Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Voor al degenen die waarde hechten aan het belang van die minuut stilte: weet dat die minuut stilte voor meer staat dan louter die ene minuut stilte. Anders is het niet meer dan een staakt het vuren in een oorlog tijdens kerstmis, om de dag erna weer lustig verder te doen. Het doet er zelfs niet toe of je effectief een minuut stil gestaan hebt gisteren.

De minuut stilte staat voor een blijvende stilte die we voorlopig zouden moeten hebben, waarbij we nederig het hoofd buigen, stoppen met praten, klagen en speculeren tegen elkaar op, en dat we vooral het verdriet laten aan wie het verdriet toekomt. Dit laatste betekent dat wij ook niet gaan bepalen hoe iemand anders met verdriet moet omgaan, of dat verdriet nu een paar dagen oud is, of 20 jaar oud.

Traumapsycholoog Erik de Soir sprak een paar dagen geleden een zin uit die voor hem van toepassing was, maar ik zou het van meer respect getuigen naar iedereen toe die dergelijk leed heeft meegemaakt of meemaakt dat die zin ook voor mij van toepassing is:

"Het is niet mijn verdriet, het zijn niet mijn tranen die nu geweend moeten worden."

Ik buig mijn hoofd in stilte, ik ga verder met mijn dagelijkse leven zoals ik het gewoon ben, maar ik laat anderen in waarde en laat hen ermee omgaan op welke manier ze zelf hiermee willen omgaan. En als het kan, als iemand in mijn omgeving hulp nodig heeft voor andere kleine of grote verdrietjes, dan zal ik mijn hoofd opheffen en actief mijn hand uitsteken, maar ik zal nog steeds zwijgen en vooral luisteren!
    Last edited by Tink; 17 maart 2012, 09:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht

Wat ik vooral beklijvend vond bij het zien van de muur was de staat waarin hij verkeerde na het ongeval, ongeschonden...
      Niet moeilijk: na die muur zit je met honderden meters tot een paar kilometers rots.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Die nissen hebben hun doel (anders zouden ze er niet zijn) en dienen zelfs voor de veiligheid.
        Dat klopt, maar als ik die "veilige tunnel" zie, heb ik geen goesting om er ooit door te rijden. Stel dat ik even afwijk ter hoogte van zo'n nis, dan vlam ik frontaal tegen die muur.
        Ik zou dat eerder catalogeren als potentieel moordwapen. Die tunnel zou volgens mij véél veiliger zijn zonder die 4 of 5 muren haaks op de rijrichting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
          Als men die nissen met een uitvoegstrook hadden gemaakt, dus geen rechte muur, dan was er misschien enkel blikschade geweest...
          Misschien wel ja.
          Maar ook kans dat de bus naar de andere baan schiet en daar een andere bus ramt met als resultaat nog meer slachtoffers.

Zou er echt niet nagedacht zijn over die nissen?
          Ik kan het me niet voorstellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Misschien wel ja.
            Maar ook kans dat de bus naar de andere baan schiet en daar een andere bus ramt met als resultaat nog meer slachtoffers.

Er is een volledig afgescheiden tunnelkoker per rijrichting... Superveilig dus, en dat wordt dan teniet gedaan dor zo'n domme constructie flater.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Die tunnel zou volgens mij véél veiliger zijn zonder die 4 of 5 muren haaks op de rijrichting.
              Maar waarom denk je dat?

Comment

Misschien wel ja.

Het zijn gescheiden kokers, een frontale botsing is dus al min of meer uitgesloten.

Post 27 zei ik al dat dit niet echt pluis was.

Het is weer een economisch gegeven. Zo een uitvoegstrook maken kost handenvol geld in een tunnel, maar ze hadden tenminste wel vangrails mogen zetten vind ik. Het zou me niet verbazen als die daar volgend jaar staan.

Comment

Er is een volledig afgescheiden tunnelkoker per rijrichting...
                  Oke, toch denk ik dat de vorm van de nis zoals die nu is zijn nut heeft.
                  Ik moet denken aan autogordels die soms juist averechts effect hebben maar in veruit de meeste situaties toch nuttig zijn.

Comment

Maar waarom denk je dat?
                    Omdat 5 nissen waar je bij een kleine stuurfout frontaal op een muur kan botsen me hoogst onveilig lijkt. Dan nog liever geen nissen.

Comment

Omdat 5 nissen waar je bij een kleine stuurfout frontaal op een muur kan botsen me hoogst onveilig lijkt. Dan nog liever geen nissen.
                      Daar ben ik het niet mee eens. De kans is veel groter dat je autopech krijgt in de tunnel dan dat je toevallig op die plek een ongeval krijgt. Als je dan op de rijweg moet blijven staan is het veel gevaarlijker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Daar ben ik het niet mee eens. De kans is veel groter dat je autopech krijgt in de tunnel dan dat je toevallig op die plek een ongeval krijgt. Als je dan op de rijweg moet blijven staan is het veel gevaarlijker.
                        OK, maar wat is er dan zo moeilijk om zo nodig in het begin van zo'n nis eventueel een recht stuk muur te zetten en aan het einde de nis schuin te laten uitlopen ipv omgekeerd.
                        Je kan niet alles uitsluiten, maar de kans dat een wagen of een bus bij een stuurfout van rijrichting verandert en frontaal op die muur knalt is toch wel vééééééééééel kleiner...

Comment

Ik vraag me ook af hoe je met bus of vrachtwagen weer wegkomt uit zo'n nis. Ze lijken me veel te kort om voldoende snelheid te maken en fatsoenlijk in te voegen, als daar verkeer met 100 km/h voorbij rijdt. Zelfs voor een gemiddelde auto is het lastig. Of wordt automatisch de rechter rijstrook afgesloten? In elk geval zien die rechte muren op het eind er inderdaad niet jofel uit.

Comment

Gesloten op vraag van TS
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                            X