Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies aansluiting Videofoon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies aansluiting Videofoon

Zouden een prijsvriendelijke videofoon willen plaatsen.
    Nadeel dat er aan de binnenpost een voeding hangt die een stopcontact vereist.
    De bijgevoegde adapter heeft volgende specs:
    Input: AC 100-240 50/60Hz
    Output: DC12V 1100mA.

Omdat ik weinig kennis heb van elektriciteit hier mijn vraag:
    Kan vanuit de verdeelkast gewerkt worden met een transformator om die voeding te vervangen?
    Kan je bvb. een LED Trafo 12V DC 1,5A Max.18 Watt. IP67. daarvoor gebruiken??
    Of een DIN-rail voeding 230 V~ 12 V DC 2 A 24 W?
    Of sla ik de bal volledig mis en heb je andere dingen nodig?
    Bedankt op voorhand
    Last edited by Debruri; 27 april 2012, 19:02.
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

Re: Advies aansluiting Videofoon

geen elentriekers hier op BD?
    debruri.be

Comment

Dat kan zonder probleem, maar dan wel met een afgevlakte 12 Volt voeding.

LED voeding zou ik niet gebruiken, deze zijn meestal verre van stabiel, en hebben meestal geen vlak signaal.

Zoiets moet je hebben KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Dat kan zonder probleem, maar dan wel met een afgevlakte 12 Volt voeding.

LED voeding zou ik niet gebruiken, deze zijn meestal verre van stabiel, en hebben meestal geen vlak signaal.

Zoiets moet je hebben KLIK
        Prima voedingen inderdaad Geert Zelf gebruiken we voedingen van Puls en Meanwell, ook geen miserie mee (icm een no-break).

Comment

Een transformator geeft wisselspanning aan de uitgang, en die wil je niet zomaar aansluiten op een elektronisch circuit.

Je wil die voeding dus in de zekeringkast plaatsen?
          Dan heb je een voedingsmodule nodig die gelijkspanning levert, met dezelfde spanning en die minstens even veel stroom kan leveren als de voeding die bij de videofoon is geleverd (maar liefst ook iet veel meer, want dan zal je nog extra zekeringen moeten voorzien om de stroom te beperken als er wat mis gaat).
          Misschien kan je net onder de zekeringkast een stopcontact plaatsen en daar de originele voedingsmodule insteken?
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Je wil die voeding dus in de zekeringkast plaatsen?

Misschien kan je net onder de zekeringkast een stopcontact plaatsen en daar de originele voedingsmodule insteken?
            Ja, die voeding onder de videofoon in een stopcontact is geen zicht hé.

Lijkt me de gemakkelijkste oplossing, als je de draad van de module ( de 12V ) mag verlengen?
            En weet dan ook niet of een verlenging van een meter of 8 -9 (van Living naar de meterkast een probleem zou geven?
            Moet dan ook nog zien of die 4draad (buitenpost), de 2draad (slot) en de verlengdraad in dat bestaand buiske te krijgen is.
            debruri.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
              Lijkt me de gemakkelijkste oplossing, als je de draad van de module ( de 12V ) mag verlengen?
              En weet dan ook niet of een verlenging van een meter of 8 -9 (van Living naar de meterkast een probleem zou geven?
              Moet dan ook nog zien of die 4draad (buitenpost), de 2draad (slot) en de verlengdraad in dat bestaand buiske te krijgen is.
              Ik heb de originele kabel (van garage naar living) gebruikt om de voeding naar de binnenpost te brengen. (Is ongeveer 12m).
              Na installatie werkte de bestaande deuropener niet meer. Die werkt op 12V AC, maar de nieuwe parlofoon gaf een impuls van 12V DC. Dan maar de voedingstransfo van de oude installatie teruggeplaatst en via een klein 12V DC relais de wisselspanning naar de deuropener gestuurd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Ik heb de originele kabel (van garage naar living) gebruikt om de voeding naar de binnenpost te brengen. (Is ongeveer 12m).
                Na installatie werkte de bestaande deuropener niet meer. Die werkt op 12V AC, maar de nieuwe parlofoon gaf een impuls van 12V DC. Dan maar de voedingstransfo van de oude installatie teruggeplaatst en via een klein 12V DC relais de wisselspanning naar de deuropener gestuurd.
                Hebben ook een 5 aderige kabel zitten, werkt nu op een vooroorlogse trafo met 15v AC (gemeten) uitgang, dus zit eigenlijk met hetzelfde probleem.
                De nieuwe deuropeners daarentegen werken nu (heb ik toch gelezen) op zowel AC als DC en dat vervangen is de kost niet.
                evtl. zien wat het voordeligste is nieuw deurslot of beltrafo en het oude slot gebruiken.
                debruri.be

Comment

Working...
                X