Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
    En sommigen kunnen zich beter inleven in het leed van diegenen die erbij betrokken zijn omdat ze zelf al een dergelijke situatie hebben meegemaakt.

Een persoonlijke inschatting....dan lees ik zeker verkeerd.....maar dit was wel een schrijven op mijn reactie...Als het niet je bedoeling is om iemand te raken dan denk je eerst eens goed na eer je wat schrijft.
    Zal ik in het vervolg wel doen, wees daar maar zeker van. Ik versta nog altijd niet waarom u zich hier geraakt voelt of waarover u zich druk maakt, maar dat doet er niet toe. Het gaat hem hier om het medeleven met families die hun dierbaren hebben verloren.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Zojuist een kaars op gaan steken bij de school in Lommel.
      Zoveel verdriet, zo indrukwekkend.

Voor iedereen heel veel sterkte toegewenst!
      Heb nog zoveel te leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Hier ging het leven zijn dagdagelijkse gangetje, zonder een minuut stilte, zou niet weten waarom ik dat wel zou doen...

en verder heb ik mij al goed geamuseerd vandaag, vrolijk deuntje uit de luidsprekers (zo komen die cd's ook nog eens vanonder 't stof) en straks kijk ik naar een spannende film.

het leven gaat gewoon verder, ook ondanks de verschrikkelijke busramp...
        Tja een beetje medeleven met anderen is tegenwoordig ook moeilijk op te brengen
        Misschien even 1 minuutje aan een ander denken, of is dat al te veel gevraagd?
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
          Misschien even 1 minuutje aan een ander denken, of is dat al te veel gevraagd?
          Helpt dat? Wie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Helpt dat? Wie?
            Dit bedoel ik dus, of het helpt is niet de vraag, wel het respect voor een ander!!!
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

Comment

Dit bedoel ik dus, of het helpt is niet de vraag, wel het respect voor een ander!!!
              Respect voor wie? Ik heb begrepen dat de ouders van de slachtoffers nog niet eens terug in BE waren. Over respect gesproken... Hypocrisie zul je bedoelen.

Comment

Respect voor wie? Ik heb begrepen dat de ouders van de slachtoffers nog niet eens terug in BE waren. Over respect gesproken... Hypocrisie zul je bedoelen.
                Zielig hoor als je zo reageerd, je hebt zeker zelf geen kinderen.
                Cybershot Photo Website!

Comment

Zielig hoor als je zo reageerd, je hebt zeker zelf geen kinderen.
                  Stel, ik ben een dochter van twee door een ongeval kwijtgeraakt. Waar was jij toen dat gebeurde? Was je een minuut stil geweest als je ervan geweten had?
                  Last edited by Leonidas; 17 maart 2012, 07:21.

Comment

Ik ben een dochter van twee door een ongeval kwijtgeraakt. Waar was jij toen dat gebeurde? Was je een minuut stil geweest als je ervan geweten had?
                    Ja waarschijnlijk wel als ik het geweten had! Vreemd dat je zo raar reageerd als je zelf zoiets hebt mee gemaakt!
                    Cybershot Photo Website!

Comment

Ja waarschijnlijk wel als ik het geweten had! Vreemd dat je zo raar reageerd als je zelf zoiets hebt mee gemaakt!
                      Ik vind daar helemaal niets vreemd aan... en ik kan best begrijpen dat wat er nu gebeurt (het collectieve rouwgevoel) tegen de borst stoot van mensen die 'anoniem' hun kind verloren zijn...
                      Jean Pierre.

Comment

Vreemd dat je zo raar reageerd als je zelf zoiets hebt mee gemaakt!
                        Zie #124.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                          Ik vind daar helemaal niets vreemd aan... en ik kan best begrijpen dat wat er nu gebeurt (het collectieve rouwgevoel) tegen de borst stoot van mensen die 'anoniem' hun kind verloren zijn...
                          Dat niet alleen. Wat ik niet begrijp is waarom het erger zou zijn dat 22 paar ouders hun kinderen op één dag kwijtraken in vergelijking met 22 ouderparen die hetzelfde overkomt op evenveel verschillende dagen. Wat is het verschil voor de gewone burger van BE? Wat voor de betreffende ouders?

Helemaal niks.

Comment

Dat niet alleen. Wat ik niet begrijp is waarom het erger zou zijn dat 22 paar ouders hun kinderen op één dag kwijtraken in vergelijking met 22 ouderparen die hetzelfde overkomt op evenveel verschillende dagen. Wat is het verschil voor de gewone burger van BE? Wat voor de betreffende ouders?

Helemaal niks.
                            Er is geen verschil... dat weet ik heel goed. Of misschien toch een verschil... de dood van één enkel kind wordt niet opgeklopt door de media, het zal vaak zelfs de media niet halen (en is ook niet nodig) maar de pijn het verdriet van de familie is er niet minder om.
                            Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                              Hoe egocentrisch moet je dan wel niet zijn om op een of andere manier "jaloers" te zijn van respectbetuigingen voor een ander die zijn kind verliest?

Dat is gewoon fout.

Eén kind dat sterft is emotioneel niet even zwaar als een hele bus dode kinderen uit hetzelfde dorp, dezelfde school. Dat is toch niet moeilijk om te vatten?? Vraag het keer aan de hulpverleners anders, of die hoop kinderen in een hoop verwrongen metaal zo'n alledaags zicht was.

Heeft niets te maken met het al dan niet opkloppen in de media. Hadden de kranten niets over het ongeval gemeld, 't zou nog even dramatisch geweest zijn. Dat bepaalde media er van profiteren, is naast de kwestie.

Jongens toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Hoe egocentrisch moet je dan wel niet zijn om op een of andere manier "jaloers" te zijn van respectbetuigingen voor een ander die zijn kind verliest?

Dat is gewoon fout.

Eén kind dat sterft is emotioneel niet even zwaar als een hele bus dode kinderen uit hetzelfde dorp, dezelfde school. Dat is toch niet moeilijk om te vatten?? Vraag het keer aan de hulpverleners anders, of die hoop kinderen in een hoop verwrongen metaal zo'n alledaags zicht was.

Heeft niets te maken met het al dan niet opkloppen in de media. Hadden de kranten niets over het ongeval gemeld, 't zou nog even dramatisch geweest zijn. Dat bepaalde media er van profiteren, is naast de kwestie.

Jongens toch.
                                Amaai als er dan al iets fout is dan is het wel datgene dat je hier verklaart... Voor de buitenstaanders is het erger maar voor de ouders is er absoluut geen verschil! Als je dat niet beseft wat besef je dan wel?

En het heeft absoluut niets met jaloersheid en/of egocentrisch zijn te maken... maar dat besef je waarschijnlijk ook niet.
                                Jean Pierre.

Comment

Working...
                                X