Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weidelijke jacht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Weidelijke jacht?

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    We waren aan het wachten tot jij je motor ritje had beëindigd.
    Het zit er op, echt van genoten inclusief een Moortgat.....
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Het zit er op, echt van genoten inclusief een Moortgat.....
      Je bedoelt zo'n krater in het wegdek of zit ik nu teveel in verschillende topics tegelijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Je bedoelt zo'n krater in het wegdek of zit ik nu teveel in verschillende topics tegelijk?
        Je zou eventueel kunnen stellen dat er dingen tilt slaan...
        Moest het een krater zijn schreef ik het wel met een 'd'.
        De moordgriet daarentegen ontbrak, spijtig genoeg...
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Nu hoor ik u klappen se
          Aan zielige trollen zoals gij zou men hier eigenlijk best zo weinig mogelijk woorden vuilmaken.
          Zeveren en olie op het vuur gooien kunt ge heel goed. Een fatsoenlijke foto maken is waarschijnlijk al een pak moeilijker dan een vos of een ander dier afschieten hé
          Dit is ineens ook het laatste woord dat ik aan 'losers eersteklas' zoals u nog besteed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
            Aan zielige trollen zoals gij zou men hier eigenlijk best zo weinig mogelijk woorden vuilmaken.
            Zeveren en olie op het vuur gooien kunt ge heel goed. Een fatsoenlijke foto maken is waarschijnlijk al een pak moeilijker dan een vos of een ander dier afschieten hé
            Dit is ineens ook het laatste woord dat ik aan 'losers eersteklas' zoals u nog besteed.
            Animalshot...what's in a name , ik ben blij voor je dat jij fatsoenlijke foto's kan maken...
            Maar kan jij dan weer een dier fatsoenlijk afschieten?
            Je ziet het hé, hetgeen de ene kan kan de andere dan weer niet.
            Maar ik veronderstel dat jij het dier, wiens vlees jij eet, door een ander laat doden kwestie van goede foto's te maken en lekker hypocriet te doen.
            Verder is uw bijdrage ook een hoop zever, zodat er hier al twee losers rondlopen.
            Niet dat ze mij interesseert hoor, ik heb heel andere interesses
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
              Dit is dus totale bull**** Mil1. Overpopulatie, mijn voeten.
              Enkele jaren geleden beweerde een schepenen van Westerlo hetzelfde in de GVA. Een week later gingen ze met 13 jagers een hele dag op jacht naar vossen. Weet je hoeveel ze er hadden geschoten? 1. En dan gingen die idioten nog met zijn allen poseren voor dezelfde krant met 1 vos voor hun voeten. Die schepenen was een fervent jager die jaarlijks in het buitenland gaat jagen op groot wild. Zou dat misschien de motivatie geweest zijn om zulke onzin uit te kramen?

Enkele jaren later beweerde diezelfde schepenen dat er een everzwijnenplaag was in Westerlo. Volgens mij ziet die gast overal beestjes.
              Voor een jager is er een overpopulatie bij alle dieren... anders heeft hij geen enkele reden om ze neer te knallen. En de vos is een betere jager dus moet de concurrentie zeker opgeruimd worden.
              Jean Pierre.

Comment

Je zal maar een kwekerij hebben (hennen, kiekens, ..gevogelte, zelfs als hobby) en daar komt af en toe eens een vosje in roefelen....
                Ik hoor je al roepen "Leve Reinaert De Vos".....

Maar ik begrijp..iedereen voor zijne winkel.
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                  Je zal maar een kwekerij hebben (hennen, kiekens, ..gevogelte, zelfs als hobby) en daar komt af en toe eens een vosje in roefelen....
                  Ik hoor je al roepen "Leve Reinaert De Vos".....

Maar ik begrijp..iedereen voor zijne winkel.
                  Als je een kwekerij van kleinvee hebt die niet is beveiligd tegen de vos, dan ben je gewoon verkeerd bezig. Alle vossen uitroeien zal niet lukken. Heeft men jaren geleden geprobeerd in Wallonië ivm hondsdolheid en binnen de kortste keren was de populatie terug op peil.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Als je een kwekerij van kleinvee hebt die niet is beveiligd tegen de vos, dan ben je gewoon verkeerd bezig. Alle vossen uitroeien zal niet lukken. Heeft men jaren geleden geprobeerd in Wallonië ivm hondsdolheid en binnen de kortste keren was de populatie terug op peil.
                    Zelf een klein hobby-istje is dan verkeerd bezig? Die moet heel zijn tuin dan maar omheinen met platen van 4m hoog(en zichzelf dan maar afsluiten van de omgeving) zodat Reinhart er niet meer in kan??
                    Komaan zeg...die hobby-man zal vragen om de verdelging van die ene vos. Die vos die zijn kwekerij om zeep heeft geholpen... Andere vossen mogen blijven leven hoor..want de hobbyist is een dierenliefhebber!
                    perman

Comment

Dacht je dat die jager er ook maar één ogenblik aan gedacht heeft van die vrouw schade te berokkenen?
                      Hij is de confrontatie uit de weg gegaan, simpel toch!
                      Nee, maar de vos zou wel eens een of andere ziekte kunnen hebben (of vlooien, of...).

En het is toch de eerste keer dat ik hoor dat de temperatuursmethode even betrouwbaar is als de pil .
                      Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

Comment

Komaan zeg...die hobby-man zal vragen om de verdelging van die ene vos. Die vos die zijn kwekerij om zeep heeft geholpen... Andere vossen mogen blijven leven hoor..want de hobbyist is een dierenliefhebber!
                        Daar vossen erg territoriaal zijn zal de plaats van die ene afgeschoten vos meteen ingenomen worden door een andere... niet echt een oplossing. En je hebt geen 4 meter hoge betonnen muur nodig om een hobbykwekerij te beveiligen
                        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                          Daar vossen erg territoriaal zijn zal de plaats van die ene afgeschoten vos meteen ingenomen worden door een andere... niet echt een oplossing. En je hebt geen 4 meter hoge betonnen muur nodig om een hobbykwekerij te beveiligen
                          Dus is de oplossing...geen 4m hoge platen muur...geen hobby-kwekerij van pluimvee...en de vos zijn territorium gerust laten..."Leve de Groenen..for president.." Yes we can...
                          perman

Comment

Zelf een klein hobby-istje is dan verkeerd bezig? Die moet heel zijn tuin dan maar omheinen met platen van 4m hoog(en zichzelf dan maar afsluiten van de omgeving) zodat Reinhart er niet meer in kan??
                            Je sprak van een kweker en ik verstond beroepskweker, maar ook een hobbyist moet zijn dieren afschermen.
                            Elke vos die verdwijnt wordt binnen de kortste keren vervangen door een ander en daar hoeft geen mens mee te helpen. Vossen zijn territorium dieren. Een aantal zijn (nog) niet gebonden aan een territorium en zwerven rond tot ze een vrije plaats kunnen innemen. En opportunistisch als een vos is, past hij zich wonderwel aan de aanwezigheid van de mens aan en geniet hij van de gedekte tafel die door de mens wordt aangeboden.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

ongelooflijk hoe sommige plebs reageren op een topic.
                              hier kun je enkele fotokes bekijken hoe sommigen het oplossen, maar ze waren enkel vergeten dat er ook natuurfotograven int veld zijn soms, en kun hobbyke op de plaat vast gelegd hebben.
                              ps, niet voor gevoelige zieltjes
                              klik

grts
                              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                              www.korandoke.be

Comment

Dus is de oplossing...geen 4m hoge platen muur...geen hobby-kwekerij van pluimvee...en de vos zijn territorium gerust laten..."Leve de Groenen..for president.." Yes we can...
                                Dat heb ik niet gezegd... ik zeg alleen dat als je de vos neerschiet er binnen de kortste keren een andere zijn plaats inneemt. Dus je mag gerust een hobbykwekerij houden voor mijn part.
                                Jean Pierre.

Comment

Working...