Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sterkte aan de families en hopelijk voor velen goed nieuws

De minuut stilte op de werkvloer... was vrij rumoerig...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Dat heb ik hier ook opgemerkt. Niet iedereen voelt blijkbaar deze ramp op dezelfde manier aan. Zegt wel iets over de maatschappij...
      Sorry hoor, wat een onzin, "zegt wel iets over de maatschappij"

Iedereen verwerkt de dood op zijn of haar manier, dat kunnen jullie absoluut niet voor een ander invullen.

Misschien waren deze mensen wel op weg naar een gebeurtenis waar hun wereld ophield te bestaan. Waarschijnlijk hebben jullie dat hun niet gevraagd.

Comment

buiten de kerklokken was hier niks,
        maar dan ook niks te horen.
        Ugent - St PietersPlein
        Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
          Vind ik ook. Ik snap sowieso niet waarom de hele natie een minuut stil moet staan.

Er is niks ergers dan je kind, geliefde, broer, zus of kennis plotseling kwijt te raken maar waarom is dat ineens erger als dat een keer met 28 personen tegelijk gebeurt? Ik zal de laatste zijn te beweren dat het gezegde 'gedeelde smart is halve smart' hier voor de nabestaanden van toepassing is, maar voor wie is 28 mensenlevens nou erger dan één? Toch eventueel alleen voor diegenen die meerdere slachtoffers gekend hebben?

Ik begrijp echt niet waarom een willekeurige inwoner van een land ineens stil moet staan bij de dood van een aantal onbekende landgenoten. Alsof er op andere dagen geen tragische ongevallen gebeuren en er mensen zijn die hun dierbaren plotseling moeten missen.

Let op: ik zeg dit niet om hier eens flink te komen stoken, ik snap het werkelijk niet.
          Last edited by Leonidas; 16 maart 2012, 13:37.

Comment

bij deze wil ik mijn medeleven betuigen aan de ouders van de 22 overleden kinderen en ook aan de ouders van de gemiddeld 21000 kinderen die elke dag sterven omwille vanhonger en ziektes die vrij makkelijk konden vermeden worden in ontwikkelingslanden , daar mogen we ook nog eens aan denken

Comment

Iedereen verwerkt de dood op zijn of haar manier, dat kunnen jullie absoluut niet voor een ander invullen.

Misschien waren deze mensen wel op weg naar een gebeurtenis waar hun wereld ophield te bestaan. Waarschijnlijk hebben jullie dat hun niet gevraagd.
              Inderdaad, gevoelens worden door mensen niet op dezelfde manier beleefd. En sommigen kunnen zich beter inleven in het leed van diegenen die erbij betrokken zijn omdat ze zelf al een dergelijke situatie hebben meegemaakt.
              Initiatieven zoals dit van deze morgen kunnen het solidariteitsgevoel onder de burgers enkel ten goede komen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wat ik nu toch wel echt te belachelijk voor woorden vindt is die aangepaste programmatie op radio en Tv.
                Er mag vandaag niet gelachen worden, ge moet en zult u slecht voelen daarom zenden we enkel triestige films uit vandaag
                Begrafenismuziek op de radio en blijtfilms op tv, dat gaat echt wel die mensen helpen om zich beter te voelen
                Ik kijk wel naar iets op DVD of wat ik eerder heb opgenomen dan.
                Wat een opdringerige boel is dat hier toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Vind ik ook. Ik snap sowieso niet waarom de hele natie een minuut stil moet staan.

Er is niks ergers dan je kind, geliefde, broer, zus of kennis plotseling kwijt te raken maar waarom is dat ineens erger als dat een keer met 28 personen tegelijk gebeurt? Ik zal de laatste zijn te beweren dat het gezegde 'gedeelde smart is halve smart' hier voor de nabestaanden van toepassing is, maar voor wie is 28 mensenlevens nou erger dan één? Toch eventueel alleen voor diegenen die meerdere slachtoffers gekend hebben?

Ik begrijp echt niet waarom een willekeurige inwoner van een land ineens stil moet staan bij de dood van een aantal onbekende landgenoten. Alsof er op andere dagen geen tragische ongevallen gebeuren en er mensen zijn die hun dierbaren plotseling moeten missen.

Let op: ik zeg dit niet om hier eens flink te komen stoken, ik snap het werkelijk niet.
                  Daarom dat ik gestopt was om in dit topic te posten... er sterven jaarlijks (te) veel kinderen in het verkeer... voor hen geen rouwregister... geen natie in rouw... en toch is het voor de familie van die kinderen een even grote ramp/drama...
                  Jean Pierre.

Comment

Hier in de haven van Zeebrugge hebben tal van schepen hun hoorn laten loeien na de 1 minuut stilte...het ging door merg en been.
                    Ook wil ik bij deze mijn medeleven betuigen aan alle slachtoffer(s) /(tjes) en hun dierbaren die betrokken zijn bij dit onwaarschijnlijk drama.
                    pitteljon.be
                    The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

Comment

Inderdaad, gevoelens worden door mensen niet op dezelfde manier beleefd. En sommigen kunnen zich beter inleven in het leed van diegenen die erbij betrokken zijn omdat ze zelf al een dergelijke situatie hebben meegemaakt.
                      ........
                      Dergelijke sneren houd jij maar bij je, dat raakt kant nog wal.
                      Ik heb meer van dergelijke situaties meegemaakt dan jou lief is.
                      Dus gewoon een zeer misplaatste opmerking.

Voor een goed inlevingsgevoel hoef je nog niet eens een dergelijke situatie meegemaakt te hebben.

Comment

Ook sterkte aan de Zwitserse hulpdiensten bij het verwerken van de emoties opgedaan tijdens het bergen van de talloze slachtoffers.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dergelijke sneren houd jij maar bij je, dat raakt kant nog wal.
                          Ik heb meer van dergelijke situaties meegemaakt dan jou lief is.
                          Dus gewoon een zeer misplaatste opmerking.

Voor een goed inlevingsgevoel hoef je nog niet eens een dergelijke situatie meegemaakt te hebben.
                          Als u dat als een sneer ervaart, is uiteindelijk jou persoonlijke inschatting. Het was niet mijn bedoeing van hiermee iemand te raken.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
                            Wat ik nu toch wel echt te belachelijk voor woorden vindt is die aangepaste programmatie op radio en Tv.
                            Er mag vandaag niet gelachen worden, ge moet en zult u slecht voelen daarom zenden we enkel triestige films uit vandaag
                            Begrafenismuziek op de radio en blijtfilms op tv, dat gaat echt wel die mensen helpen om zich beter te voelen
                            Ik kijk wel naar iets op DVD of wat ik eerder heb opgenomen dan.
                            Wat een opdringerige boel is dat hier toch

Hier ging het leven zijn dagdagelijkse gangetje, zonder een minuut stilte, zou niet weten waarom ik dat wel zou doen...

en verder heb ik mij al goed geamuseerd vandaag, vrolijk deuntje uit de luidsprekers (zo komen die cd's ook nog eens vanonder 't stof) en straks kijk ik naar een spannende film.

het leven gaat gewoon verder, ook ondanks de verschrikkelijke busramp...
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ja wat grappige en lollige films of muziek gaat al die families, vrienden en kenissen inderdaad veel beter gerespecteerd doen voelen in hun verdriet

Ik kijk wel naar iets op DVD of wat ik eerder heb opgenomen dan. Wat een opdringerige boel is dat hier toch
                              Serieuze contradictie. Niemand verplicht je om naar tv te zien. Kijk gewoon naar een dvd en zaag niet.

't is niet omdat jij vindt dat verdriet, rouw en respect moet worden weggemoffeld uit het dagelijkse leven of dat je het niet kan verdragen om je feuilleton te missen vandaag, dat iedereen dat vindt.

Ja, de last die jij ondervindt van "verplicht" zijn te luisteren naar minder lollige muziek is inderdaad 100x erger dan de pijn van de families.

Iets minder navelstaren. Iets minder.

Comment

Als u dat als een sneer ervaart, is uiteindelijk jou persoonlijke inschatting. Het was niet mijn bedoeing van hiermee iemand te raken.
                                En sommigen kunnen zich beter inleven in het leed van diegenen die erbij betrokken zijn omdat ze zelf al een dergelijke situatie hebben meegemaakt.

Een persoonlijke inschatting....dan lees ik zeker verkeerd.....maar dit was wel een schrijven op mijn reactie...Als het niet je bedoeling is om iemand te raken dan denk je eerst eens goed na eer je wat schrijft.

Comment

Working...
                                X