Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zegeningen van de Ipad-Ipod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De zegeningen van de Ipad-Ipod

Bron: Joop.

Smartphones belangrijkste oorzaak stijging vliegtuigrellen
    Nomofobie, de angst om zonder mobiele telefoon te zitten, neemt hand over hand toe.

Het onvermogen van passagiers om een paar uur zonder mobiele telefoon te leven, is een van de belangrijkste redenen voor het ontstaan van relletjes aan boord van vliegtuigen. Tijdens de vlucht is het gebruik van mobiele apparatuur verboden. De afgelopen drie jaar steeg het aantal incidenten met passagiers aan boord van vliegtuigen jaarlijks.

Handhaving van het verbod leidt vaak tot agressieve reacties van passagiers. Sommige mensen hebben geen enkel begrip voor de veiligheidsmaatregel of vinden dat deze niet voor hen geldt. Op iedere vlucht gaat het wel om een of twee passagiers, volgens Amerikaans cabinepersoneel. Een bekend voorbeeld is de acteur Alec Baldwin die door het lint ging toen hij moest stoppen met een spelletje Words with Friends. Hij bood later excuses aan voor zijn wangedrag. Alcoholmisbruik is van oudsher een andere belangrijke factor.

Mobiele telefoons moeten uitgezet worden omdat ze de apparatuur mogelijk kunnen storen. De nadruk ligt op mogelijk want voor daadwerkelijke storingen bestaat geen wetenschappelijke bewijs. Smartphones mogen tijdens de vlucht wel aan maar het gebrek aan internet zorgt ervoor dat veel toepassingen niet werken.

Steeds meer mensen raken panisch bij de gedachte dat ze geen mobiele telefoon tot hun beschikking hebben, meldde onlangs een Brits bureau op basis van eigen onderzoek. Vrouwen hebben meer dan mannen last van nomofobie (no mobile phone fobia).

Overigens zal het wel toestaan van mobiele telefoons waarschijnlijk tot nog meer agressie leiden omdat passagiers gek worden van op luide toon gevoerde telefoongesprekken.
    Laat ik nu altijd gedacht hebben dat alkohol het grootste probleem was.
    Last edited by Binnenuit; 12 maart 2012, 13:31.

Re: De zegeningen van de Ipad-Ipod

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Laat ik nu altijd gedacht hebben dat alkohol het grootste probleem was.
    Misschien een combinatie van de twee, toch een straf verhaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      ......

Mobiele telefoons moeten uitgezet worden omdat ze de apparatuur mogelijk kunnen storen. De nadruk ligt op mogelijk want voor daadwerkelijke storingen bestaat geen wetenschappelijk bewijs.....
      voorheen mocht je bij ons in het ziekenhuis om dezelfde reden niet bellen met je mobieltje.
      tegenwoordig mag dat wel.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eerste keer dat we naar New York gingen, hoorde ik iemand praten tijdens het landen, ik keek rond en er was al iemand aan het bellen met iemand via zijn GSM... Zelfs geen 5 minuten langer kunnen wachten...

Op die moment is er natuurlijk ook geen controle, want de airhostessen (of hoe noemen die nu officieel) moeten aan de nooduitgangen zitten...

Comment

mijn smartphone heeft een vliegtuigmodus , zouden ze dit accepteren ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht

Vorige week op het vliegtuig hoorde ik toch omroepen dat dat wel mocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht

Ze zeggen er niks op, ik kijk ook naar films op mijn iPhone als ik in het vliegtuig ben (en ik ben geen piloot hé ).

Een iPod Nano heb ik onlangs wel uit moeten zetten tijdens het opstijgen en landen... alsof dat interferentie zou veroorzaken, heb gewoon mijn koptelefoon afgenomen en het was OK, dus waarschijnlijk is het luisteren naar muziek erger voor hun navigatie systemen dan het afspelen (doordenkertje).

Comment

Working...
              X