Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele vraagjes: 1 : OSX- NAS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Enkele vraagjes: 1 : OSX- NAS

Ik ga dit even apart vragen want anders gaan de reacties teveel off topic gaan.

Tijdje geleden heb ik 'n topic gestart over mijn Synology NAS. Dit is opgelost en werkt nu goed.

Mijn buurman, die ook 'n inlog account heeft, kon niet op mijn nas.
    Hij dacht eerst dat hij z'n paswoord had vergeten, waarbij ik zei "zal ik dat even resetten". Maar als je geen inlogscherm krijgt heb je ook de naam verkeerd hebt ingevuld?
    De fout lag bij hem omdat hij de naam verkeerd had ingevuld. (nas_w00ha......ipv nas-w00ha...).
    Maar ondertussen naderen we mijn vraag. Ik neem mijn macbook en wil hem laten zien dat alles ok is. Daarbij kwam ik tot de vaststelling dat ik mijn inlogscherm wel zag, maar bij het inloggen het 'n foutmelding gaf (op alle accounts)?...iets van opnieuw proberen blabla..
    Hierbij kom ik uiteindelijk bij de vaststelling dat dit enkel op mijn macbook was.
    Wanneer ik 't scherm hernieuw vraagt die "wil u dit formulier opnieuw versturen, u bent al uw gegevens kwijt" (de ingevulde gebruikersnaam en paswoord).
    Maar als ik "ja" zeg, logt die gewoon in op DSM met de ingevulde gebruiker en paswoord.

Dit is enkel op mijn macbook pro, waar ook win7 opstaat en dat werkt normaal.
    Ook op mijn iMac en PC heb ik geen enkel probleem.
    Ik heb ook al mijn vaste PC's en Macs op draadloos geplaats en alleen op de Macbook op OSX krijg ik die fout.
    In principe geen probleem, nu dat ik weet hoe ik dat kan omzeilen. Maar waarom werkt het dat wel als ik ook mij iMac op WIFI zet?.
    Ik heb alle instellingen van safari al vergeleken op beide Mac's en zie direct geen verschil in instellingen.

Re: Enkele vraagjes: 1 : OSX- NAS

- probeer eerst eens al je "cache/history/cookies" te deleten van je safari
    - Ga dan naar het adres van je NAS ( rechtstreeks, zonder bookmark )

indien het nog niet werkt, probeer eens even met firefox?
    Het lijkt dat iets is blijven hangen in je browser van een vorige sessie?

gl,

Paul
    www.milla-it.be - Snelle webhosting aan lage prijs met persoonlijk contact.

Comment

Bedankt voor de reactie Paul.

Ik had al geprobeerd om alles te cleanen. Zojuist nog met CleanMyMac.
      Kreeg ik 400Mb vrij, maar het probleem was nog steeds niet opgelost.

Ik heb nu wel Firefox geïnstalleerd en daarmee loopt alles normaal en het werkt vrij aangenaam op OSX. Zal er vroeg of later wel achter komen waarom het niet op safari loopt.

Comment

Dat heb ik ook een tijd voorgehad, maar enkel op Chrome onder Mac OS X. Het kwam erop neer dat ik eigenlijk wel ingelogd was, maar toch een foutboodschap kreeg. Na een refresh van mijn browser kreeg ik toch de normale interface gezien.

Hett probleem is vanzelf weggegaan na een firmware update van de NAS.

Comment

Working...
        X