Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hogedrukreiniger met gescheurde slang.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hogedrukreiniger met gescheurde slang.

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Ben zelf van Aalst.

Maar een nieuwe slang voor dit model vind ik gewoon niet.
    en om die aansluiten laten over te zetten, lijkt mij ook niet evident.
    Ben je zeker dat je geen slang zal vinden van een ander merk met dezelfde koppeling ? Ik dacht vb dat de Marina's uit de Makro dezelfde flens hebben als de middenreeks bij Karcher
    Voor 80-90 € ga je wel een nieuwe hogedrukreiniger hebben maar als ik zie dat hij op 150 bar werkt is dat het betere spul dat, als de pomp tenminste niet van aluminium is de prijs waard is van een nieuwe slang. Je moet eens informeren bij de officiele verdeler. Ik heb het meegemaakt met een vriendin die in de vakhandel een Kärcher kocht op 180 bar, wel vb de T-racers, rioolratten.... van de macro passen daar gewoon niet op, er bestaat zelfs geen verloopstuk voor.
    Misschien eens denken aan opruwen en dan die speciale vloeistof die de mannen van de telefoon gebruiken als ze moeten lassen, daarover een voldoende lange krimpkous. Als je ze nog eens tegenkomt ergens langs de straat even stoppen en vragen, ze zijn nog van de kwaadste niet. En dan voor alle zekerheid een stuk tuinslang errond met ringklemmen.
    Een aantal (vrachtwagen)garages hebben materiaal waarmee ze remleidingen kunnen klinken, daar heb je ook een kans. Ik weet wel niet van buiten op welke druk een remleiding voorzien is.

Mvg, maar ik vrees dat het niet simpel zal zijn.
    Als het pomphuis van aluminium is zou ik er niet te veel moeite aan doen, die lekken toch binnen de korste keren. Met een bronzen pomp zou ik wel de moeite doen.

PaulM

Comment

Ik heb geen idee van welk materiaal het pomphuis is,
      maar de hogedrukreiniger gaat al wat jaren mee hoor,
      dus ik twijfel niet zozeer aan zijn kwaliteit binnenin...

Wel goede tips die ik in combinatie met andere tips als eens ga proberen
      ik ga vanavond of morgen de hogedrukreiniger nog eens open schroeven,
      en kijken wat voor koppeling er langs die kant op zit.

(btw, thx voor het woord "ringklemmen" ik kon er niet opkomen... en google herkent dat alleszins al )

Groeten,
      Koen
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

krimp kous

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          krimp kous
          maar kan zo'n krimpkous die druk aan?

ik weet natuurlijk niet hoe groot de kracht is die op die scheur gaat,
          maar als de druk tot 150bar gaat,
          dan lijkt zijn krimpkous alleen niet genoeg?

ik zou wel kunnen:

bandenplakspul - krimpkous - duct tape - tuinslang.
          die combinatie moet het toch al wat waterdicht maken?
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

krimp kous is 1 meter , knip die in 3..4, en doe die er 3..4 keer over
            ( let wel, krimpkous word hard, dus niet op een beweegbaar gedeelte van de slang gebruiken.... ) , het enige dat hij zou doen is ook doorscheuren over de lengte, maar doe er ne keer of 3 over, en dan zo een slangklem op de 2 einde's.

Comment

( let wel, krimpkous word hard, dus niet op een beweegbaar gedeelte van de slang gebruiken.... ) , het enige dat hij zou doen is ook doorscheuren over de lengte, maar doe er ne keer of 3 over, en dan zo een slangklem op de 2 einde's.
              Allemaal kosten op het sterfhuis, imho
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                Allemaal kosten op het sterfhuis, imho
                Daar twijfel ik aan,
                want hij is beetje gescheurd waar de kabel zichzelf moet over een rol spannen.
                die rol heb ik er vantussen gehaald,
                de rest van de kabel ziet er dan ook best gezond uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Daar twijfel ik aan,
                  want hij is beetje gescheurd waar de kabel zichzelf moet over een rol spannen.
                  die rol heb ik er vantussen gehaald,
                  de rest van de kabel ziet er dan ook best gezond uit...
                  Toch succes gewenst met het in toom houden van die 150 bar.
                  Of begrijp ik het verkeerd en is hij niet zo gescheurd dat het water er uit spuit, of is het maar oppervlakkig?
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

het water spuit er zeker niet uit.
                    hij verliest gewoon water langst een scheur(tje).
                    (door de lapmiddelen is het gewoon een stroompje water, niet overdreven maar toch te veel naar mijn zin).

zonder de lapmiddelen was het blijkbaar een straaltje (logisch ook, aangezien er 150bar door het gaatje duwt... maar het is niet zo dat ik geen druk op de lans had door verlies langs de scheur.
                    (is dit wat duidelijk? want kan rare lap tekst vormen )

ik wil gewoon tegengaan dat die scheur groter word en ik teveel druk verlies.

Comment

Als je de darm niet opruwt en insmeert met het juiste polymeer gaan die krimpkousen dat nooit houden. Ik had beter moeten kijken naar wat er op zijn potje stond
                      Ik zou ook gokken op vulcaniseermiddel voor rubber, misschien eens bedelen bij een bandencentrale ?

Comment

Gewoon een nieuwe koppeling laten monteren bij een bedrijf of winkel waar ze hydrolische slangen kunnen maken, duurt twee minuten bv. bij http://www.emv.be/nl/index.htm

Comment

Als de slang defect is dan moet je niet proberen om die op te lappen, dat kan misschien wel eventjes houden, maar het zal nooit een duurzame reparatie zijn, eender welk "lapmiddel" je ervoor gebruikt.
                          Je steekt dus tijd en geld in een reparatie waarvan je op voorhand al zo goed als zeker bent dat het toch niet zal lukken...

Ik heb net mijn oude KEW afgedankt (die was zo'n 25 jaar oud), de hogedrukslang had de buitenste laag al verloren, de sproeikop was defect, en het was al een paar jaar niet meer mogelijk om detergenten te gebruiken...

Ik heb vorige zondag een Karcher van 130 euro gekocht, die werkt zeker zo goed als die oude KEW die ooit meer dan 20.000BF heeft gekost.
                          De Karcher weegt véél minder, en er staan zelfs nog wieltjes onder (die KEW had alleen een handvat bovenaan, en ik denk dat die minstens 15 kg woog).

Of die Karcher ook zo lang meegaat, dat is nog een andere zaak.
                          Maar ik heb die niet zo dikwijls nodig, elk jaar wordt die maar een paar keer gebruikt.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Het probleem is dat ik geen nieuwe wil kopen,
                            deze kew heeft wat accessoires, heeft 150 bar (wat toch niet mis is) en heeft wielekes

alleszins heb ik naar de mannen van nilfisk een mailtje gestuurd met mijn vraag
                            (aangezien zij blijkbaar kew overgenomen hebben, en nog materiaal voor kew's verkopen).

via via via via (zover heb ik zitten klikken ) heb ik een link gevonden met een webshop voor nilfsik,
                            maar de nederlandse is beter voorzien van materiaal als den Belgische.

1 kabel daar lijkt op wat ik nodig heb,
                            maar enkel op foto neem ik de gok niet..

kabels kosten +/- 30-40euro, dus als daar dan ne goeie bijzit...
                            dan gebruik ik mijn lapmiddeltjes tot de kabel er geraakt...

hopelijk is de service bij nilfisk/kew ok en krijg ik snel antwoord...

Kortom:
                            ik ga de lapmiddeltjes toepassen en terwijl toch zoeken naar een goede kabel?

(zo is iedereen toch wat happy? )

Comment

Voor 150 bar heb je heel sterke lapmiddeltjes nodig.
                              Een krimpkous is niet gemaakt voor dat soort drukken, zelfs niet als je een paar lagen over elkaar doet.

Een gewone rubber slang zonder weefsel zal gewoon opblazen als een balonnetje, en dan met een flinke klap uit elkaar spatten.

Aan een waterstraal van 150 bar kan je jezelf (of iemand anders die er vlakbij staat) flink verwonden, het is niet omdat het "maar" water is, dat het niet gevaarlijk is...
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Ik zou ook gokken op vulcaniseermiddel voor rubber, misschien eens bedelen bij een bandencentrale ?
                                Een middel dat normaal gebruikt wordt bij een druk van 2, 3, 10 bar gebruiken bij 150 bar?
                                Ik zeg niet dat dit product niet goed is maar bij banden herstellen ze ook geen scheuren, enkel kleine gaatjes.

Zoiets herstel je deftig of helemaal niet ... de gevolgen kunnen veel groter zijn dan wat de meesten denken.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X