Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop - recovery onderbroken - iemand raad ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laptop - recovery onderbroken - iemand raad ?

[QUOTE=Onkertje;3497774

Hoedanook, laptop is zopas afgegeven.
    Fingers crossed en even afwachten.[/QUOTE]

Als ik die zin goed begrijp is de laptop al binnen in de winkel. Nu nog goede raad geven is vijgen na Pasen, ook al is dat morgen.

Comment

Feedback.

Laptop is al terug.
      HD is er uit gehaald en aan een andere computer gehangen, maar alles was al weg. De C-partie was leeg, enkel de D-partitie (recovery) was nog aanwezig.

Ben dus nu bezig met te vertrekken van de kooptoestand (2009) en alle updates e.d. binnen te halen.

Het leeuwendeel van de foto's staan op backup, enkel de bewerkte communiekaartjes hadden de backup nog niet gehaald.
      Met nog minder dan 1 maand te gaan, zal mijn eega weten wat te doen de komende dagen.

De bewerkte communiekaartjes zijn wel naar Extrafilm (of hoe dat intussen ook noemt) geupload om af te drukken, maar blijkbaar kunnen die niet meer gedownload worden ...
      En als dat al zou kunnen zijn het maar de jpeg-bestanden en niet de psd-bestanden natuurlijk.

Bedankt aan iedereen die de moeite deed om goede raad neer te pennen !
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE
      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

T'is niet omdat die C-partitie leeg was, dat de bestanden niet meer kunnen teruggehaald worden. Zelfs een partitie die geformateerd is, daarvan kan je de bestanden nog zonder veel moeite terughalen.
        Je kan altijd eens recuva op die partitie loslaten, en kijken of er nog iets te vinden is.
        Baat het niet, het schaadt ook niet...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          T'is niet omdat die C-partitie leeg was, dat de bestanden niet meer kunnen teruggehaald worden. Zelfs een partitie die geformateerd is, daarvan kan je de bestanden nog zonder veel moeite terughalen.
          Je kan altijd eens recuva op die partitie loslaten, en kijken of er nog iets te vinden is.
          Baat het niet, het schaadt ook niet...
          Idd zoals polleke zegt. De persoon zal er geen tijd willen insteken hebben.
          Meestal valt er nog een boel te redden. Waar ik persoonlijk zeer goede ervaring mee heb is http://www.runtime.org/

Comment

Awel geloof het of niet, maar er was niets meer te redden, op welke manier dan ook.
            De C-schijf was leeg. Niets meer terug te vinden. Niente, nada.

De hersteller aan wie ik mijn computers toevertrouw in tijden van hoge nood is overigens geen winkel maar een IT-er familielid die meestal in het weekend in het land is. En hij heeft echt wel moeite gedaan, maar zonder succes dus.
            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
            BD0993BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
              Awel geloof het of niet, maar er was niets meer te redden, op welke manier dan ook.
              onmogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                onmogelijk.
                100% mee eens. De man had of geen zin of niet voldoende kennis....

Jan

Comment

+1 voor niet mogelijk!
                  had er recuva of iets dergelijks op losgelaten en was nog veel te redden... na alle bewerkingen nu, waarschijnlijk weinig zinvol...
                  newbieDSLR
                  vroeger nog analoog, sinds kort met DSLR
                  Nikon D3100 + D7000 / 35f1,8 / 70-300VR / Tamron 28-75f2,8 / Tokina 116f2,8

Comment

De hersteller aan wie ik mijn computers toevertrouw in tijden van hoge nood is overigens geen winkel maar een IT-er familielid die meestal in het weekend in het land is. En hij heeft echt wel moeite gedaan, maar zonder succes dus.
                    Lijkt me ook redelijk straf dat die harddisk zo leeg te maken valt. Heb je zelf al eens die recuva uitgetest ? Je kan nooit weten...
                    Welke software heeft hij trouwens gebruikt om je bestanden te redden ? Met windows verkenner lukt het inderdaad niet...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Van zodra de laptop opnieuw thuis was heb ik zelf nog Recuva gebruikt alsook GetDataBack, maar er was NIETS terug te vinden.
                      Maar het blijft inderdaad raar dat een HD zo (gemakkelijk) leeg te maken is.
                      BD0993BE

Comment

Working...
                      X