Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang doet u met een auto.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Hoelang doet u met een auto.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    T'is simpel hé Verseg, omdat Mercedes geen auto's maakt met een distributieriem, allemaal kettingen, die in normale omstandigheden goed zijn voor 500.000 Km, en indien deze toch versleten raken, je wel waarschuwen (met hun gerammel) vóór ze breken, waar een riem dat niet doet.

Wat je ziet op websites, zijn algemeen opgemaakte pagina's voor alle merken, waar distributieriem tussen staat, ga gewoon verder, en probeer er maar eens eentje te bestellen.
    Dat een ketting het meest gebruikt wordt had ik ook wel al gevonden maar ik had me gebaseerd op een Mercedes forum waar iemand de vraag stelde of hij een riem of ketting had en daar was het antwoord dat voor een bepaald jaar een riem werd gebruikt en nadien een ketting.
    Vraag me niet meer waar het staat want ik ben daar bij toeval opgekomen.
    Ik had ook eens gezocht op Mercedes Timing Belt en kwam op o.a. de volgende hieronder uit ... dit kan toch laten "vermoeden" dat er ook riemen bestaan.
    Of de info juist is, dat weet ik natuurlijk niet.
    Nu als ze allemaal een ketting hebben, zoveel te beter natuurlijk!
    En ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt ... ik kan alleen maar meegeven wat ik zelf gevonden heb.

Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      T'is simpel hé Verseg, omdat Mercedes geen auto's maakt met een distributieriem, allemaal kettingen, die in normale omstandigheden goed zijn voor 500.000 Km, en indien deze toch versleten raken, je wel waarschuwen (met hun gerammel) vóór ze breken, waar een riem dat niet doet.

Wat je ziet op websites, zijn algemeen opgemaakte pagina's voor alle merken, waar distributieriem tussen staat, ga gewoon verder, en probeer er maar eens eentje te bestellen.
      Je bent in je meest pessimistische veronderstellingen voor die 500.000 km. Als je de smering wat respecteert gaan die kettingen er ver over voordat ze beginnen rammelen.
      Een vettige riem beslist zelf of hij gewoon breekt of tanden verliest, in feite zou hij beter gewoon breken. Van een gebroken MB ketting heb ik zelf bij gewoon onderhoud nog nooit gehoord. Maar dan heb je wel meteen gort in de motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat een ketting het meest gebruikt wordt had ik ook wel al gevonden maar ik had me gebaseerd op een Mercedes forum waar iemand de vraag stelde of hij een riem of ketting had en daar was het antwoord dat voor een bepaald jaar een riem werd gebruikt en nadien een ketting.
        Vraag me niet meer waar het staat want ik ben daar bij toeval opgekomen.
        Ik had ook eens gezocht op Mercedes Timing Belt en kwam op o.a. de volgende hieronder uit ... dit kan toch laten "vermoeden" dat er ook riemen bestaan.
        Of de info juist is, dat weet ik natuurlijk niet.
        Nu als ze allemaal een ketting hebben, zoveel te beter natuurlijk!
        En ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt ... ik kan alleen maar meegeven wat ik zelf gevonden heb.

http://au.alibaba.com/product/376145...edes-BENZ.html
        Mercedes heeft ook motorblokken verkocht aan andere merken, mischien was de nokkenasaandrijving daar wel met riem, of mischien hebben ze bij Mercedes ooit proeven gedaan met een distributieriem, dat weet ik niet, maar ik zal het eens navragen aan een vriend, reeds 30 jaar magazijnier bij Mercedes Vereenooghe, die zal het weten denk ik.

Als het niet zo is, in ieder geval knappe mannen die Chinezen, dan lijkt het er op dat ze zelfs dingen namaken/verkopen die niet bestaan.

Comment

Working...
        X