Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben gelukkig...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik ben gelukkig...

Ja echt ik ben gelukkig omdat ik me enkele weken terug een nieuwe 5DMKII gekocht heb. Eerst mijn nauwelijks gebruikte 7D hier op BD voor een deftige prijs verkocht en dan wat bijgelegd voor een nieuwe 5DMKII.

Oorspronkelijk was mijn plan om de 7D te verkopen en dan enkele weken af te wachten tot de 5DMKII massaal 2e hands aangeboden werden bij de levering van de 5DMKIII. Ik dacht dat ik dan wel een koopje ging kunnen doen. Wel nu enkele weken later beginnen ze vlotjes op de 2e hands markt te komen. Wat me opvalt is dat ze best nog veel geld vragen voor camera's die meestal meer dan 2 jaar oud zijn en toch al veel foto's op de teller hebben.

Dus eigenlijk geen spijt van dat ik een "oud" model toch nog nieuw gekocht heb.
    De 5DMKIII is gewoon overkill voor mij. Velen zullen zich afvragen waarom ik van een 7D naar een met verouderde AF 5DMKII gegaan ben. Wel de reden is mijn 24-105 lens die beter tot zijn recht zal komen op FF.

mir
    Last edited by mir; 4 april 2012, 17:11.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Ik ben gelukkig...

Ik ben blij dat je gelukkig bent! Veel plezier ermee!
    ::: Flickr :::

Comment

En nu nog een lading foto's op BD...
      Veel succes met je nieuwe aanwinst.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

De 24-105 zal op de 5D wel iets vignetting vertonen op 24, al blijft het een goede combinatie.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          De 24-105 zal op de 5D wel iets vignetting vertonen op 24, al blijft het een goede combinatie.
          En vanaf hoeveel mm heb je er geen last meer van?

mir

Comment

Fijn om te lezen mir dat je zo content bent

Die 24-105 heb ik ook op mijn 550D.
            Ik heb maar een canonlens
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

De titel alleen al ... niets zo mooi dan een gelukkig mens
              Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

mir
                Allez jong welkom in het FF clubje, je gaat zeker veel plezier aan dat bakske beleven.
                Wat de vignetering van de 24-105 betrefd, dat is zo verholpen in Ps.
                Wel heeft de lens nogal veel vertekening op 24mm bij een FF, dus een kwestie van die goed horizontaal te houden op dat brandpunt.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Allez jong welkom in het FF clubje, je gaat zeker veel plezier aan dat bakske beleven.
                  Wat de vignetering van de 24-105 betrefd, dat is zo verholpen in Ps.
                  Wel heeft de lens nogal veel vertekening op 24mm bij een FF, dus een kwestie van die goed horizontaal te houden op dat brandpunt.

Grtz, RF
                  Bedankt voor de tip!

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtz, RF
                    Wat heeft vertekening te maken met horizontaal houden.

Comment

mir
                      Probeer het eens uit zou ik zeggen, ge hebt nu alles in huis om te kunnen spelen.

Met PS of DPP is dat inderdaad snel verholpen ... zo'n ramp is dat inderdaad ook niet.
                      Ieder zijn ding natuurlijk maar ik vind (voor mij persoonlijk toch) de combinatie 5D + 24-105 een prachtige combinatie.

Succes ermee.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Goede vraag.
                      Zal wel perspectief bedoelen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Bedankt voor de tip!

mir
                        Maar op FF komen toch alle lensfouten meer naar voren dan op een cropcamera?
                        Ik verheug me evengoed in uw blijdschap maar ben in de veronderstelling dat juist een cropcamera het beste uit een lens haalt.
                        Minder vignettering, vervorming en verval van scherpte aan de randen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Maar op FF komen toch alle lensfouten meer naar voren dan op een cropcamera?
                          Ik verheug me evengoed in uw blijdschap maar ben in de veronderstelling dat juist een cropcamera het beste uit een lens haalt.
                          Minder vignettering, vervorming en verval van scherpte aan de randen.
                          Het grote verschil is dat je met een cropcamera (wat een woord) nooit je lens volledig kan benutten en er dus altijd de gevarenzone (grotendeels) vanaf geknipt is.
                          Bij een FF camera benut je de lens volledig doordat er niets weggeknipt is ... maar je kan het softwarematig nog steeds wegknippen en het goede deel behouden ofwel bewerken zodat het ook in orde komt.
                          Maar bij een cropcamera ... hetgeen er niet op staat kan je ook nooit hebben, weg is weg en definitief.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Dus het grote genoegen zit hem hierin dat je wat extra werk met fotowinkel (wat een woord) kan doen?

Het zal ongetwijfeld veel voordelen hebben om met FF te werken maar m.i. komen de lenzen niet beter tot hun recht maar juist minder goed.
                            En dat eerder als nadeel dan als voordeel gezien werd.

Zo zie je maar dat geluk voor een ieder iets anders betekend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Geert, je moet er maar eens een straat mee fotograferen op 24mm.
                              Ik zuig het niet uit mijn duim, ik heb dat objectief gehad.
                              Er heeft hier ook eens een foto op het forum gestaan van een berglandschap, je had die berghut en die sparren erachter eens moeten zien.
                              Op een crop deed hij dat echter niet.

Grtz, RF

PS: Ik bedoelde idd. perspectief vertekening.
                              Last edited by Red Falcon; 5 april 2012, 17:35.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                              X