Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar zijn deze toestellen gebleven ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar zijn deze toestellen gebleven ?

Waarom zie je deze toestellen niet (meer) in de winkel ?
    Rommel, te duur, moeilijk te krijgen .... ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: Waar zijn deze toestellen gebleven ?

Hier dus ...Praktica

Comment

Machtige machines
      Mijn buurman Theo Kessels had zo eentje.
      Moet geweest zijn tussen de jaren '60 en '70.

Een Yachica had die ook.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Ja, ze bestaan nog, dat weet ik, maar waar kan je ze kopen ? (in de winkel bedoel ik) , langs het net is alles mogelijk
        En ik bedoel nieuwe, digitale toestellen .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Ja, ze bestaan nog, dat weet ik, maar waar kan je ze kopen ? (in de winkel bedoel ik) , langs het net is alles mogelijk
          En ik bedoel nieuwe, digitale toestellen .
          Hier

Wellicht zijn er nog andere sites
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Hier

Wellicht zijn er nog andere sites
            dus geen winkel waar je kan binnenstappen ....
            George Orwell

Comment

Oei, ik heb er hier een stuk of vijftien van staan, Yashica, Ricoh, Pentax en Olympus.
              Van een Yashica Minister D tot een Yashica Mat 124G.
              Alles werkt nog perfect.
              Mijn droom een Nikon F4 zoals deze: klik
              Maar ze vragen daar zo'n idiote prijzen voor hé.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Oei, ik heb er hier een stuk of vijftien van staan, Yashica, Ricoh, Pentax en Olympus.
                Van een Yashica Minister D tot een Yashica Mat 124G.
                Alles werkt nog perfect.
                Mijn droom een Nikon F4 zoals deze: klik
                Maar ze vragen daar zo'n idiote prijzen voor hé.

Grtz, RF
                Ik heb deze nog.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ook een mooie Theo, maar die F4 was "liefde op't eerste zicht" zeg maar.
                  Ik heb vroeger een freelancer gekend die zo'n toestel had, heb dat in mijn handen mogen nemen en ik was verkocht.
                  Helaas toen veel te duur voor mij.
                  In België vind je ze nog nauwelijks (tweede hands natuurlijk) maar in Nederland vind je ze frequent, maar dan aan te zotte prijzen.
                  Vroeg of laat bots ik er wel op, dat was ook zo met mijn Yashica Mat 124G.
                  Zag die op ebay en eigenaardig genoeg was ik de enige bieder, heb toen een echt koopje gedaan.
                  Dat toestel gaat vlot voor 250 euro en meer van de hand.
                  Mijn eerste echt toestel was een Yashica Minister D en toen zag ik die Mat staan, maar ook toen veel te duur voor een knaap van veertien.
                  Later kocht ik een Yashica TL Electro X its en zag die mooie Nikon's en Canon's maar die F4 blijft mij maar achtervolgen.
                  Hoop ooit daarmee een z/w film mee te kunnen trekken.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb hier nog een kloeke Soviet-Russische Zenit-B met 44mm lens liggen. Zou dat nog iets waard zijn ?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door red falcon Bekijk bericht
                      oei, ik heb er hier een stuk of vijftien van staan, yashica, ricoh, pentax en olympus.
                      Van een yashica minister d tot een yashica mat 124g.
                      Alles werkt nog perfect.
                      Mijn droom een nikon f4 zoals deze: klik
                      maar ze vragen daar zo'n idiote prijzen voor hé.

Grtz, rf
                      pm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Ik heb deze nog.
                        Aha, maar ik heb er nog twee liggen van deze soort klik
                        Scrollen tot iets voorbij halverwege
                        Eén met en één zonder motordrive maar wel in het zilver maar allebei met DP-1 en in het zilver. Beetje naar beneden scrollen. Een als nieuw en een beter dan nieuw, ik heb een aantal jaren geleden één van beiden door Sover Wong laten nazien. Teruggekregen samen met een uitgebreid rapport waarin de fabriekswaarden en de waarden die Sover Wong had weten af te regelen (nauwkeurigheid lichtmeter en sluiterwaarden. De waarden van Wong lagen nauwer dan de fabriekswaarden van destijds. DVD met fotoreeks van het onderhoud inbegrepen. Een grote meneer die Sover Wong.

Wat mij betreft : de meest legendarische en mooiste Nikon ooit.
                        Een paar jaar geleden stond er op Ebay een Titanium HSS versie te koop (nieuwstaat), je moest je inschrijven om te kunnen bieden en ze begonnen vanaf 10.000 €

Comment

Ik heb deze nog, mijn eerste reflex, heeft mij altijd prachtige dia's opgeleverd .
                          Daarom vraag ik mij af: zijn er geen Europese camera's meer te vinden ( idem voor TV toestellen)?

Leica niet meegerekend ...
                          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Ik heb deze nog, mijn eerste reflex, heeft mij altijd prachtige dia's opgeleverd .
                            Daarom vraag ik mij af: zijn er geen Europese camera's meer te vinden ( idem voor TV toestellen)?

Leica niet meegerekend ...
                            Digitaal, Hasselblad nog zeker, analoog noppe.
                            Kort na WWOII hebben de Japanners de wereld veroverd met hun toestellen.
                            Ze waren even goed, zo niet beter zelfs, ze oogden veel mooier en vooral ze waren veel goedkoper.
                            In de jaren zestig maakten ze zelfs betere objectieven dan de Duitsers, Hasselblad uitgezonderd.
                            De japanners voerden ook als eersten de electronica in.
                            Hadden ze de invoertaksen op Japanse auto's niet sterk opgedreven waren er wellicht ook geen autofabrieken meer in Europa, denk maar eens welke luxe je had in hun auto's.
                            Daar hadden ze hier nog niet eens aan gedacht.
                            Ok, in het begin waren het roestbakken maar dan brachten ze hun auto's die niet meer roesten.

Grtz, RF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Digitaal, Hasselblad nog zeker, analoog noppe.
                              Kort na WWOII hebben de Japanners de wereld veroverd met hun toestellen.
                              Ze waren even goed, zo niet beter zelfs, ze oogden veel mooier en vooral ze waren veel goedkoper.
                              In de jaren zestig maakten ze zelfs betere objectieven dan de Duitsers, Hasselblad uitgezonderd.
                              De japanners voerden ook als eersten de electronica in.
                              Hadden ze de invoertaksen op Japanse auto's niet sterk opgedreven waren er wellicht ook geen autofabrieken meer in Europa, denk maar eens welke luxe je had in hun auto's.
                              Daar hadden ze hier nog niet eens aan gedacht.
                              Ok, in het begin waren het roestbakken maar dan brachten ze hun auto's die niet meer roesten.

Grtz, RF

Jamaar ze bestaan nog, voor welke markt zijn die dan bedoeld ?
                              Camera's :vooral Nikon en Canon nu, ook Sony .
                              TV's : vooral Panasonic , Samsung, Sony ... oh ja, Philips , awel, is er dan niet iets zoals Philips, maar dan voor camera's ( niet het onbetaalbare Leica ) ?
                              George Orwell

Comment

Working...
                              X