juist, de correcte gegevens van de fabrikanten
                  Waarom dat zo is staat duidelijk beschreven.
                  Op basis van die beschrijving zou ik anders beslist hebben

Een ander argument is dat je in de winkel NOOIT zal zien hoe de tv werkelijk is.
                  Toestellen bekijken & vergelijken in de winkel is nog moeilijker omdat het geen thuisomgeving is.
                  Mijn tv bijv. heeft een thuis-mode en een winkel-mode.

Ik heb geen ervaring en ook niet de kans gehad om verschillende merken te vergelijken.
                  Waar sta je dan in zo'n geval?
                  Vrienden of kennissen vragen?
                  Ja en daar is niets mis mee
                  ALS die hetzelfde toestel hebben, ja, dan wel, dan kan het iets opleveren.

Mag ik nog even?
                  Was gisteren bij VDB in Genk.
                  Veel tv's te zien.
                  Op een paar toestellen was hetzelfde programma te zien. (Hi-de-Hi)
                  Het beeld van een Sony? Zeer goed.
                  Het beeld van een Panasonic XT-P50xxxx? Trok op niet veel en het beeld flikkerde.
                  Beide werden aangestuurd door een box van Telenet.
                  Waar sta je dan? Wat ga je kiezen?

Zou er veel verschil zijn tussen mijn TX-46P en TX-P50??
                  (ben zelfs in een faze dat ik met "bewondering" tv kijk )
                  Ik heb me aangepast? No way!

Sorry dat ik een beetje(?) heb afgeweken.
                  In je uitleg staan veel waarheden , hoeveelheid licht en lichtinval zijn van grote invloed op het beeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                    In je uitleg staan veel waarheden , hoeveelheid licht en lichtinval zijn van grote invloed op het beeld.
                    Kan ik bewijzen...
                    VDB Hasselt > de tv' s staan daar onder daglicht en kunstlicht.
                    VDB Genk > tv's staan er in een wat donkere ruimte opgesteld en zeer weinig onder invloed van daglicht.

En toch
                    Bij VDB Hasselt zijn alle beelden vrij goed hoor.

Mijn tv is gekocht omwille van de specs. en het goede imago van het merk, reacties
                    van anderen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Freddy, steek er niet verder tijd in, de rode tekst in mijn handtekening is overduidelijk toepasbaar . . .
                      Slaat nergens op! Ik ken prima de beginselen, maar alle mooie teksten bij de omschrijvingen zeggen niks over hoe het er in de werkelijkheid uit ziet!
                      In plaats van die rode tekst kunnen jullie beter schrijven, ook al heb ik het nog nooit gezien, toch weet ik dat het beter is
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Klopt volledig dat Full LED (Backlight) in principe beter is, maar dan begint het andere weer ... waarom is die TV 7cm dik en de andere maar 15mm?

Wij hebben bij aanschaf ook verschillende toestellen vergeleken en daar zaten er met EDGE-LED tussen (waaronder Samsung) en anderen met Full LED.
                        De kleuren, helderheid en mogelijkheden van de Samsung lagen "ons" het beste ... wij hebben ook LED gekocht al was ik voorstander voor plasma.
                        Plasma viel weg omdat in vergelijking met LED een plasma altijd wat flikkert ... we keken uit naar een Panasonic plasma.
                        Je moet ook zien tot waar je wil gaan, ge koopt een tv van 3000€ en als je iets wil dat nog wat beter is mag je daar direct een paar duizend Euro bij doen.
                        Wij hadden ook een Full LED gevonden maar de kleuren stonden ons iets minder aan en de prijs lag nog eens 2000€ hoger.
                        De look van een tv moet niet primeren op de beeldkwaliteit maar eigenlijk speelt het voor velen toch wat mee ook.
                        Wij zijn bij onze zoektocht ook nog toestellen tegen gekomen waar een kader van bijna 10cm rond zat ... vergeleken met een modern toestel waar dat nog geen 10mm is, toch echt niet meer van deze tijd.

Nog even op dat Full LED terugkomend ... er zijn ook toestellen die dergelijke techniek bevatten maar helemaal niet het mooie beeld weergeven zoals een Samsung of dergelijke.

Sharp vond ik wel ook een heel mooi beeld hebben maar daar viel de prijs toch wel even tegen en ik zou hem moeten gekocht hebben in een winkel waar ik liever niets meer koop.

In winkels staat een TV nooit correct afgesteld en zwart is op de meeste toestellen in de winkel zwarter dan thuis ... omdat er daar altijd veel omgevingslicht is en je thuis al eens in een donkere ruimte zit.
                        De meeste merken (bijna allemaal) voorzien inderdaad een winkelmodus voor de toestellen, een modus waar ze bijna allemaal standaard op ingesteld zijn.
                        Maar ook de thuismodus is standaard niet dikwijls goed ingesteld, bijna altijd met backlight en contrast op 100% en alle beeldverbeteringen aan.
                        Een goede afstelling is dus altijd noodzakelijk om het best mogelijke beeld te bekomen.

In het begin let je ook te veel op details en merk je alles op wat je graag anders zou willen ... wees maar zeker dat je aan elk toestel iets zal vinden dat je anders zou willen, plasma, LED of welk merk ook.
                        Last edited by VerSeg; 29 april 2012, 17:19.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ik ken prima de beginselen, maar alle mooie teksten bij de omschrijvingen zeggen niks over hoe het er in de werkelijkheid uit ziet!
                          De aan/uit knop?

Nu de rest nog ...
                          Last edited by VerSeg; 29 april 2012, 17:20.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

In het begin let je ook te veel op details en merk je alles op wat je graag anders zou willen ... wees maar zeker dat je aan elk toestel iets zal vinden dat je anders zou willen, plasma, LED of welk merk ook.
                            Dat is ook waar.
                            Alles aan mijn tv is goed tot prima VerSeg
                            Met goed bedoel ik de extra's waar ik niet zo in geïnteresseerd ben.

Waar heb je ergens dat geflikker gezien als ik vragen mag?
                            Ik wist het dus niet. Heeft me ook niemand vooraf verteld....
                            MAAR jij hebt wel beslist omwille van die reden he
                            Wie weet. Misschien had ik dan ook een andere keuze gemaakt.
                            En dezelfde som besteed aan een ander toestel.

Vroeger heb ik nog veel gewerkt met monitoren op 50Hz.
                            Om zot van te worden en dan zwijg ik nog over de koppijn.
                            Op een gegeven moment hebben we alles vervangen door CRT's van Philips...
                            Een stuk goedkoper ook nog, geen hoofdpijn meer of last van de ogen.
                            (een NEC van 30.000 tegen een Flup van nog geen 10.000 frank, zegt toch iets he)

De rest wist ik wel

Reflecties? We hebben een groot raam met daglicht dus op zes meter van het toestel.
                            Vind ik geen probleem en het toestel gaat er ook technisch mee om heb ik gelezen.
                            Als ik me concentreer dat zie ik veel door het raam via de tv
                            Maar ik let er niet op en heb er geen last van.

Ik hoop dat de technicus van Panasonic me kan verder helpen....
                            of hij kan me voor voldongen feiten zetten

ALS het technisch fout zit dan gaat VDB nog van mij horen
                            ================================================== ===============
                            Ben je klaar voor een verslag van een nieuw strijkijzer???
                            Zijn heel andere sommen natuurlijk.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Dit wordt waarschijnlijk wel het neusje van de zalm, maar tegen welke prijs he?
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dit wordt waarschijnlijk wel het neusje van de zalm, maar tegen welke prijs he?
                                http://www.demo-tv.nl/samsung-es9000-oled-p-1884.html
                                Tot slot zorgt de responstijd die 1000 keer sneller is dan van LED ervoor dat zelfs de heftigste actiescènes perfect op het scherm verschijnen.
                                Dat is wat telt: voor mij toch
                                Nu, voor de rest is het ook afwachten tot deze toestellen in de huiskamer staan.
                                Ziet er wal allemaal fantastisch uit en zeer veel belovend

Ben ook benieuwd wanneer men stopt met plasma....
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X