Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keukenrobot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keukenrobot

Ik zie dat Lidl zo'n ding verkoopt aan 70 euro. Ik vrees dat het niet veel soeps zal zijn of is dat apparaat méér dan zijn geld waard ? Zou nogal dikwijls ingezet worden om brooddeeg te kneden.

Wie heeft goeie ervaringen met dit merk (Silvercrest) of met andere merken zoals Kenwood, Moulinex, Kitchen Aid..... ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Keukenrobot

Ik werk bij KitchenAid Europe. KitchenAid is uitstekend, de eerlijkheid gebiedt mij daaraan toe te voegen dat Kenwood ook erg goed is.
    KitchenAid is daarbij een mooie machine (ieder zijn smaak, natuurlijk), met een tijdloze lijn (van 1938), en een massa mogelijkheden met de resem optionele accessoires.
    De prijs is er ook, natuurlijk.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik gebruik hier een vleesmolen van dit merk en dus niet de keukenrobot. Na enkele keren gebruik het mes omgekeerd in het toestel gestoken en het kwaad was weer eens gebeurd. Mail naar die firma en enkele dagen later een pakketje met vervangmes tegen redelijke prijs gekregen.Goede na service volgens mijn ervaring
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Mijn moeder gebruikt al jaren een Kenwood Major. De eerste heeft ze vervangen na 25 jaar. De huidige heeft een veel zwaardere motor, dus die zou het nog langer moeten volhouden. En ja : het ding wordt gebruikt...
        Het is niet goedkoop, maar het werkt goed, en het blijft werken.
        Enige nadeel is dat ze redelijk wat lawaai maken, maar daar is niet veel aan te doen, vrees ik.
        Groeten,

Polleke

Comment

Hier een Kenwood en ben daar eerlijk gezegd niet al te tevreden over.

Met de blender maakten we dagelijks vruchtenmousses voor het ontbijt (iets wat met een plastieken blenderke van 2 keer niets nooit een probleem was) en tot 2 keer toe is de beker onderaan losgekomen tijdens het blenden. Resultaat: inhoud stroomt op enkele seconden in het motorgedeelte. Snel alles afzetten, heel den boel uiteenvijzen, afspoelen, laten drogen en na 2 uur puzzelen (want alles moet op de juiste plaats zitten) was hij weer gebruiksklaar. Blender wordt nu dus niet meer gebruikt.

Sapcentrifuge: mooie gadget en het zal misschien aan mij liggen maar ik kreeg daar niet meer dan een klein glas sap uit zonder heel den boel weer uit te moeten kuisen. Andere centrifuge gekocht en wordt dus niet meer gebruikt.

Broodkneden verloopt ook niet meer vlot (is misschien te wijten aan het geknutsel ten gevolge van de blenderfiasco's). Slaat vrijwel onmiddellijk af (veiligheid) eens het deeg te dik wordt. Kan ik dus nog enkel gebruiken voor de initiële menging (het vuilste deel weliswaar), maar het echte kneden kan ik weer met de hand doen.

Al de rest (kloppen, snijden, hakken, persen) gaat prima, maar dat had ik met een toestel dat maar een kwart van de prijs kost ook wel gekund.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Een keukenrobot behoord voor valide mensen tot de meest overbodige rommel in de keuken.
            Doe zoals een echte kok en koop een goed messenset; een rasp; kommen en een garde.
            Je moest eens weten hoeveel van die keukenrobots na eenmaal gebruik op de zolder belanden of op de vlooienmarkt terechtkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Een keukenrobot behoord voor valide mensen tot de meest overbodige rommel in de keuken.
              Doe zoals een echte kok en koop een goed messenset; een rasp; kommen en een garde.
              Je moest eens weten hoeveel van die keukenrobots na eenmaal gebruik op de zolder belanden of op de vlooienmarkt terechtkomen.
              Klopt grotendeels. Meestal is het sop (de afwas) de kolen inderdaad niet waard en gaat er niets boven een paar scherpe messen en wat ander klein materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                "Echte" koks, en ik ken er een aantal, werken steevast met een keukenrobot, omdat die bijvoorbeeld beter mengt, en je intussen andere dingen kunt doen.
                Je hebt wel gelijk als het gaat over goede messen, ik gebruik zelf Japanse (of Japanse stijl) messen, en de rasp, de garde en de mandoline komen ook van pas, voor kleinere hoeveelheden, of een aantal speciale gevallen, pommes paille kun je best met een fijne mandoline snijden, de robot geeft te korte sprietjes.

Het kunnen hanteren van een mes, en het gebruik van het juiste mes, zijn essentiële vaardigheden. Maar de keukenmachine heeft een vaste plaats in de moderne keuken, professioneel, hobby of huishoudelijk.

Ik heb uiteraard ook de foodprocessor en de blender van KitchenAid, evenals de toaster. Die staan, samen met de robot, een snijmachine en een rijstkoker, permanent op het aanrecht. Daar horen ze overigens, mijn messen en zo liggen ook niet onderin een kast.
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ik zie dat Lidl zo'n ding verkoopt aan 70 euro. Ik vrees dat het niet veel soeps zal zijn of is dat apparaat méér dan zijn geld waard ? Zou nogal dikwijls ingezet worden om brooddeeg te kneden.

Wie heeft goeie ervaringen met dit merk (Silvercrest) of met andere merken zoals Kenwood, Moulinex, Kitchen Aid..... ?
                  Met Kenwood zit je altijd goed. Zeker als je regelmatig deeg maakt.
                  Die dingen zijn of waren onverwoestbaar, maar prijzig.

Comment

hier staat den dezen: kenwood KM20

dagelijks gebruikt voor brood (600gr bloem)
                    op zondag vaak 2 broden 1200gr bloem zonder probleem!

hadden wel geluk, blender, citruspers en foodprocessor zaten er bij.
                    met als een met rubber bekleedde K-klopper.

is een super machine, werkt heel vlot en goed.
                    en alles kan/mag in de vaatwas.

foodprocessor dagelijks gebruikt voor de kleinste haar fruitpap, verkt perfect
                    citruspers is uitstekend, al een paar elektrische gevallen versleten, maar dees werket echt goe.
                    blender nog niet getest, maar is glazen blender, dus vermoed dat die ook wel ok gaat zijn.

't kostelijk ja, maar vergelijk het met een statief kopen ofzo! beter 1 keer goed inversteren dan 2 keer goedkoop om uiteindelijk toch een dure te kopen
                    nikon stuff

Comment

heb er hier 1 van ongeveer 50 jaar oud en werkt nog prima.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        heb er hier 1 van ongeveer 50 jaar oud en werkt nog prima.
                        grt,bouk.
                        Van het merk "Corine Cuisine"?
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          Ik werk bij KitchenAid Europe. KitchenAid is uitstekend, de eerlijkheid gebiedt mij daaraan toe te voegen dat Kenwood ook erg goed is.
                          KitchenAid is daarbij een mooie machine (ieder zijn smaak, natuurlijk), met een tijdloze lijn (van 1938), en een massa mogelijkheden met de resem optionele accessoires.
                          De prijs is er ook, natuurlijk.
                          Knappe toestellen en die maken echt niet veel lawaai.
                          Heb die leren kennen via Jeroen Meus op tv
                          Kosten tegen de 500 euro.
                          Kenwood = idd. ook goed.

Wat goed is blijft ook duur he.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                            Hier een Kenwood en ben daar eerlijk gezegd niet al te tevreden over.

Met de blender maakten we dagelijks vruchtenmousses voor het ontbijt (iets wat met een plastieken blenderke van 2 keer niets nooit een probleem was) en tot 2 keer toe is de beker onderaan losgekomen tijdens het blenden. Resultaat: inhoud stroomt op enkele seconden in het motorgedeelte. Snel alles afzetten, heel den boel uiteenvijzen, afspoelen, laten drogen en na 2 uur puzzelen (want alles moet op de juiste plaats zitten) was hij weer gebruiksklaar. Blender wordt nu dus niet meer gebruikt.

Sapcentrifuge: mooie gadget en het zal misschien aan mij liggen maar ik kreeg daar niet meer dan een klein glas sap uit zonder heel den boel weer uit te moeten kuisen. Andere centrifuge gekocht en wordt dus niet meer gebruikt.

Broodkneden verloopt ook niet meer vlot (is misschien te wijten aan het geknutsel ten gevolge van de blenderfiasco's). Slaat vrijwel onmiddellijk af (veiligheid) eens het deeg te dik wordt. Kan ik dus nog enkel gebruiken voor de initiële menging (het vuilste deel weliswaar), maar het echte kneden kan ik weer met de hand doen.

Al de rest (kloppen, snijden, hakken, persen) gaat prima, maar dat had ik met een toestel dat maar een kwart van de prijs kost ook wel gekund.
                            Allé : mijn moeder doet dergelijke zaken al een jaar of 30 met die Kenwood (zonder dat sapcentrigugeren, want dat heeft ze niet) en dergelijke zaken heeft ze nog nooit meegemaakt. De eerste heeft zowat 20 jaar ook brood gekneed (om de 2 dagen 3 stuks van 1 kg.) en die raakte daar moeiteloos door (zelfs met die zwakkere motor dan wat ze nu staan heeft : dat was 650W, de huidige heeft er 1200). En die blender heeft toch nog nooit gelekt (noch de glazen versie van die eerste, noch de kunststof versie van de 2e). Ze gebruikt het ding nog altijd quasi dagelijks.
                            Dat een keukenrobot niet veel nut heeft is een behoorlijk vreemd argument. Proef gewoon eens een cake die je met een degelijke keunrobot hebt geklopt, of eentje met een mixertje van de aldi : je zal het verschil wel proeven...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Allé : mijn moeder doet dergelijke zaken al een jaar of 30 met die Kenwood (zonder dat sapcentrigugeren, want dat heeft ze niet) en dergelijke zaken heeft ze nog nooit meegemaakt. De eerste heeft zowat 20 jaar ook brood gekneed (om de 2 dagen 3 stuks van 1 kg.) en die raakte daar moeiteloos door (zelfs met die zwakkere motor dan wat ze nu staan heeft : dat was 650W, de huidige heeft er 1200). En die blender heeft toch nog nooit gelekt (noch de glazen versie van die eerste, noch de kunststof versie van de 2e). Ze gebruikt het ding nog altijd quasi dagelijks.
                              Dat een keukenrobot niet veel nut heeft is een behoorlijk vreemd argument. Proef gewoon eens een cake die je met een degelijke keunrobot hebt geklopt, of eentje met een mixertje van de aldi : je zal het verschil wel proeven...
                              Ola, ik ga hier zeker geen oordeel vellen over de keuken van uw moeder, noch over de Kenwood van uw moeder. Ik ben blij voor jullie allebei en ook voor het merk op zich dat er ook echt tevreden gebruikers zijn, maar mijn persoonlijke ervaring is dus iets minder.
                              En wat een cake betreft gebruik ik volgende regels:
                              1. goede samenstelling van ingrediënten
                              2. correcte baktijd
                              3. mengen van punt 1

Punt 3 is daarbij van minder belang in vergelijking met de eerste 2, maar ja, ik ben geen professionele bakker of fijnproever.....

Comment

Working...