Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heb een verklaring nodig.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Heb een verklaring nodig.

    Theo, zie nu pas je vraag over mijn tv toestel. (staat dat type op de achterkant ergens ?)
    Maar ik zie ook dat het euvel ondertussen is opgelost, dus is het waarschijnlijk niet meer nodig ...

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #32
      Re: Heb een verklaring nodig.

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ja dat is ook brute pech.

      Buiten smijten he en Telenet nemen.
      Hier zo een Panasonic Plasma 50" 600Hz.Theo en met de laatste nieuwe digicorder van Telenet, wij zitten hier wel vrij dicht op het glasvezelnet, werkt prima.

      Comment


      • #33
        Re: Heb een verklaring nodig.

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        wij zitten hier wel vrij dicht op het glasvezelnet, werkt prima.
        Dat zal het zijn.
        En waar sluit je die glasvezel aan op de digicorder?
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #34
          Re: Heb een verklaring nodig.

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Dat zal het zijn.
          En waar sluit je die glasvezel aan op de digicorder?
          Ik weet niet of het verschil uitmaakt Mir, maar de glasvezelverdeelkast staat hier op 100m van ons huis, de Telenet instalateur zei dat we daardoor (volgens zijn meting) een zeer goed signaal binnenkrijgen, of het wat uitmaakt. In ieder geval werkt het perfect.

          Comment


          • #35
            Re: Heb een verklaring nodig.

            @#§çà&&&@@@# !!!!!!!

            Nonde nonde nonde

            Zet net de TV aan om naar de koers te kijken.
            EN?????
            Flikker, flikker, flikker.
            Gisteren alles ok en vandaag weer in de fout!

            Maar goed dat ik de technicus niet heb afgebeld.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: Heb een verklaring nodig.

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              @#§çà&&&@@@# !!!!!!!

              Nonde nonde nonde

              Zet net de TV aan om naar de koers te kijken.
              EN?????
              Flikker, flikker, flikker.
              Gisteren alles ok en vandaag weer in de fout!

              Maar goed dat ik de technicus niet heb afgebeld.
              Die technicus zal je mischien uitsluitsel kunnen geven Theo, indien alleen met je Indi box, Telenet aanspreken zeker.

              Die nieuwe generatie digicorders zijn echt wel goed, en bovendien zit er een energiespaarstand en derde tuner in.

              Comment


              • #37
                Re: Heb een verklaring nodig.

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Die technicus zal je mischien uitsluitsel kunnen geven Theo, indien alleen met je Indi box, Telenet aanspreken zeker.
                De signalen via de iNDI zijn goed hoor.
                Heb net de iNDI naar de fabrieksinstellingen terug gezet.
                Was effe zoeken naar het "netwerk ID"

                Voor 3500 (Hasselt) is dat 00002
                ================================================== ====
                Is intussen gebeurd.
                iNDI op 720p > noppes dus > flikker.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: Heb een verklaring nodig.

                  Reeds geprobeert met een andere HDMI kabel/poort Theo, lijkt wel een synchronisatieprobleem.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Heb een verklaring nodig.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Reeds geprobeert met een andere HDMI kabel/poort Theo, lijkt wel een synchronisatieprobleem.
                    Neen maar zal dat eens doen.
                    Alhoewel.... wat is er dan sinds gisteren veranderd

                    En ik heb de waterpas van mijn buurman nodig...
                    Heb de indruk dat de tv ferm scheef staat.
                    Als ik goed gemeten heb is er een verschil van 1 cm tussen links en rechts.

                    Goe bezig hier he
                    ================================================== ================
                    Wil je nu wat weten?
                    Ik heb NIETS gedaan he....
                    Omstreeks 20:00 uur was de "flikker" weg, alles lijkt weer goed.
                    Last edited by theokus; 22 april 2012, 19:06.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: Heb een verklaring nodig.

                      Hier gaan we dan....

                      Het beeld "flikkert".
                      De techinus is net de deur uit.
                      Vrijdag (20/04) konden we met 3 aanwezigen dit reeds vaststellen.

                      De technicus kreeg het ook niet opgelost. We zijn een dik uur ermee bezig geweest.
                      De technische dienst van VDB, heb ik nu geleerd, had dezelfde problemen vastgesteld
                      met nog vier andere maar hetzelfde type tv. (dus dezelfde klachten van vier andere
                      klanten).

                      Bij het afspelen van een Blu-Ray zie je ook duidelijk dat het beeld schokt... (BR Planet Earth van de BBC).

                      Het toestel voldoet niet aan de verwachte technische eigenschappen.

                      Er klopt iets niet met de responstijd.
                      Technisch zou er dus niets fout zijn omdat die toestellen zijn zoals ze zijn.....maar dat
                      wil niet zeggen dat ik daarmee akkoord moet gaan he.

                      (de technicus kon de tv ook niet als DOA aangeven)

                      Wat kan ik doen:
                      - Panasonic mailen (en afwachten?)
                      - met VDB overkomen om een andere nieuwe tv te leveren maar ik twijfel nu serieus aan de technische kwaliteit van Panasonic.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: Heb een verklaring nodig.

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Hier gaan we dan....

                        Het beeld "flikkert".
                        De techinus is net de deur uit.
                        Vrijdag (20/04) konden we met 3 aanwezigen dit reeds vaststellen.

                        De technicus kreeg het ook niet opgelost. We zijn een dik uur ermee bezig geweest.
                        De technische dienst van VDB, heb ik nu geleerd, had dezelfde problemen vastgesteld
                        met nog vier andere maar hetzelfde type tv. (dus dezelfde klachten van vier andere
                        klanten).

                        Bij het afspelen van een Blu-Ray zie je ook duidelijk dat het beeld schokt... (BR Planet Earth van de BBC).

                        Het toestel voldoet niet aan de verwachte technische eigenschappen.

                        Er klopt iets niet met de responstijd.
                        Technisch zou er dus niets fout zijn omdat die toestellen zijn zoals ze zijn.....maar dat
                        wil niet zeggen dat ik daarmee akkoord moet gaan he.

                        (de technicus kon de tv ook niet als DOA aangeven)

                        Wat kan ik doen:
                        - Panasonic mailen (en afwachten?)
                        - met VDB overkomen om een andere nieuwe tv te leveren maar ik twijfel nu serieus aan de technische kwaliteit van Panasonic.
                        Hier een meer dan contente Panasonic plasmakijker voor reeds enkele jaren. Ik wil niks anders dan een Panasonic en al zeker een plasma
                        Ik zeg maar zo: altijd dezelfde die vodden hebben met hun aangeschafte toestellen ...

                        Toestel inpakken en er zelf mee terug gaan en als DOA opgeven ...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Heb een verklaring nodig.

                          Inderdaad contact opnemen met de winkel en meedelen dat de technieker het niet heeft kunnen oplossen.
                          Die DOA kan je helaas niet zelf bepalen, dat is iets wat de invoerder bepaalt. Omdat hun eigen technieker het niet heeft kunnen oplossen sta je natuurlijk wel wat sterker.

                          Als het probleem enkel optreedt met dit type, zal Panasonic zelf dit moeten oplossen en je bv. een TV van een goed (ander) type bezorgen. Hopelijk is hun naverkoop dienst beter dan wat ik met AEG heb meegemaakt...

                          In elk geval is het andermaal mizerie die voornamelijk voortvloeit uit de manier waarop de (eind)controles gebeuren tijdens productie : namelijk NIET. De toestellen worden goedkoper, maar het is de klant die de (eind)controles doet, want dat is een heel duur deel van de produktie (waarop ze dus "makkelijk" kunnen besparen). Dat de klant wat minder tevreden is, is zo erg niet : alle fabrikanten werken op dezelfde manier...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #43
                            Re: Heb een verklaring nodig.

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Inderdaad contact opnemen met de winkel en meedelen dat de technieker het niet heeft kunnen oplossen.
                            Die DOA kan je helaas niet zelf bepalen, dat is iets wat de invoerder bepaalt. Omdat hun eigen technieker het niet heeft kunnen oplossen sta je natuurlijk wel wat sterker.

                            Als het probleem enkel optreedt met dit type, zal Panasonic zelf dit moeten oplossen en je bv. een TV van een goed (ander) type bezorgen. Hopelijk is hun naverkoop dienst beter dan wat ik met AEG heb meegemaakt...

                            In elk geval is het andermaal mizerie die voornamelijk voortvloeit uit de manier waarop de (eind)controles gebeuren tijdens productie : namelijk NIET. De toestellen worden goedkoper, maar het is de klant die de (eind)controles doet, want dat is een heel duur deel van de produktie (waarop ze dus "makkelijk" kunnen besparen). Dat de klant wat minder tevreden is, is zo erg niet : alle fabrikanten werken op dezelfde manier...
                            Redelijke uitleg
                            Het is bekend bij VDB dat er 4 gelijkaardige toestellen zijn met exact dezelfde klachten.
                            En er was niets aan te doen....
                            (heb dit uit eerste hand)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #44
                              Re: Heb een verklaring nodig.

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Redelijke uitleg
                              Het is bekend bij VDB dat er 4 gelijkaardige toestellen zijn met exact dezelfde klachten.
                              En er was niets aan te doen....
                              (heb dit uit eerste hand)
                              Dus omruilen voor een ander Panasonic model.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment


                              • #45
                                Re: Heb een verklaring nodig.

                                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                Dus omruilen voor een ander Panasonic model.

                                mir
                                Ok... en juist

                                ================================================== =
                                Problemen zitten volgens mij in de Motion Herz (nooit geen 600 hz)
                                en de responstijd van 0,001 ms.
                                Als dat zo was dan was het beeld stabiel he.

                                Het toestel heeft ook veel goede dingen hoor maar ja, het kijkcomfort moet
                                in orde zijn.

                                De kleuren zijn ongemeen goed
                                Geluid is ook prima.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X