Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang doet u met een auto.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Hoelang doet u met een auto.

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Maar wel cilinders met gaten erin.
    Geef me eens een reden waarom ze voor zowat alles overstappen op 4-takt ?
    In F1 draait er geen enkele tweetakt, zelfde voor motorcross en motorraces, enkel hier en daar nog een grasmachine en een kettingzaag en dan nog enkel omwille van het gewicht.
    Als een Wartburg zo betrouwbaar was dan stond hij ongetwijfeld in het Guinness book of records genre record aantal km.
    Welke (super)(sport) baanmotoren draaien nog als tweetakt ?

Maar ik geef wel toe : het was verdomd amusant rijden met een Kawa Mach 3

PaulM
    Dat is een makkelijke, hé : geef me 1 2-taktmotor die voldoet aan de euro-5 (en binnenkort 6) norm en we zijn vertrokken... Ik vind het nog altijd belachelijk dat auto's moeten voldoen aan die normen, maar de brommerkes laten ze maar vlammen op hun 2-takt...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Is het zo moeilijk te begrijpen dat ik dus ervaring heb met meer als 1 wagen met meer als 200.000km die WEL nog rijdt zonder slijtage-sporen...
      zelfs eentje die in zijn leven 300.000km serieus wat gewicht heeft moeten slepen...
      maar blijkbaar is dat voor jou niet te vatten,
      maar maakt mij niet uit hoor... hou je oogkleppen maar op...
      maar ge hebt gelijk hoor

Als volgens jou onze mercedes aan het eind van de carrieure zit... dan euhm nodig ik je uit... die auto rijdt beter als de nieuwe S-max van mijn ouders...
      en dan vergelijk ik nu een hypermoderne wagen met een 12jaar oud model met 10keer zoveel kilometers
      maar ge hebt gelijk hoor

maar mijn vergelijking telt niet mee he
      maar ge hebt gelijk hoor

je roept eenzelfde type, maar een golf 2 is geen golf 3 dus uw vergelijking gaat niet op...
      maar ge hebt gelijk hoor

(heb ik al gezegd dat ge "gelijk" hebt? )

gaan we anders die punto van mijn zus vergelijken met mijn clio met ?
      27.000km vs 80.000km
      (een kleiner verschil)
      wel euhm, die punto schakelt niet, trekt niet op, en ratelt...
      mijn clio schakelt vlot, trekt zeer vlot op en maakt geen speciale geluidjes (speciaal he voor ne fransman)
      (ow beide 1.5diesel met slechts 10pk verschil)

na dit allemaal te lezen heb ik besloten om beide auto's te verkopen, (zijn toch gene zak meer waard door hun km-waarde boven 30.000 (magische kilometerstand precies))
      en kga mij voor het geld ik ervan krijg een nieuwe twingo kopen...
      die gaat mij geven wat ik in de mercedes niet meer heb... luxe en rijplezier!
      Jongens toch : niet vergeten van je op te winden, hé. En denk aan je hart...
      En ik ga je nog eens iets vertellen over slijtage : slijtage is niet iets wat plots optreedt. Dat is iets wat continu doorgaat (vanaf het eerste moment dat het ding gebruikt wordt), tot het ding er uiteindelijk mee ophoudt omdat er ergens iets breekt. M.a.w. : ook je Mercedes aan 200.000 km. vertoont tekenen van slijtage (zelfs aan 30.000 is dat al het geval). Het is niet omdat jij niet de indruk hebt dat er iets veranderd is t.o.v. de nieuwsituatie, dat die slijtage er niet is.
      Ik raad je aan om eens te praten met een onderhoudsingenieur van een bedrijf, en hem eens te vragen waarom ze bv. bij SKF onderzoek doen op slijtage van lagers (bijvoorbeeld door de trillingen van die lagers te meten), om beter te kunnen nagaan wanneer onderhoud nodig is, en wanneer ze de lagers beter preventief vervangen, dan te wachten tot ze in stukken uiteen springen.

PS : Als ze niet tevreden zijn van een Ford S max of een Fiat, dan hadden ze die beter niet gekocht, en zich beperkt tot mercedessen : dat zou veel frustratie bespaard hebben...
      ¨
      PPS : Trouwens : zelfs in mijn doemscenario heeft je mercedes nog zonder problemen 100.000 km. te gaan. En ik had het over VW golfjes en caddy's : wagens die nieuw zowat de helft (en minder) kosten van een mercedes C (en zeker E)-klasse... Maar een verband tussen prijs en kwaliteit zal er volgens u waarschijnlijk ook niet bestaan...
      Of toch ? Want die Punto en S-max trekken blijkbaar op geen...
      Last edited by polleke_cgc; 12 april 2012, 20:10.
      Groeten,

Polleke

Comment

omdat polleke gelijk heeft.
        Last edited by Koeno; 13 april 2012, 08:41. Reden: geen zin meer in te veel zever... als eigen ervaringen afgedaan worden als onzin.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Hoelang doet u met een auto voordat deze total loss of versleten is?
          Bij mij gaat hij er meestal uit voordat de grote kosten komen, gemiddeld zeven jaar.
          Behalve de diezel die ik nu heb, die gaat er deze maand na 11 jaar uit.
          Bij mijne diezel zijn er na 16 jaar en 207-duizend kilometer nog geen bijkomende verslijtkosten in zicht: Hij blinkt nog gelijk nieuw, trekt nog gelijk de beste, en maakt geen vreemde geluiden of geurtjes. De asbak is nog ongebruikt. Ik heb heel in het begin wel nieuwe schokdempers gezet, en die maken nog altijd dat mijn lampen op de laagste stand nog steeds te hoog staan,... en mijn linker spiegel is niet meer verstelbaar met het hendeltje, maar dat komt daar niet door. De grootste kosten waren de taksen, en die gaan ook voor andere auto's omhoog, dus een andere kopen is geen optie. Ja ok, hij verbruikt zes en een halve liter, wat een liter meer is dan wat fabrikanten tegenwoordig beloven. Maar die liegen, en willen niet begrijpen dat als het plezier er door de langere files grotendeels af is, dat ze er beter aan zouden doen mij te betalen in plaats van geld te vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            omdat polleke gelijk heeft.
            Waar heb ik gezegd dat jij ongelijk hebt ? Het is niet omdat ik zeg dat de VW's waar ik mee gereden heb aan een 300.000 km. duidelijk sporen van slijtage vertonen, dat het niet met een andere wagen beter kan zijn.
            Misschien ben ik wel wat "gevoeliger" aan slijtage. Ik voel toch heel duidelijk aan dempers dat die na 100.000 km. niet meer nieuw zijn, of aan een koppeling dat ze aan +/- 200.000 km. betere tijden gekend heeft.

Mijn vader vond ook dat zijn Golf II na 23 jaar (en dus een niet meer herkenbare km. stand) nog perfect reed. Ik heb er ook nog toertjes mee gereden : laat me zeggen dat ik het er niet echt mee eens was...
            Maar slijtage is dus een sluimerend iets, dat steeds erger wordt. Als je altijd met dezelfde wagen rijdt, dan voel je dat minder. Mocht je 10 jaar je vrouw niet meer zien, die rimpeltjes zouden je waarschijnlijk ook meer opvallen...

Het is heel goed mogelijk dat die mercedes die volgens jou nog perfect rijdt, voor een "nieuwrijder" helemaal niet beantwoordt aan zijn perceptie van "perfect rijden". Een auto is heel wat meer dan enkel een motor...
            Last edited by polleke_cgc; 13 april 2012, 12:46.
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Waar heb ik gezegd dat jij ongelijk hebt ? Het is niet omdat ik zeg dat de VW's waar ik mee gereden heb aan een 300.000 km. duidelijk sporen van slijtage vertonen, dat het niet met een andere wagen beter kan zijn.
              Misschien ben ik wel wat "gevoeliger" aan slijtage. Ik voel toch heel duidelijk aan dempers dat die na 100.000 km. niet meer nieuw zijn, of aan een koppeling dat ze aan +/- 200.000 km. betere tijden gekend heeft.

Mijn vader vond ook dat zijn Golf II na 23 jaar (en dus een niet meer herkenbare km. stand) nog perfect reed. Ik heb er ook nog toertjes mee gereden : laat me zeggen dat ik het er niet echt mee eens was...
              Maar slijtage is dus een sluimerend iets, dat steeds erger wordt. Als je altijd met dezelfde wagen rijdt, dan voel je dat minder. Mocht je 10 jaar je vrouw niet meer zien, die rimpeltjes zouden je waarschijnlijk ook meer opvallen...

Het is heel goed mogelijk dat die mercedes die volgens jou nog perfect rijdt, voor een "nieuwrijder" helemaal niet beantwoordt aan zijn perceptie van "perfect rijden". Een auto is heel wat meer dan enkel een motor...
              Wat moet je meer hebben als gelijk?
              volgens mij, volgens mensen die uit een modernere wagen stappen en ermee rijden..
              maar die weten niet goed wat ze zeggen naturlijk...

maar je hebt toch gelijk, wees blij?
              Mij maakt het eigenlijk geen zak uit hoor...
              'k snap al niet meer waarom ik er zoveel woorden wou aan vuil maken.
              Ik weet wat ik ervaar, en volgens sommigen hier (en neen ik doel niet op jou pol) weet ik niet wat ik zeg...
              Maar ik ben blij, jij bent blij, iedereen is blij.

voilah
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Sommigen hebben een ketting, anderen een riem ... ook bij Mercedes.
                Type's Mercedes motoren met een distributieriem graag.

Comment

Toen onze vorige auto (een VW Golf TDI) 325.000km bereikte hebben wij hem ingeruild voor een nieuwe
                  Mijn Blog
                  D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ja, dat interesseert me ook wel .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                      Toen onze vorige auto (een VW Golf TDI) 325.000km bereikte hebben wij hem ingeruild voor een nieuwe
                      Ongetwijfeld een wijs besluit, tenzij het om de miserie was. Ik heb mijn GTi 1 op iets van een 285.000 km op stal gezet (garage is groot genoeg) en al belachelijke bedragen geboden gekregen. Helaas allemaal van leeghoofden die er een Johny/Marina-car willen van maken. No Way.
                      Ik heb het geld ook niet nodig.

Comment

Ongetwijfeld een wijs besluit, tenzij het om de miserie was. Ik heb mijn GTi 1 op iets van een 285.000 km op stal gezet (garage is groot genoeg) en al belachelijke bedragen geboden gekregen. Helaas allemaal van leeghoofden die er een Johny/Marina-car willen van maken. No Way.
                        Ik heb het geld ook niet nodig.
                        Dan heb jij geluk ik had indertijd mijn 240TD ook willen bijhouden maar had geen plaats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                          Dan heb jij geluk ik had indertijd mijn 240TD ook willen bijhouden maar had geen plaats.
                          Temidden van mijn geluk voel ik me nog een sukkelaar, een jaar of drie geleden was er hier op het dorp een fototentoonstelling waarbij bepaalde mensen hun huis openzetten en we op die manier een wandeling creëren met versnaperingen onderweg. Bij een van hen (gezin van 2 personen) mochten we de kelder gebruiken. Ik herinner me niet meer zo goed wat er daar eerst naar buiten moest, maar ik herinner me een Mercedes met vleugeldeuren twee Aston Martins waaronder een DB-4, een of andere Ferrari, een Rolls en ik vergeet er nog een paar. De kelder was zo proper dat je er van de vloer kon eten en was erop voorzien dat je af en toe er eens eens kon starten zonder hem naar buiten te moeten rijden en te stikken door de CO.

Comment

Ja, dat interesseert me ook wel .
                            Waarom jullie blijkbaar het tegendeel willen laten blijken interesseert mij ook wel eens.

Als ik onderdelen voor Mercedes zoek, dan kan ik voor verschillende wagens (de meeste) een distributieketting vinden en voor enkele anderen een distributieriem.
                            Niettegenstaande dit ... distributiekettingen zijn inderdaad een pak beter maar stuk kan alles natuurlijk.

Als het mis is moogt ge ook gewoon de uileg geven hoor.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Waarom jullie blijkbaar het tegendeel willen laten blijken interesseert mij ook wel eens.

Als ik onderdelen voor Mercedes zoek, dan kan ik voor verschillende wagens (de meeste) een distributieketting vinden en voor enkele anderen een distributieriem.
                              Niettegenstaande dit ... distributiekettingen zijn inderdaad een pak beter maar stuk kan alles natuurlijk.

Als het mis is moogt ge ook gewoon de uileg geven hoor.
                              T'is simpel hé Verseg, omdat Mercedes geen auto's maakt met een distributieriem, allemaal kettingen, die in normale omstandigheden goed zijn voor 500.000 Km, en indien deze toch versleten raken, je wel waarschuwen (met hun gerammel) vóór ze breken, waar een riem dat niet doet.

Wat je ziet op websites, zijn algemeen opgemaakte pagina's voor alle merken, waar distributieriem tussen staat, ga gewoon verder, en probeer er maar eens eentje te bestellen.

Comment

T'is simpel hé Verseg, omdat Mercedes geen auto's maakt met een distributieriem, allemaal kettingen, die in normale omstandigheden goed zijn voor 500.000 Km, en indien deze toch versleten raken, je wel waarschuwen (met hun gerammel) vóór ze breken, waar een riem dat niet doet.

Wat je ziet op websites, zijn algemeen opgemaakte pagina's voor alle merken, waar distributieriem tussen staat, ga gewoon verder, en probeer er maar eens eentje te bestellen.
                                Alleen is de vraag hoe lang dat nog zal duren. Mercedes is een samenwerking aangegaan met nissan/renault. De hoofdbedoeling daarvan is dat die laatste oa motoren zal leveren voor toekomstige kleine mercedes-modellen (dat gaat dan bv over de A en B klasse). Maar het gaat ook over de Smart (waar Renault de 4 zitters zou van maken).
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X