Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang doet u met een auto.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoelang doet u met een auto.

Hoelang doet u met een auto voordat deze total loss of versleten is?
    Bij mij gaat hij er meestal uit voordat de grote kosten komen, gemiddeld zeven jaar.
    Behalve de diezel die ik nu heb, die gaat er deze maand na 11 jaar uit.

Re: Hoelang doet u met een auto.

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Hoelang doet u met een auto voordat deze total loss of versleten is?
    Bij mij gaat hij er meestal uit voordat de grote kosten komen, gemiddeld zeven jaar.
    Behalve de diezel die ik nu heb, die gaat er deze maand na 11 jaar uit.
    Totnogtoe heb ik steeds om de vier jaar mijn wagen vervangen, nu is deze terug
    4 jaar, en heeft 90.000 Km op de teller staan.

Ik ben prijs gaan vragen, en krijg voor een wagen die vier jaar geleden 36.000€ heeft gekost nog slechts 14.000€ terug , dus afgehaakt, ik zal deze oprijden denk ik.

Comment

nog nooit een nieuwe auto gekocht.
      altijd een goede tweedehand en die gaat zo,n 4 jaar mee.
      wordt er nu weer tijd voor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ik ben prijs gaan vragen, en krijg voor een wagen die vier jaar geleden 36.000€ heeft gekost nog slechts 14.000€ terug , dus afgehaakt, ik zal deze oprijden denk ik.
        5.500 euro per jaar is inderdaad heel veel geld, en dan heb je er het verbruik, onderhoud, verzekering en taks nog niet bijgeteld.

Ik probeer zo lang mogelijk met dezelfde wagen te rijden. De vorige was 11 jaar, en nog lang niet versleten, maar die heb ik weg moeten doen omdat die te weinig zitplaatsen had (het was een Renault Express bestelwagen met maar 2 zitplaatsen, en dan had ik een plaats te weinig voor mijn toenmalige vriendin en haar zoon).

Mijn huidige wagen wordt eind dit jaar 12 jaar oud, en ik heb eigenlijk nog geen plannen om die te vervangen. Na 75.000km is die (hopelijk) nog niet versleten, het is dus de bedoelling dat ik er nog een paar jaar mee verder kan.

Als er auto-reclame binnen komt, dan kijk ik wel altijd naar de goedkoopste in de folder, het is maar om te zien wat de volgende zou kunnen worden (de volgende zou een Dacia kunnen worden).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Onze vorige auto (Golf 2) hebben we gebruikt tot er kosten aan kwamen.
          Dat was dus na 14 jaar en 160.000 km.
          Onze huidige auto's zijn 8 en 6 jaar oud. Nieuw gekocht en we zijn van plan om ze ook te gebruiken tot er te veel kosten aan komen.
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE
          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Ik heb nog nooit een mercedes ingeleverd met minder dan 300.000km op de teller .(met geen buitensporige kosten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Ik heb nog nooit een mercedes ingeleverd met minder dan 300.000km op de teller .(met geen buitensporige kosten)
              Eens tellen, 300.000 Km dat is dikke 13 jaar, nog 9 jaar te gaan, dan ben ik 66. oeioei.

Comment

Eens tellen, 300.000 Km dat is dikke 13 jaar, nog 9 jaar te gaan, dan ben ik 66. oeioei.
                Auto kan daar tegen.

Comment

Ons 1ste autootje (Kia Pride) hebben we gereden tot het op was, dan een Berlingo gekocht maar na 4 jaar verkocht wegens plaatsgebrek. Nu een Vivaro en toch wel de bedoeling ermee te rijden tot de kinderen uit huis zijn of tot er te grote kosten aan zouden zijn. Ik heb nooit goed begrepen wat de tactiek is achter het om de 3-4 jaar een nieuwe wagen kopen. (Boys/(girls) and toys?)
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Mijn vorige werd 14 jaar.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Totnogtoe heb ik steeds om de vier jaar mijn wagen vervangen, nu is deze terug
                      4 jaar, en heeft 90.000 Km op de teller staan.

hoeveel korting heb je op u nieuwe dan ?

grts
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

Comment

Mijne Mercedes Vito gaat er dit jaar uit. Is aan zijn 15e jaar bezig en 328000km.
                        2ehands gekocht toen die 4 jaar was. Ik probeer altijd mijn wagens 'op' te rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          Ons 1ste autootje (Kia Pride) hebben we gereden tot het op was, dan een Berlingo gekocht maar na 4 jaar verkocht wegens plaatsgebrek. Nu een Vivaro en toch wel de bedoeling ermee te rijden tot de kinderen uit huis zijn of tot er te grote kosten aan zouden zijn. Ik heb nooit goed begrepen wat de tactiek is achter het om de 3-4 jaar een nieuwe wagen kopen. (Boys/(girls) and toys?)
                          Tegenwoordig is het verstandig om niet te lang met een auto te rijden, zeker bij diesels. De winstmarges van nieuwe auto's wordt hoe langer hoe kleiner, en ze pakken dat terug door onderhoud en onderdelen duurder te maken. Mijn vorige auto had 160.000km en de injectoren en het vliegwiel waren versleten en samen kostte dat 3500€ om te herstellen. Turbo's gaan soms ook kapot, en roetfilters hebben ook maar een beperkte levensduur. Allemaal dure herstellingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                            Tegenwoordig is het verstandig om niet te lang met een auto te rijden, zeker bij diesels. De winstmarges van nieuwe auto's wordt hoe langer hoe kleiner, en ze pakken dat terug door onderhoud en onderdelen duurder te maken. Mijn vorige auto had 160.000km en de injectoren en het vliegwiel waren versleten en samen kostte dat 3500€ om te herstellen. Turbo's gaan soms ook kapot, en roetfilters hebben ook maar een beperkte levensduur. Allemaal dure herstellingen.
                            Akkoord, als de herstellingen te duur worden is het de moeite om eens na te denken over een nieuwe wagen, maar eer je aan dure herstellingen zit, is je auto toch meestal al meer dan 4 jaar oud mag ik veronderstellen. Jij spreekt hier al over 160.000km, dat lijkt me al een 'oude' auto. Wij rijden iets van 12000km per jaar, dat zou dan een auto zijn van een jaar of 15. Of mis ik (nog) iets?
                            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Voordat ik een firmawagen had reed ik met een Audi A2 3-cilinder diesel. 'k Heb daar op zo'n 5 jaar tijd 244000km mee gedaan. Nooit grote onkosten aan gehad en toen ik hem verkocht was er nog altijd geen enkel teken van slijtage, zelfs niet aan de motor.

(eigenlijk wel een beetje spijt vd verkoop, was een heel leuk autootje om mee te rijden)

Comment

Working...
                              X