Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keukenrobot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keukenrobot

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
    Ola, ik ga hier zeker geen oordeel vellen over de keuken van uw moeder, noch over de Kenwood van uw moeder. Ik ben blij voor jullie allebei en ook voor het merk op zich dat er ook echt tevreden gebruikers zijn, maar mijn persoonlijke ervaring is dus iets minder.
    En wat een cake betreft gebruik ik volgende regels:
    1. goede samenstelling van ingrediënten
    2. correcte baktijd
    3. mengen van punt 1

Punt 3 is daarbij van minder belang in vergelijking met de eerste 2, maar ja, ik ben geen professionele bakker of fijnproever.....
    Ik ga ook geen oordeel vellen over uw keuken . T'is in elk geval jammer dat je mindere ervaringen hebt met uw toestel, want normaal doet het wat het moet doen.
    En je hebt uiteraard gelijk : het is niet omdat je een Kenwood gebruikt dat de zaken beter lukken, maar als je al de rest al perfect doet, dan draagt het toch bij tot een beter resultaat (maar andere keukensrobots die volgens hetzelfde principe werken, doen het waarschijnlijk evengoed, dat merk is ook hier niet zo belangrijk, wel de manier waarop het ding werkt).
    Al de rest verkeerd doen, en wel met een Kenwood werken zal helaas niet lukken .
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
      Ola, ik ga hier zeker geen oordeel vellen over de keuken van uw moeder, noch over de Kenwood van uw moeder. Ik ben blij voor jullie allebei en ook voor het merk op zich dat er ook echt tevreden gebruikers zijn, maar mijn persoonlijke ervaring is dus iets minder.
      En wat een cake betreft gebruik ik volgende regels:
      1. goede samenstelling van ingrediënten
      2. correcte baktijd
      3. mengen van punt 1

Punt 3 is daarbij van minder belang in vergelijking met de eerste 2, maar ja, ik ben geen professionele bakker of fijnproever.....
      Toch even opletten....
      Alles wat je bakt MOET goed afgewogen worden.
      De volgorde van het toevoegen van de ingrediënten moet ook juist zijn.

Ook opletten met vaste boter en vloeibare boter.
      Maakt wel degelijk een verschil uit in resultaat.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Mijn vrouwtje maakt veel taarten met die robot van de Lidl. Hij bestaat in 2 varianten, de witten (die nu in reklaam staat) en een zwarten.
        Als ik me niet vergis is het enige verschil tussen de twee dat de zwarten een inox kom heeft maar voor de rest allemaal het zelfde is.

Ze wou eerst ook wel een kitchen aid of een kenwood (die machines zijn dan ook de perfectie) maar de prijs is ook wel tot 20 keer zoveel
        Tegen dat je er 20 van de Lidl hebt versleten....

Ale ja bon, moet je zelf uitmaken.
        1 ding is zeker, mijn vrouw is kontent met haar lowcost Lidl toestel en alles zit erbij.
        Het lawaai is minder dan een kenwood.

Een nadeel (als je het zo wil noemen) is dat de machine van de lidl zeer punctueel is in veiligheid. Alles moet perfect juist staan of hij wil niet werken.

Die van de lidl is dus volgens ons meer dan dik zijn geld waard terwijl kenwood overpriced is en kitchen aid helemaal overpriced is (voor wat het eigenlijk maar is, niets high tech of zo).

Comment

Ik heb hier een Kenwood cooking chef, de tegenpool van de thermomix.
          Eigenlijk is het een machine voor luie koks
          Maar o zo geriefelijk. Sabayon, hollandaise, enz ... ingrediënten erin en laat maar draaien, mislukt nooit.
          Stoofpotjes, soepen, rijstpap enz die kan het allemaal.
          De verwarming gebeurt dmv inductie.
          Brood kneden...ik dacht tot 1,3 kg bloem ineens.
          En zeer geluidloos tegenover mijn Kenwood Major, die het bij mij bijna twintig jaar volgehouden heeft. Nu is mijn kuisvrouw er gelukkig mee!
          Er hangt natuurlijk een serieus prijskaartje aan vast, toen ik hem kocht rond de 1.100€.
          Maar als je viavia de btw kan recupereren valt het nogal mee, vind ik, voor een keukenrobot die zeer compleet wordt geleverd.
          Er zijn zoveel onderdelen bij dat ik er waarschijnlijk de helft niet van ga gebruiken. Anderzijds in het toch geruststellend dat ze er zijn, por si acaso
          Echt een topproduct dat zijn hoger prijskaartje rechtvaardigt
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Mijn vrouwtje maakt veel taarten met die robot van de Lidl. Hij bestaat in 2 varianten, de witten (die nu in reklaam staat) en een zwarten.
            Als ik me niet vergis is het enige verschil tussen de twee dat de zwarten een inox kom heeft maar voor de rest allemaal het zelfde is.

Ze wou eerst ook wel een kitchen aid of een kenwood (die machines zijn dan ook de perfectie) maar de prijs is ook wel tot 20 keer zoveel

1 ding is zeker, mijn vrouw is kontent met haar lowcost Lidl toestel en alles zit erbij.

Een nadeel (als je het zo wil noemen) is dat de machine van de lidl zeer punctueel is in veiligheid. Alles moet perfect juist staan of hij wil niet werken.

Die van de lidl is dus volgens ons meer dan dik zijn geld waard terwijl kenwood overpriced is en kitchen aid helemaal overpriced is (voor wat het eigenlijk maar is, niets high tech of zo).
            Welk merk is dat ?
            Is er verdere info te vinden op het internet?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Ik heb hier een Kenwood cooking chef, de tegenpool van de thermomix.
              Eigenlijk is het een machine voor luie koks
              Maar o zo geriefelijk. Sabayon, hollandaise, enz ... ingrediënten erin en laat maar draaien, mislukt nooit.
              Stoofpotjes, soepen, rijstpap enz die kan het allemaal.
              De verwarming gebeurt dmv inductie.
              Brood kneden...ik dacht tot 1,3 kg bloem ineens.
              En zeer geluidloos tegenover mijn Kenwood Major, die het bij mij bijna twintig jaar volgehouden heeft. Nu is mijn kuisvrouw er gelukkig mee!
              Er hangt natuurlijk een serieus prijskaartje aan vast, toen ik hem kocht rond de 1.100€.
              Maar als je viavia de btw kan recupereren valt het nogal mee, vind ik, voor een keukenrobot die zeer compleet wordt geleverd.
              Er zijn zoveel onderdelen bij dat ik er waarschijnlijk de helft niet van ga gebruiken. Anderzijds in het toch geruststellend dat ze er zijn, por si acaso
              Echt een topproduct dat zijn hoger prijskaartje rechtvaardigt
              Dat kost die nog tegenwoordig
              Fantastisch toestel wel amai
              Beetje duur voor pour moi... beter voor een gezin.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

Twintig keer... als je, van een gerenommeerd merk, een keukenrobot aanschaft met dezelfde capaciteiten als die van de Lidl zal het wel stoppen bij drie- of viermaal zeker
                Een thermomix of een Kenwood cooking chef kosten een pak minder dan jouw twintig maal, en dát zijn heel andere machines.
                Wat betreft het lawaai zijn de nieuwe kenwoods héél wat stiller geworden. Waar haal jij jouw referenties vandaan? Heb je thuis een Kenwood misschien? Je moet wel nieuwe machines vergelijken met elkaar en niet een nieuwe met één van twintig jaar geleden hé
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Welk merk is dat ? ...
                  De openingspost overgeslagen, Theo?
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    De openingspost overgeslagen, Theo?
                    Yep
                    Silvercrest dus.

En Jos, kookt en bakt gij ook ?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Dat kost die nog tegenwoordig
                      Fantastisch toestel wel amai
                      Beetje duur voor pour moi... beter voor een gezin.
                      Theo, in uw plaats zou ik opteren voor de Kenwood FP 270. Redelijk kompleet en toch nog wat anders dan die silvercrest...
                      Kost om en bij de 120€

Zeer goede reviews!
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Theo, in uw plaats zou ik opteren voor de Kenwood FP 270. Redelijk kompleet en toch nog wat anders dan die silvercrest...
                        Kost om en bij de 120€

Zeer goede reviews!
                        Ah... ok en weeral bedankt!
                        Ben al de ganse middag en stuk van deze nacht me aan 't bezig houden met o.a.
                        - keukenmachine
                        - combi microgolf > wil ook zelf bakken > "lekkerderder" en goedkoper

Zal eens bekijken of ik goede reacties vind voor die & een microgolf.
                        ================================================== =========================
                        Wel een lawaai-maker lees ik als eerste. Liever niet jong
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Ah... ok en weeral bedankt!
                          Ben al de ganse middag en stuk van deze nacht me aan 't bezig houden met o.a.
                          - keukenmachine
                          - combi microgolf > wil ook zelf bakken > "lekkerderder" en goedkoper

Zal eens bekijken of ik goede reacties vind voor die & een microgolf.
                          ================================================== =========================
                          Wel een lawaai-maker lees ik als eerste. Liever niet jong
                          Je mag daar niet al te veel op voortgaan Theo.
                          Ga in de winkel eens luisteren.
                          Ik bedoel maar als je amandelen kapot maalt voor bv een broyage te maken zal hij natuurlijk lawaai maken. Maar is het dan de machine of de amandelen die vermaald worden die het lawaai produceren...
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                            Van het merk "Corine Cuisine"?
                            juist.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Twintig keer... als je, van een gerenommeerd merk, een keukenrobot aanschaft met dezelfde capaciteiten als die van de Lidl zal het wel stoppen bij drie- of viermaal zeker
                              Een thermomix of een Kenwood cooking chef kosten een pak minder dan jouw twintig maal, en dát zijn heel andere machines.
                              Wat betreft het lawaai zijn de nieuwe kenwoods héél wat stiller geworden. Waar haal jij jouw referenties vandaan? Heb je thuis een Kenwood misschien? Je moet wel nieuwe machines vergelijken met elkaar en niet een nieuwe met één van twintig jaar geleden hé
                              Het is mogelijk dat ze veel stiller zijn geworden, maar zo'n KMM 760 (die moeder de vrouw heeft), zorgt op volle snelheid toch voor behoorlijk wat lawaai. Maar dat is dan ook het enige nadeel van het ding heeft.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Het is mogelijk dat ze veel stiller zijn geworden, maar zo'n KMM 760 (die moeder de vrouw heeft), zorgt op volle snelheid toch voor behoorlijk wat lawaai. Maar dat is dan ook het enige nadeel van het ding heeft.
                                Het is zoals ik reeds eerder aanhaalde, hoe oud is de machine en wat ben je dan aan 't malen/mixen op volle snelheid!
                                Diegene die ik nu heb is zeker niet storend en een pak stiller dan mijn vorige (major)
                                Op stand 1 om deeg te maken hoor je hem bijna niet.
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X